Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » A pszichológusok,pszihàterek,...

A pszichológusok,pszihàterek, gyógypedagógusok,neurológusok ès autista fejlesztők között lehet autista? Akár úgy,hogy tudja magáról vagy ő maga se tudja?

Figyelt kérdés

2023. okt. 28. 20:26
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Ès diagnosztizàlhatnak ès fejleszthetnek?
2023. okt. 28. 20:27
 2/13 anonim ***** válasza:
86%

Én tanár vagyok, és szinte biztos,hogy magasan funkcionáló autista.

Klinikai szakpszichológus ismerősöm diszlexiás. Ő maga mondta.

2023. okt. 28. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Állítólag Albert Einstein és Andy Warhol is autisztikus volt.

Mivel ez egy széles spektrum, hát az adott egyén sérültségi szintjétől függ.

Ha enyhébb és magas IQ-val rendelkezik, akkor igen, ha nincs olyan viselkedés zavara, amely gátolná a munkát ezeken a területeken.

2023. okt. 28. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Lehetséges, mivel az autizmus nem egy konkrét állapotot jelent, mint mondjuk sok betegség. Nagyon széles skálája van az autista embereknek.
2023. okt. 28. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Tony Atwood, aki elismert szaktekintély autizmus témában mondta egy interjúban,hogy ha neki pszichológusra lenne egyszer szüksége, örülne, ha magasan funkcionáló autista szakemberhez kerülne. Az autistáknak gyakran van speciális érdeklődési területük,amibe annyira beleássák magukat,hogy nagyon átfogó,alapos tudásra tesznek szert. Ha egy pszichológusként dolgozó autistának a pszichológia ez a terület, sanszos,hogy állandóan ezzel foglalkozik,elolvas minden új tanulmányt, szabad idejében is a munkájának él,mert az a hobbija is egyben. Családomban van pszichológusként dolgozó autista, ezért érdekel engem is a téma.
2023. okt. 29. 05:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Igen, lehetnek. Diagnosztizálhatnak, fejleszthetnek, meg minden.
2023. okt. 29. 13:56