Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Fordulhatok-e valamilyen...

Fordulhatok-e valamilyen hatósághoz, fogyasztóvédőkhöz, bárkihez? Az eset a leírásban.

Figyelt kérdés
Valami furcsa véletlen miatt pofátlanul olcsón lehetett rendelni az egyik internetes áruházból. A hibát kihasználva le is adtam a rendelésem, azonban egy napra rá jött az e-mail hogy technikai probléma történt, a rendelést törölték. Ezt én, mint fogyasztó nem vétózhatom meg? Fordulhatok valamilyen hatósághoz, fogyasztóvédőkhöz stb? Úgy értem ők vétették a technikai vagy akármilyen hibát, én pedig csak éltem a lehetőséggel. Tehát valahol érvényesíthetem a jogomat hogy a szerintük hibás áron megrendelt termékeket azon az áron megkapjam?

2013. júl. 15. 14:38
 1/5 anonim ***** válasza:
Nem. A törvény szerint az adásvételhez két fél együttes akarata szükséges. Azt is szabályozza a törvény, hogy technikai hibák és tévedések esetén az eladó nem köteles a hibásan közzétett áron értékesíteni.
2013. júl. 15. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:

Úgy tudom fordulhatsz, esetleg lementetted az oldalt?

Vagy a rendelést az akkori árral?

Hallottam már hogy webshop-ban elrontott áron vette valaki, és meg is kapta, mert akkor az volt az ára.

Én írnék a cégnek, hogy igenes az az ár volt kiírva, és hogy neked nem kötelességed tudni minek mi a jó ára, te jóhiszeműen vásároltál. És ha nem történik valami fogyasztóvédelemhez fordulsz. (több esélyed lenne ha lementetted volna)

De ha nem akarsz hozzájuk fordulni, próbálj kedvezményt kialkudni.

2013. júl. 15. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Megrendelés után még mindkét fél elállhat a vásárlástól/eladástól. Nem fordulhatsz senkihez. Egyébként sem etikus ez a fajta gondolkodás.
2013. júl. 15. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Már leírtam az elsőben, hogy nem. Fordulhat, de nem fog eredménnyel járni. Különösen nem, ha úgy tesz panaszt, ahogyan itt is. Tudta, hogy az ár nem lehet valós. A joggal való visszaélés törvénytelen, de ezt csak mellékesen jegyzem meg.

Egyetlen esélye akkor lenne, ha mondjuk egy általában 280 ezer forintos árut 200 ezer forintért rendelte volna meg, s bizonyítani tudja, hogy a sikertelen vásárlásból kárat származott.

De ha 280 ezer helyett 280 Ft volt kiírva, akkor nem elfogadható az, hogy hát ő nem tudja…

2013. júl. 15. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:

Álláspontunk szerint a kereskedõ tévedésre hivatkozva megtámadhatja a szerzõdést, aminek alapján érvényteleníthetõ az. Tévedés áll fenn, ha az egyik fél a szerzõdés megkötésekor valamely lényeges körülmény (ilyennek tekinthetjük a vételárat) tekintetében tévedésben volt és ezt a tévedését a másik fél okozta vagy felismerhette.


Szükséges még megjegyeznünk, hogy a kereskedõ arra is hivatkozhat, hogy szerzõdés nem is jött létre Önök között, mivel a szerzõdési nyilatkozatok (azaz a honlap, az Ön megrendelése és a kereskedõ által tett visszaigazolás) alapján nem volt akarategyezõség a vételár, mint lényeges körülmény tekintetében.


Tájékoztatjuk Önt, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság nem jogosult a felek között fennálló jogvita érdemi eldöntésére. Ez ugyanis bírósági hatáskörbe tartozik. A fogyasztó azonban bíróság helyett békéltetõ testület eljárását is kezdeményezheti. A békéltetõ testülethez fordulást az eljárás egyszerûsége, gyorsasága, valamint költségkímélõbb jellege miatt tekintjük kedvezõbb választásnak.


Üdv: NFH admin1

2013. júl. 17. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!