Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Lehet valakiből jó kamionsofőr...

Lehet valakiből jó kamionsofőr teljesen 0-ról, mindenféle "előképzettség" nélkül?

Figyelt kérdés
Elsősorban magamra értem a kérdést. Most volt 2 éves a B kat. jogsim, bár autót utálok vezetni, de a kamionos szakmába szívesen beleáldoznám az időt a megtanulására. Soha nem dolgoztam sofőrként, raktáros ismeretem sincs, nincs jogosítványom targoncára, stb., és a családomban senki sem volt kamionsofőr. Mindezek ellenére lehetek jó kamionsofőr?
2015. szept. 4. 03:51
 1/6 anonim ***** válasza:

"...bár autót utálok vezetni...", mégis szeretnél kamionos lenni.

"...szívesen beleáldoznám az időt a megtanulására."

megteheted, lehetsz még (valamikor) kamionsofőr.

Majd valamikor akkor, ha már az általad is leírt hiányosságokat megszünteted.

Viszont: ha nem szereted azt, amit csinálsz, soha nem leszel jó benne.

Ráadásul: ahhoz, hogy legyél egy átlagos abban, amit csinál, sok pénzedbe kerül, hogy egyáltalán csinálhasd!

Ha mindezek ellenére mégis, akkor már csak rajtad áll, mikor.

2015. szept. 4. 05:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim válasza:

Lehetsz persze ,de gondolj bele,hogy akár négy és fél órát is le kell vezetned egyszerre utána pihensz minimum 45 percet és megint vezethetsz 4és fél órát .De ezeket az időket több részletben is fel lehet bontani.

De az a lényeg,hogy órákat vezetsz kamiont pedig személyautót sem szeretsz vezetni .A kamion az egy nagy jószág néha többet kell a tükröket nézni szinte mint előre.

2015. szept. 4. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim válasza:
A minimum 45 percet elírtam mert nem az a minimum. mielött valaki bele kötne :-)
2015. szept. 4. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
értem és köszönöm mindenkinek aki írt! még egy dolgot én is hozzáfűznék így a végére: hogy is mondjam... ami foglalkoztat, és érdekel, azt szívesen csinálom, a kamionsofőrködés számomra egy baromi érdekes és különleges szakma ami mindig hoz vmi újat, vmi jót és persze előfordulhat, hogy rosszat is (legalábbis én így látom, de pont ezek miatt nem lehetne megunni (magamból kiindulva). A vezetésről még annyit, hogy nem az, hogy vezetni nem szeretek, hanem a személyautóval való közlekedést nem szeretem, de pl. motorral ellenben napi szinten megyek kisebb-nagyobb távokra, jól ismerem a kreszt is, nem lenne bajom a vezetés idejével se, pályakezdő kamionsofőrként meg pláne :) de ha autóval kell menni fél órát már rosszul vagyok; ha elkéne menni a sarki boltba 1 kg kenyérért, és csak nyerges vontatóval vagy autóval lehet menni, hát istenemre, hogy a nyergessel mennék :) egyszerűen csömöröm van a személyautóktól
2015. szept. 4. 18:04
 5/6 anonim ***** válasza:

Én belföldön kamionozok 40 t-vel, és utálom a személyautót! Kamiont viszont imádok vezetni. Pontosabban vezetni szeretek személyautót is, de nem tölt el örömmel, míg a kamion vezetése igen. Vicces, de pl. személyautóval már alig tudok tolatni, kamionnal meg balra hátra 90 fokban simán betolatok az utcáról forgalomban egy szűk kapun. A kamion utolsó centijét is érzem, személyautón meg nem megy, azok a kicsi tükrök stb., szar az egész.


Meg más a közlekedési kultúra. Ha egy személyautós személyautóssal találkozik, az a lényeg, hogy menne mindenki mint az állat. Pl. mész egy főúton, ahol sűrű szembeforgalom van, és balról szeretne a főútra kikanyarodni egy kamion. Ha látod, hogy pont elfogytak szemből, villogsz a kamionosnak, hogy gyere b+, és segítetted őt, habár ehhez egy kicsit fékezni kellett, de nagyon hálás lesz. Ugyanezt visszakapod a többiektől, mikor rajtad kell segíteni. Pl. kanyarodsz szűk kisutcából ki jobbra. Hiába balról nem jönnek, a jobbról haladóktól sem tudsz kikanyarodni. Személyautók csak jönnek-jönnek-jönnek, eszükbe se jut, hogy szemből nem jönnek, a kamionos most tudna kikanyarodni, lassítani, villogni. Egy-két kivétel van. Ha viszont jön egy legalább C kategóriával vezethető jármű, netalántán busz, 100%-ra tudom, hogy villogni fog, és mindenki örül.


De amit a buszosok csinálnak, az a csúcs. :D A buszosok lényegében megtanulták a KRESZ-t, és az egészre raktak egy negatív előjelet. Ha védett úton mennek, és a STOP-táblás kisutcából jönne ki egy kolléga, fékezünk és villog neki, hogy jöjjön. :D Totál fordítva tolják a KRESZ-t. Mindenki segít mindenkinek. Kamionnál ezt a szintet még nem értük el, de nem gond, mert már így is nagyon jó kamionnal kamionosok közt közlekedni.


Ami kérdéses, említetted, hogy nem szeretsz vezetni. Szerintem a vezetést szeretni kell. Mert az autópálya elég monoton, és nagyon sokat jár az agyad nap közben. Mikor már nem új a táj, mert már sokadjára jársz ugyanott, de még van 2 óra 20 perc a lehajtóig, az elég unalmas tud lenni, főleg, hogy tempomat 85, és semmit se kell csinálni. Adott esetben, ha van távolságtartó tempomat, még egy lassabban haladó jármű utolérésekor is a jármű magától lassít, és felveszi az előtted lévő távolságát szépen. Nem szabad lankadni a figyelemnek egy pillanatra sem, mert egyet jegyezz meg: elég ha csak egy kicsit megsuhintasz egy személyautót, az biztosan elveszti az uralmát, és rommá törik. Pl. egy pillanatra elbambulsz, és átsodródsz a belső sávba. Pont ott jött egy személyautó 120-szal? Viszontlátásra. Akkor ennyi volt a karrier. Nagyon nagy a felelősség ebben, ezt mérlegeld. Fél lábbal a temetőben, fél lábbal a börtönben vagy. Kollégámmal szemben pl. elaludt egy pillanatra a román kamionos, és sodródott át főúton az ő sávjába. Lepergett előtte az élete, hogy most mit csináljon, menjen be az árokba, vagy az utolsó pillanatig bízzon abban, hogy visszatér a saját sávjába, de nem törik az autó. Szerencsére még időben magához tért a szembe jövő, de azóta a 2. születésnapját ünnepli. Bár a személyautós nem ellenfél általában, velük az ő hibájukból ha ütközöl is, nem szokott gond lenni, de a kamion már ellenfél. De tőlük meg ugyanazt a profizmust elvárod, amit te tanúsítasz, és ebben bízva nem lesz gond.


Raktáros ismeret nem kell. Megkapod a fuvart, jó esetben lesz valami papírod vagy referenciaszámod, vagy akár semmi, csak annyit tudsz, hogy "lisztet kell vinni Miskolcra". Odamész a malomba, és megmondod, "jöttem valami lisztért, állítólag Miskolc". Már fogják tudni, megmondják, hová állj, és megraknak. Ennyi. Esetleg néha magadnak kell a kamiont megrakni elektromos békával vagy hagyományossal, ha kicsi a súly. Rakodóhelytől függ, mi a helyi szokás.


Targoncajogosítvány meg végképp nem kell. Most kamiont akarsz vezetni, vagy targoncát? :D


Összegezve, lehetsz jó, de csak ha hiszel is abban, hogy te jól akarod csinálni. Ha ilyen "nincs más, most ez van, elmegyek kamionozni", abból nem szokott jó kisülni. Jönnek a mélypontok, mikor már hónapok óta nagyon keveset sikerült hazamenni, míg más szombaton a családdal van, te már megint dolgozol stb., ezen nehéz túllépni egy idő után. Vezetni meg szeretni kell, hogy jól is menjen. A személyautó egy jó iskola, de alapvetően semmi köze nincs hozzá. Mikor a C-t csináltam, gyakorlatilag 0-ról meg kellett tanulni újra közlekedni a forgalomban. Teljesen más gondolkodást igényel, máshogy kell a sávot tartani (sokszor muszáj a felezővonalon menni, és így van pont a jobb kerék az út szélén - oktató csomószor szólt rám, hogy már megint az árokban megyünk, mikor pl. a bal kerékkel vagy 10-20 centire mentem a felezővonaltól; városban sok az ilyen szűk főbb útvonal), máshogy kell kanyarodni, máshogy kell számolni a gyorsulásokkal... Előzéskor jelent nagy különbséget, hogy kimész a szembejövőbe, lepadlózod, és gyakorlatilag nem megy. Ezzel nem lehet úgy kiugorni, nagyon alaposan meg kell tervezni, hogy akkor most mi lesz, mert ha menet közben jössz rá, hogy ez az előzés mégsem volt jó ötlet, már nem fogsz tudni visszasorolni, mert akit előzöl, ugye 16,5 méterrel el is kell haladni mellette. Vagy fékezel, és visszasorolsz mögé, de ez is nehéz, mert idő, míg visszaérsz mögé, és nem is fékez olyan jól, ha meg jó a tapadás és nagyot fékezel, borul az áru, borul a fülke stb. Nem lehet vele úgy állatkodni, nagyon megfontoltan kell vele menni, hogy ne legyen gond.

2015. szept. 5. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
Bárkiből lehet jó kamionos, csak elhatározás és idő kérdése, elvégre nem egy űrhajót kell vezetni, csak a "kormányt tekergetni" ahogy egyik főnököm mondaná.
2016. jan. 16. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!