Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » A marketing menedzer pontosan...

NagyTibirka kérdése:

A marketing menedzer pontosan mivel foglalkozik? Milyen adottságok kellenek hozzá?

Figyelt kérdés
Megköszönnék 1 pár részletesebb választ.
2015. dec. 11. 22:02
 1/2 anonim ***** válasza:

Marketing miatt adás-vétel, pénzzel foglalkozik, jól kell tudnia számolni.

A menedzsment része miatt pedig jogot, menedzsmentet (értelemszerűen), pszichológiát is ismernie kell.


Egy marketing menedzser konkrétan az a 'fejes' aki a marketingért, tehát a 'reklámozásért' felelős. Az ő keze alatt dolgozik az a csapat, aki egy cég 'Imidzsén' dolgozik, akik 'eladják' az egészet.


Vezetői képességek kellenek, amihez természetesen egy erős idegrendszer ajánlott.


Adottságok? Nem tudom pontosan mire gondolsz, de ugye a vezetői készség, matematikai ismeretek, JÓ EMBERISMERET (nagyon fontos), pénzügyi ismeretek kellenek hozzá.

2015. dec. 11. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Hogy mivel is foglalkozik az nagymértékben függ attól, hogy milyen cégnél helyezkedik el valaki marketingesként. Függ az adott vállalat méretétől és a tevékenységi körétől.


Pl. szolgáltató cég esetében a cég arculatáért, kifelé történő egységes kommunikációért lehet felelős. A különféle tájékoztató anyagok összeállításán és azok elkészíttetésén dolgozik. Reklámkampányokat, rendezvényeket szervez és vezényel le. Összeállítja a sajtó számára az információs anyagokat.


Figyeli a versenytársak megnyilvánulásait, termékeit, a statisztikák alakulását. Nyomonköveti a trendeket, ezek várható változását, ennek alapján javaslatot tesz a termék v. szolgáltatás fejlesztésének/változtatásának irányára. Piackutatást végeztet, értékel ki, hogy tisztában legyen a vásárlók mai és várható igényeivel. Próbál ún. piaci réseket találni, ahol bár lenne igény viszont nincs kellőszámú eladó/szolgáltató cég ... ...


De ezek mindegyikét nem biztos, hogy csinálnia kell, mivel nagy céges esetében több osztályba lehetnek sorolva ezek a feladatok. Attól függően, hogy a kreatívabb-fejlesztő részéről, elemző-matematikai részéről, vagy mondjuk a "kirakat" kapcsolattartó részéről beszélünk.

Kisebb cégek esetében valószínűbb, hogy egy marketingesnek ezekkel mind foglalkoznia kell, a nagyvállalatoknál csak a marketing egy-egy területével.


Milyen adottságok?

Sokrétű, kreatív, aktív, de a számoktól, statisztikától sem irtózó, olykor alig leülős-rohangálós-szervező-adminisztráló-kapcsolattartó, de olykor egész nap a monitor és papírok előtt ülő gondolkodó-számoló meló.

Egy biztos, hogy visszahúzódó, emberkerülő, mogorva emberből, aki a stresszesebb, egyszer pörgős egyszer lassúbb tempót nem bírja, az nem lesz jó marketinges.

2015. dec. 12. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!