Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Garanciális csalás az eladó...

Angyalkus kérdése:

Garanciális csalás az eladó szolgáltató részéről, mi a következménye?

Figyelt kérdés
Egy hónapja vásároltam egy "új" Apple Iphone készüléket az egyik mobilszolgáltatónál. Már a megvétel napján furcsa hibára lettem figyelmes, visszamentem a boltba reklamálni, nem hallgattsk meg, elküldtek egy közeli szerelőhöz, hátha ő foglalkozik a problémámmal, tehát elutasították biztosított, reklamációs jogomat. A szerelő aznap helyre hozta, közölte belső hiba történt, és soha nem találkozott olyan esettel, hogy új készüléknek gyári újraindítás kellene. A következő hetekben észrevettem több szokatlan hibát, ami új készüléknél szontén ritkán fordul elő, felkerestem egy Apple termékekkel foglalkozó szaküzletet, ahol készségesen segítettek, és megnézték a telefon gyártási kódja alapján az adatait. Többször is megkérdezték, biztos-e hogy előző hónapban vásároltam. Ezt megerôsítettem, és elmondták, hogy a telefon garanciája, amit szerződésben rögzített egy éves időtartam lenne, már aktiválódott idén januárban, tehát a készülék használatban volt. Azt tanácsolták azonnal forduljunk a szolgáltatóhoz, egy használt készülékért kérték egy új árát, tehát csalás történt. Mondták , hogy az eladó a készúlék sorozatszámát eladáskor beírja, szóval tisztában kellett lennie a csalással. A szerződést eszerint megszekték, továbbá 2 fogyasztóvédelmi törvényt is átléptek. Ma megyünk vissza az üzletbe, de szeretném megkérdezni , valószínüleg mi lesz a procedúra?

2015. szept. 11. 09:58
 1/9 szántóvető ***** válasza:

az apple-szaküzletnél ahol voltál,kérned kell egy írásos szakvéleményt.ezzel a papírral meg a telefonnal és annak papírjaival visszamész az üzletbe ahonnan vetted.kérd vissza a pénzt vagy mész a fogyasztóvédelemhez,ezt a 2 lehetőséget javaslom.ne hagyd ott a telót javításra.

"valószínüleg mi lesz a procedúra?"-tagadni fognak mindent,a csillagot lehazudják az égről,felajánlanak javítást stb.

2015. szept. 11. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors választ! Szerencsére nem tudnak hazudni, az apple support világosan beazonosíthatóan kiírta az adatokat, amik felérnek egy véleménnyel, szerencsére otthonról is hozzáfértem. A szerződés még megvan, tehát van bizonyítékom ellenük, sőt arra is ügyelek, hogy felhozzam a biztonsági kamera felvételeit a boltból elküldésről. A fogyasztóvédelemnek már írtam, ők a jegyzőkönyvet ajánlották. Ha nem adják vissza a pénzt/ nem cserélnek készüléket, személyesen is bemegyek, és jegyzőkönyv bírtokában eljárást indítok ellenük. Egyedül azt nem tudom, hogy a garanciális csalás milyen súlyos, a másik két pontot tudom bizonyítani.
2015. szept. 11. 11:18
 3/9 anonim ***** válasza:
Amikor először bementél, akkor addig nem kellett volna eljönni amíg nem rögzítenek egy jegyzőkönyvet. Vagy ha nem, akkor a vásárlók könyvébe kellett volna írni. Ez a minimum. Így nincs bizonyítékod arra, hogy ott jártál. A felvétel nem ér kb semmit sem, az már lehet, hogy meg sincs. Vagy csak simán letagadják.
2015. szept. 11. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
A fogyvédelemmel se sokra mész sajnos. Az egyetlen végső lehetőséged a per. Feltéve, hogy nem adnak egy új készüléket.
2015. szept. 11. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Ma délután kiderül. Mindenesetre ha nem tesznek semmit, akkor èn teszek róla hogy elterjedjen a csalás híre.De addig nem megyek ki az üzletből , amég érdemleges választ nem kapok.
2015. szept. 11. 12:09
 6/9 anonim ***** válasza:
majd meséld el, mi volt
2015. szept. 11. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Bementünk az üzletbe ahol vásároltam, nem tudtak foglalkozni vele, közölték akkor tehetnek bármit, ha hívom az ügyfélszolgálatot. Megtörtént,ott közölték javíttatják, mondom azt nem fogom hagyni, vagy csere, vagy pénz vissza. Azt mondták az üzletben foglalkozniuk kellett volna ezzel, erre én közöltem, hogy jó, ha nem mond egy közeli üzletet ahol tényleg történik is haladás, akkor egyből a fogyasztóvédelemhez megyek(külön mi is rögzítettük a hívást). Erre mondta, a megyeszékhelyen lévőt látogassam meg.Jövő héten megpróbálom, ha nem lesz semmi, akkor onnan megyek át a fogyasztóvédelemhez eljárást indíttatni, lehet ösztönzőleg hat majd rájuk.
2015. szept. 11. 22:41
 8/9 szántóvető ***** válasza:
mi van a megyeszékhelyen?másik bolt?én nem mennék oda hanem megtenném a feljelentést.
2015. szept. 11. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Előző: nem tudom, az összes szolgáltatónál így van-e, de a megyszékhelyeken van kiemelt üf, feltételezem több jogosultsággal, mint egy kisvárosi. De a lényeg, hogy kezdték a kifárasztást és lepattintást.

Most borítékolom, hogy mikor elzarándokolsz a megyeszékhelyre, majd azt mondják, hogy az XY Apple szaküzlet álláspontja számukra pont egy guriga taknyot jelent és te meg húzz el nénikédbe, mert a készülék kifogástalan. Kérdező, szoptasd meg őket, ahogy kifér a csövön.

2015. szept. 11. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!