Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hogy tudnám a signalall...

Hogy tudnám a signalall vezérelni a motort?

Figyelt kérdés

Van ez a motorom

[link]

itt levan minden írva de nincs olyan transistorom és nem is értem teljesen a bekötést(kezdő vagyok ezen a téren)

Van egy arduino unom és azzal azzal szeretném vezérelni. Van külső motorvezérlő ic-m, de az oldalon a signal miatt inkább azzal szeretném. Forog piros és fehérre kötve de az alsó két kábel rákötéése nélkül.


Valaki tudna segíteni a bekötésben?

Leírná egyszerűbben vagy tudnátok mondani valami könnyebb bekötést? Hogy menjen a signalon?



2018. ápr. 14. 16:50
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Hú bocs nagyon ködös amit kérdezel. LE tudnád írni magyarul?
2018. ápr. 14. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Sajnálom, ha tényleg ennyire érthetetlenül fogalmaztam. A lényeg, hogy van a motoron négy vezeték. Az oldalon az áll, hogy a piros vezeték 12V és a zöld, fehér a föld(gnd) és a sárga a signal.

Ha jól értem, akkor rákötöm a vezetékeket így egy tápra(esetemben pc tápegységre) és akkor a signal vezetékére tudok jelet küldeni tehát vezérelni a motort(fordulatszám).

De az oldalon lévő kapcsolási rajz hozzá túl bonyolult nekem kezdőnek ileltve olyan transistorom sincs amit leírt. Hogy tudnátok e egyszerűbb megoldást a jel adására arduino unoval. Tehát hogy tudnám vezérelni?

2018. ápr. 14. 18:09
 3/13 A kérdező kommentje:
Tényleg sajnálom, hogy ennyire rosszul fogalmaztam meg a kérdést, biztos siethettem.
2018. ápr. 14. 18:10
 4/13 anonim ***** válasza:
Csak gondolom, de a sárga nem vezérlő hanem "leadó". Tehát a motor pillanatnyi fordulatáról ad infót, valószínűleg fordulatonkénti kontakt zárással, vagy bontással a GND-hez képest.
2018. ápr. 14. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Megerősítem az utolsó válaszát...
2018. ápr. 14. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje: