Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Mobiltelefon doboz hiánya...

Mobiltelefon doboz hiánya miatt el lehet-e utasítani a garanciális javítást?

Figyelt kérdés
Édesanyám telefonja elromlott, ami benne van a garanciában (decemberben telik le). A kereskedő (üzlet) vissza is venné, de a telefon doboza nélkül nem teszi meg, mert ő is tovább küldené akitől vette. A dobozt viszont anyukám nem találja, a blokk és a garanciajegy megvan. Valóban el lehet utasítani a garanciális javítást a doboz hiánya miatt?

2023. jún. 6. 13:16
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem lehet elutasítani.

Itt valami ákom-bákom van. A bolt nem akarja elintézni és így próbál lepattintani.

2023. jún. 6. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
41%
El kell olvasni a garancia feltételeit. Ha le van írva hogy dobozával együtt kell visszavinni, akkor jogos. Ha nincs, akkor csak le akarnak pattintani, ebben az esetben viszont fogyasztóvédelemmel kell fenyegetni.
2023. jún. 6. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
68%

Valószinüleg itt nem gyártói garancia van, hanem csak bolti és ezt a boltnak kellene fizetni. Ezért szórakoznak.

Honnan van a telefon? Valami nevesincs üzlet?

2023. jún. 6. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet ( [link] ) erről így értekezik:

"1 §

(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára."


A mobiltelefon doboza nem szükséges a "fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezéséhez", a szállítást a forgalmazónak kell megoldania.

2023. jún. 6. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk a cégnél a srác aki intézi az ilyen ügyeket egy zacskóban szokta vinni ömlesztve a telefonokat a szervizbe :D

Megpróbáltak lepattintani, sikerült.

2023. jún. 6. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Menj vissza és mondd meg, hogy a törvény szerint nem vagy köteles behozni az eredeti dobozt, ez kb. mióta világ a világ, nem követelhető meg a kereskedőtől. Ha nem hajlandó átvenni így, akkor kérd meg, hogy küldje egy felettesét. Ha ő sem hajlandó, akkor kérdezd meg, hogy ismeri-e a törvényt. Ha így sem, akkor el kell kérni a vásárlók könyvét és beleírni a dolgozókat, név szerint említve, említsted meg a leírásban, hogy doboz nélkül nem hajlandók átvenni.

Ha nem akarják kiadni a vásárlók könyvét, mert nincs, akkor pedig jelezd, hogy ez is kötelező.


Miután írtál a könyvbe, a saját példányodat vidd magaddal a panaszból. Ha jól emlékszem 30 napjuk van kivizsgálni.

2023. jún. 6. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors tájékoztatást, holnap újból felkeresem őket.
2023. jún. 6. 17:39

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!