Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Hogyan tudnám érvényesíteni a...

Hogyan tudnám érvényesíteni a garanciát a telefonomra?

Figyelt kérdés
A még garanciális telefonom elromlott (több mint 100e Ft volt). A szervizben átvették, elküldték Németországba, és felhívtak, hogy nedvességet találtak benne, így nem garanciális hiba, 65e forintért kijavítják. Valószínűleg rossz a szigetelése és belement a pára (párás helyen voltam, amikor elromlott). Hogyan tudnám bizonyítani, hogy rendeltetés szerűen használtam?
2009. febr. 8. 21:28
 1/5 anonim ***** válasza:

Sehogy! Ugyanis nem neked kell bizonyítani, a garancia ideje alatt a bizonyítási kényszer nem a vásárlót terheli.

Ne fogadd el ezt, és határozottan közöld, akár irásban is, hogy te nem tetted vízbe, és rendeltetésszerűen használtad.


Nekik kell bizonyítani, hogy ennek az ellenkezője az igaz.

Említsd meg esetleg a fogyasztóvédelmet.

2009. febr. 8. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Ők bizonyították: A telefonban nedvességet találtak. Ezzel a bizonyítási kényszer a fogyasztóra hárul. A telefonban lévő nedvesség pedig nem rendeltetésszerű használat. Mert vagy párás helyen, vagy vízben volt a telefon. Márpedig egyik sem üzemi környezet.


Ha te tudod bizonyítani, hogy a tőled lejárható legnagyobb gondossággal használtad, akkor esetleg esélyes a garancia érvényesítése. De ezt nem lesz egyszerű bizonyítanod. Tulajdonképpen te a kérdésedben elismerted, hogy párás helyen voltál. Márpedig a fürdőszoba sem üzemi környezet.

2009. febr. 8. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Ez a párásság egy marhaság és kibúvó a garanciális javítás alól!!

Aki egy kicsit is tisztában van a fizikával, ilyen ostobsaságot nem állít, hogy "párát talált" a telefonban!

Könyörgöm!!a pára az csak akkor megy bele ha rossz a szigetelés de páramentes helyen az ki is tud távozni!

Másik eshetőség, ha hideg helyről bemegyünk meleg helyre, ekkor a pára kicsapódhat a telefonban, nade ez NEM a felhasználó hibája, vagy gondatlansága, ez nevetséges!


Semmit nem bizonyítottak, ha nem akarják megcsinálni , irány a fogyasztóvédelem!!

2009. febr. 8. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Na persze ha szaunában nálad volt és csurgott belül, akkor sajnos bukta..

De nem írtad, hogy mégis szerinted hogy kerülhetett bele, ha tényleg benedvesedett

2009. febr. 8. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Mehet a fogyasztóvédelemhez, nem mondtam, hogy nem. Azt mondtam, hogy amennyiben vizesedésre utaló jelet találnak a telefonban, akkor ugrott a garancia. Ez megtörtént, ez jogos indok a garancia visszautasítására. Akkor most jöhet egy újabb kör, amely arról szól, hogy hiányos, helytelen szigetelés miatt szavatossági igényt nyújtasz be, hiszen a telefont nem üzemszerű állapotban vásároltad. De ebben az esetben igen hozzadalmas procedúrára számíthatsz, ugyanis ezt akár szakértővel is alá kell támasztani.
2009. febr. 8. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!