Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Samsung Galaxy Mini okostelót...

Samsung Galaxy Mini okostelót vettem egy hónapja. Most kijött egy 50000. - os számlám, gprs szolgáltatás igénybe vételét jelzi a szolgáltató. LÉtezik hogy háttérben automatikusan futó alkalmazásért ha akarja az ember ha nem fizetni kell?

Figyelt kérdés
A telefonhoz semmilyen magyar vagy idegen nyelvű tájékoztatást nem kaptunk,mivel a menüje merőben eltér a régebbi megszokott menü típusoktól,vakon böngésztük mit hogy kell kezelni rajta,de nem használtunk sem netet,sem semmilyen plusz szolgáltatást nem indítottunk rajta.A vásárláskor sem jelezték hogy vigyázat,fizetős szolgáltatások futnak rajta.Mit lehet ilyenkor tenni?
2011. dec. 6. 21:50
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Nos, ez egy okostelefon, aminek fontos része az internet. Sok mindent csinál, amihez használja az internetet. Frissítések keresése, szinkronizáció, időjárás, hírek stb.
2011. dec. 6. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Semmi fizetős dolog nem futott a háttérben. Szimplán a háttérben használta a telefon a netet. Ez az android egyik kellemetlen sajátossága. Vásárlás előtt célszerű lett volna egy kicsit tájékozódni és ez elkerülhető lett volna. A legtöbb eladó szimplán nem ért a telefonokhoz. Ezért nem figyelmeztetett.


Amit tehetsz, hogy részletfizetést kérsz, vagy megpróbálod valamire hivatkozva elkerülni a fizetést (ez néha bejön). A netet meg sürgősen letiltod vagy kötsz egy netes csomagot. Utóbbi esetben legalább lesz net a telefonon és nem fogsz 50000Ft-ot fizetni a net miatt.


Meg jó tanács: ha máskor telefonvásárlásra adod a fejed és látsz sokféle számodra idegen kifejezést azon a kis cetlin amit a telefonok mellé tesznek a kirakatban érdeklődj utána, hogy mi az (lehetőleg ne az üzletben kérdezz rá, mert nem biztos, hogy annyira részletesen fognak tudni is válaszolni mint ahogy szeretnéd).

2011. dec. 6. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Annyit tudsz tenni, hogy kifizeted, és letiltod a netet. Erre a hónapra is számolhatsz egy szép számlával (6 nap már eltelt).
2011. dec. 6. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

1. Megnézed a szerződésed amit saját kezűleg írtál alá. Abban benne van hogy bekapcsolt nettel kapod a telefon vagy sem.

2. Ha te nem kérted, de mégis bekapcsolták akkor reklamálhatsz.

3. Ha az van leírva hogy bekapcsolva hozzák forgalomba, akkor kérsz kölcsön pénzt valakitől. Hiszen a nem fizetés az szerződésszegő magatartás, így a szerződéses kötbért is rádverik.

2011. dec. 6. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Nos ma voltam bent a szolgáltatónál,mert közben eszembe jutott hogy 2 hónappal ezelőtt már letiltattam a netet,be is állították,és most mégis használta a telefon az internetet,tehát vmi nem stimmelt.

Azt a választ kaptam hogy igen,látja hogy le lett tiltva net,de ennek a készüléknek a vásárlásakor automatikusan újra elindult net szolgáltatás az előfizetésemre.

Na itt szakadt el a cérna,hogy létezik ilyen?Az én megkérdezésem és tájékoztatásom nélkül vissza állítanak egy olyan szolgáltatást amit már előzőleg letiltattam???????????

Panaszt nyújtottunk be,várjuk mi lesz a válasz.

Felháborító lehúzás!!!

2011. dec. 7. 22:26
 6/13 anonim ***** válasza:
58%
Nekem fura, hogy egy szolgáltatónál vásárolt készülékhez nem adnak magyar nyelvű tájékoztatót. Annak minden dobozban ott kell lennie.
2011. dec. 11. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

"Nekem fura, hogy egy szolgáltatónál vásárolt készülékhez nem adnak magyar nyelvű tájékoztatót. Annak minden dobozban ott kell lennie."


Az hogy neked fura, még nem jelent semmit.


Jelen pillanatban Magyarországon NINCS olyan érvényes jogszabály, ami magyar nyelvű használati utasítást követelne a termék mellé.


1997. évi CLV. törvény 17/A.§ 4/A. § (2) bekezdése alapján a gyártó köteles a

forgalmazott termékkel kapcsolatos kockázati tényezőket felmérni, és megtenni a megelőzésükhöz, illetve az elhárításukhoz szükséges intézkedéseket.


Ezen túlmutatóan nincs kötelezettség. Ha a termék biztonságára kell felhívni a figyelmet, úgy ezt akár a csomagoláson, akár mellékelt útmutatóban is feltüntetheti.


De ha a használata nem jár semmiféle kockázattal, a gyártó/forgalomba hozó terhére nem hozható fel az általad hiányolt tájékoztató.

Pl a hálózati töltőn elhelyezett 230-240V felirat önmagában elegendő arra hogy felhívja a figyelmet az elektromos árammal működtetett eszköz veszélyeire (áramütés).



Visszatérve a telefonra.

A szolgáltató köteles a közcélú GSM szolgáltatás igénybevételére alkalmas végberendezést kikapcsolt internet szolgáltatással forgalomba hozni, amennyiben ez a vásárlási szerződésből és a vásárló kéréséből másként nem következik.

Ebben az esetben úgy látom utólag kérte az előfizető a szolgáltatás igénybevehetőségének tiltását. Az ügyfélszolgálati adatkezelési szabályoknak megfelelően ezt a kérését archiválták és a szolgáltatásnak letiltásra kellett volna kerülnie. (Ha ez nem történt meg, azért nem az előfizető okolható).

Az előfizető írásban nyújtsa be panaszát a szolgáltatóhoz, megjelölve benne (ha van pontos adata) a kikapcsolási igénybejelentés időpontját, illetve hivatkozását arra hogy az általa nem kért szolgáltatásért nem számíthat fel díjat a szolgáltató. Kérje a számla csökkentését az internet szolgáltatás kikapcsolásának kérése utáni időszakra.

A szolgáltató a hozzá beadott írásbeli panaszt 30 napon belül írásban köteles megválaszolni. A panasz elutasítása esetén is köteles azt megindokolni.

Ennek elmulasztása esetén a felügyelőségen tehet bejelentést, mert ilyen jogsértés esetén a Borsod-

Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének van hatásköre eljárni.

2011. dec. 12. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

"A szolgáltató köteles a közcélú GSM szolgáltatás igénybevételére alkalmas végberendezést kikapcsolt internet szolgáltatással forgalomba hozni"

Ez egész egyszerűen kivitelezhetetlen. A telefonokat bontatlan dobozban, soha be nem kapcsolt állapotban kapja a vásárló, és a gyári beállításban nincs kikapcsolva a mobilnet. Akinek előtte még nem volt ilyen telefonja, és először nem sim-kártya nélkül kapcsolja be (vagy nem működik kártya nélkül a telefon, pl Defy), az benézte.

Ennek ellenére ez a kitétel elég jól védhető a forgalmazó részéről, mivel nincs értelme. Az internetszolgáltatás nem a készülékhez, hanem a kártyához kapcsolódik. Tehát az, hogy az internet szolgáltatás ki van kapcsolva azt jelenti, hogy a kártyán nincs aktiválva még a netstart sem. És ez szerintem így is van. Viszont ha a régi kártyádat rakod bele, az már nem az ő felelősségük.


Csak azt tudom javasolni, hogy mindenki, aki okostelefont vesz, előtte hetekig olvasgasson róla, mi hogy működik, így elkerülhető minden kellemetlenség.

2011. dec. 12. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

"Jolinar válasza:"


Többet vártam tőled.

2011. dec. 13. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:
nekem is ez volt bementem, reklamációval éltem, mondtam, h erről nem világosítottak fel. és kértem vissza a pénzem. annyi lett belőle, hogy nem kifizették, hanem az egyenlegem töltötték fel 38000rel. egy hónapos átfutási időre számíts
2012. ápr. 29. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!