Lili x kérdése:

Milyen akusztikus gitárt vegyek? (Kezdő)

Figyelt kérdés

Sziasztok! Teljesen kezdő vagyok, még sosem gitároztam, mégis nagyon tetszik (pl. mint egy zenében alaphangként). Nézegetem egy ideje, de nem jutottam sok mindenre... Annyi megvan, hogy dreadnought formájút szeretnék. A fémhúros felé hajlok (olvastam, hogy neylon húroson érdemesebb kezdeni, viszont az nekem túl lágy hangokat ad ki...), illetve max. 45 ezer forintért szeretném, mivel még nem volt gitárom, ezért egy alap hangszerrel szeretnék kezdeni.

Ezeket nézegettem: Fender FA-125,

VGS D-10 Natural,

STAGG SA20D LH-N,

STAGG SW201N,

STAGG SA20D BLK,

PASADENA AG BK.

SZerintem -ahogy ezekrol olvastam- nem rossz gitárok, kezdőknek megfelelőek. Ha tudnátok javasolni ezeken kívül más gitárokat, az nagy segítség lenne. Emellett a felsorolt hangszerekről is leírhatjátok, mi a jó és a rossz bennük.

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat! :)



#akusztikus gitár #gitár kezdőnek
2021. jan. 10. 10:34
 1/4 anonim válasza:

A lényeg hogy kényelmes legyen (nekem volt Dreadnought méretű gitárom 6-8 évesen, át se tudtam érni, hatalmas csalódás volt), egy hangszerész jól be tudja állítani, és hogy tetsszen



Neked is kell majd néha ápolnod a testet, a fogólapot és a bundokat húrcseréknél, hogy ne száradjon ki, és ne "rügyezzenek" ki oldalt a bundok ha esetleg száradna egy kicsit a nyak (a legtöbb gyártó nem szárítja ki rendesen a fákat mielőtt összeszerelnék a gitárt)



Én elektromos gitárokkal jobban képben vagyok, de a Stagg márkát kerülném, a Fender az elektromos gitárokból is kiválóakat gyárt

2021. jan. 10. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Végre valaki, aki "teljesen kezdő", de azért igenis van fogalma róla, hogy mit szeretne. A Fender oké első hangszernek.


Én még javasolnék hozzá falikart, állványt, pengetőt, csíptetős hangolót, talán havedert is venni, ha már úgyis jön a futár.