Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » Pár hónapos LG C2 TV-n pixel...

Pár hónapos LG C2 TV-n pixel hiba jelentkezett. Lehet vele kezdeni valamit?

Figyelt kérdés

Két kis pici al-pixel folyamatosan pirosan világít. Csak közelről látszik, véletlenül vettem észre, de nem egy olcsó TV így eléggé zavar. Én pont az a típusú ember vagyok, akit még egy mikrokarc is zavar, nemhogy ez...


Nem kezdenek vele semmit, mert elvileg a 2 még nem számít hibának, több kell hozzá...


Próbáltam a YouTube videókat is már, amelyek az RGB színeket gyorsan villogtatják, igaz, 1 óra volt a maximum egyhuzamban, de összesen már vagy 3-4, és nem erőltetem ezt már, mert szerintem nem javul, de félek, hogy rosszat tesz. Mit tudok tenni?



jan. 19. 09:35
1 2
 1/13 Szirty ***** válasza:

"Mit tudok tenni?"


Megtanulsz együtt élni a problémával. Vagy eladod.

jan. 19. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Szomorú, hogy egy garanciális, drága terméknél, ami (még ha kicsi is) hibát produkál, de azzal együtt kell élni...
jan. 19. 10:26
 3/13 anonim ***** válasza:

Ha benyelted azt, hogy nem kezdenek vele semmit, mert néhány darab pixelhiba még nem számít hibának, akkor fuss még egy kört egy kicsit erélyesebben. Szomorú, hogy így kell hozzáállni a dolgokhoz, de ha el akarsz érni valamit ebben a szerencsétlen országban, akkor muszáj alkalmazkodni, különben eltaposnak. A te pénzedről van szó, ne hagyd, hogy kibsszanak veled! Akkor mutassák meg, hova van leírva, hogy ez nem számít hibának, vagy oldják meg a problémát, mivel garanciális, és pont.

Velem egy szendvicssütővel akarta eljátszani az Euronics, hogy kb 10 alkalmas használat után, azért tört el a hátulján a gyenge szar műanyag, mert vastag szelet kenyeret raktam bele. Idézem: "erre nem vonatkozik a garancia, mert azért SZOKOTT elromlani, hogy vastag kenyeret raktam bele". Mondom akkor ez engem nem érdekel, mert ezt nem az üzletnek kell eldöntenie. A vége elég hamar az lett, hogy vigyem vissza a terméket és beszámítják az árát egy újba.

jan. 19. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Van egy táblázata az LG-nek, ami alapján eldöntik, azt hiszem meg is találtam. 2x hívtam őket, annyit mondtak, ha 1-2 napos lett volna, kicserélik, de így nem...
jan. 19. 11:34
 5/13 anonim ***** válasza:

Nem volt még ilyennel dolgom, de azért ez is olyan dolog, amibe nagyon könnyen bele lehet kötni. A táblázat cseregaranciára vonatkozik. Én nem kérem, hogy cseréljék ki; javítsák meg. Ja, hogy nem tudják megjavítani? Az nem az én bajom. De ha olyan TV-m van, ami nem szolgálja ki elég rövid után az igényeimet (mert nem úgy üzemel, ahogy kéne), akkor szerintem ez nem az a kategória, ami magyarázatra szolgál.

Ettől függetlenül a fogyasztóvédelem álláspontjára kíváncsi lennék.

jan. 19. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Szirty ***** válasza:

"Nem volt még ilyennel dolgom, de azért ez is olyan dolog, amibe nagyon könnyen bele lehet kötni. "


A gyártók egyértelműen leírják előre hogy bizonyos pixelhibákra nem vállalnak garanciát!

Ezt vagy elfogadod, vagy nem.

Néhány gyártónak van pixelhiba garancia konstrukciója amiben megint csak leírják milyen feltételekkel mit vállalnak. Ezek között van olyan hogy egyetlen hiba miatt is azonnal cserélik.

Az ilyen készülék azonban sokkal drágább.


A kijelzőket bizonyos gyártástechnológiai és fizikai okokból nem lehet 100%-osan hibamentesen gyártani. Van amelyik sikerül hibamentesen, van amelyikben lesznek hibák vagy később jelennek meg.

jan. 19. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Ennyi erővel semmit sem lehet 100% hibamentesen legyártani, mert szinte mindenben van olyan alkatrész, ami akár a bolt polcán állva is elévülhet, fogyasztói szempontból mégsem érdekel a kórtörténete, csak hogy nálam nem működik 100%-osan valami, ami számomra így kellemetlenséget okoz, mert pl. a tv esetében más is ugyanennyit fizet érte, akinek nem pixelhibás.

Az meg hogy egy cég állít valamit, még nem lesz törvényileg elfogadható. Mert én egy készüléket teljesen jogosan nem azért veszek meg, hogy hibásan használjam.

Ez olyan, mint hogy írhatok olyan adatkezelési tájékoztatót, hogy az oldalamra regisztrálók adatait pénzért eladom külföldi cégek számára, hogy legyen pénzem minden évben elutazni Ciprusra, ettől még ez nem lesz jogszerű.

jan. 19. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Szirty ***** válasza:

"Ennyi erővel semmit sem lehet 100% hibamentesen legyártani"


Nem erről van szó, hanem arról hogy mekkora a hibaszázalék.


"Mert én egy készüléket teljesen jogosan nem azért veszek meg, hogy hibásan használjam."


Megkapod a tájékoztatást. Ha az előre megadott feltételek számodra nem elfogadhatóak, akkor nem veszed meg.


"Ez olyan, mint hogy írhatok olyan adatkezelési tájékoztatót..."


Nem olyan. Törvénybe ütköző feltételeket nem fogalmazhatnak meg.

jan. 19. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Úgy 10 évvel ezelőtt még általános szokás volt, hogy a képernyő méretétől (pixelszámtól) függően kb egy tucat hibás pixelig szóba sem állak veled. Akkoriban vásárolt felsőkategóriás Braviam (eggyel volt csak a csúcsmodell alatt) amiakkor került annyiba mint most egy jobb Oled (szóval összességében elképesztően sokkal többe a pénzromlás miatt) pixelhibás lett ~6 hónap alatt. Szerencsére az fekete volt, de úgy visszadobták az összes csatornán mint a pinty. Fogyasztóvédelem szétette a kezét, szeretik azt gondolni mindenhol hogy ha valaki drága dolgot vesz bármiből akkor neki nem tétel azt lecserélni. Úgy tudom ez sokat javult azóta, sőt bizonyos márkák azzal hirdetik magukat hogy egy hibára is cserélnek, de végsősorban a gyártón múlik a dolog. Emellett a garanciáztatási feltételek nagyban különböznek nyugaton és keleten. Felénk az "alap" szolgáltatás sokkal magasabban van, kötelezően meghatározott minimális időkkel, de sok esetben csak ordas hibákra vonatkozik. Nyugatabbra, főleg amerikában rengeteg eszközre csak 90 nap gari van és ha többet akarsz akkor rá kell fizetni(!) ami ott bevett szokás. Cserébe a fizetett garit is komolyabban veszik, ott tényleg cserélnek "apróságokra" is.

Az Oled TVknél nagyon ritka a pixelhiba ugyanis azok meglehetősen drága panelek és emiatt a gyártási folyamat és minőségellenőrzés is erősebb. Több helyen (pl Mediamarkt) kiadás előtt kötelezően ki is bontják az eladók a panelt és beüzemelik, hogy az azonnali durva hibákat lássák, szinte biztosan amiatt, mert a garanciáztatás utólag hatalmas probléma. Viszont a drága panel hatalmas hátrány is egyben ha gariról van szó ugyanis csak a teljes panelcsere a megoldás bármilyen, a képernyőt érintő gondra. Tehát ha a hivatalos csatorna visszautasítja a "javítást" akkor a személyiségtől függően jól/kevésbé bevált "addig zaklatom őket nagy hangerővel amíg valaki fel nem adja" módszeren kívül semmit sem tehetsz.


Sajnos az Oled TVk eleve nem gyenge idegzetűeknek valók, mindegyik meglehetősen drága, főleg a legnépszerűbb C kategória. Nálunk azokra gyakorlatilag alap a 3 év gari pont az ára miatt, de az érvényesítés egy másik dolog. Ne feledjük, hogy ezeknek a TVknek egy ismert problémája, hogy idővel beéghetnek bizonyos részei a 'túlhasználattól', vagyis bizonyos színek vagy részek a panelen sötétebbek/szellemképesek lesznek és erre hivatalosan nincsen garancia! Na most elképzelhetjük, hogy ha ezt keresztül tudta verni az LG/Samsung/Sony trió a fogyasztóvédelmen mindenhol akkor mennyire fel vannak készülve arra, hogy pixelhibákat visszadobjanak... :(


Az RGB stb villogtatással meg bocs, de semmit sem érsz. Ezek ilyen házipraktikák amik jól hangzanak, de nem érnek semmit.

jan. 22. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Köszi mindenkinek! Túlteszem magam ezen a 2 pöttyön, úgyis tavasszal költözöm, nagyobb lesz a szoba és oda egy nagyobbat tervezek venni, ezt meg eladni.


Annyi lenne még a kérdésem, hogy az lehetséges-e, hogy csak a pirosat meg a feketét téveszti össze valamiért ez a 2 pixel?


Fekete háttérrel piros, pirossal fekete, viszont a fehéret, kéket, meg a zöldet tudja csinálni, ott nem találom a pixelt...

jan. 22. 15:57
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!