Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » Miért kapcsol ki a TV-m magától?

Miért kapcsol ki a TV-m magától?

Figyelt kérdés
Samsung, sarkított képcsöves (nem LCD) TV, 10+ éves, de kitűnő kép van rajta, időnként magától kikapcsol és csak a Be/Ki-gombbal lehet újraindítani. Kétszer javították már ezzel, egyszer kb. 5 éve és alig 1 éve. Állítólag a tápegység valamelyik kondenzátora okozza, de melyik? Ha tudnám, kicserélném magam, mert nincs kedvem megint közel 10 ezret kifizetni egy párszáz forintos alkatrész cseréjéért.

2019. márc. 1. 07:41
 1/3 anonim ***** válasza:

Na, most jól felbosszantottál, miután a mi szakmánkban köztudott, hogy nem (csak) az alkatrészt kell megfizetni, hanem a tudást és tapasztalatot is.

Amikor valaki tudja, mit kell csinálni, kárt sem okozva a készülékben, lehetőleg önmagában sem persze (áramütés).

Ebben sokszor évtizedek tapasztalata rejlik.

Egyébként nem vagyok ideges, csak a poén kedvéért írtam.

De amúgy nem akarsz fizetni, ez soha nem kötelező, oldd meg akkor magad!

Innen én azt sem tudom, milyen típus, mert pont a lényeget nem írod. Ráadásul legtöbb esetben csak közelről lehet látni, vizsgálni ilyen dolgokat.


Így csak a régi történetet tudom mellékelni: Pista bácsi beviszi a rádióját a szerelőhöz, aki kicserél benne egy 50 filléres alkatrészt 5 forintért!

Csodálkozik az öreg, hogy is van ez, kérdőre vonja a szerelőt.

– Hát úgy Pista bátyám, azt is meg kell fizetni, hogy én tudom, hová kell nyúlni!

2019. márc. 1. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

#1:

Nem akarom senki kenyerét elvenni, de eddig ezért a hibáért kifizettem kétszer 10 ezret. Ez egy régi TV, amiért nem akarok most már félévente 10 ezret fizetni egy elko kicseréléséért. Újat meg egyéb okokból nem akarnék egyelőre venni. Ami zavar az ügyben, az ez:

1. A szerelő azt mondta, mielőtt megjavítja, telefonál, hogy annyiért akarom-e a javítást? (De nem kérdezte meg.)

2. Viszont két óra múlva szólt, hogy mehetek a TV-ért, készen van, de közben ebédidőt is tartott, így kb. félórája ment rá.

3. A félórás melóért, amiben kicserélt egy kb. 200 Ft-os alkatrészt legombolt 7000 Ft-ot. Kicsit sokallom a rezsióradíját, figyelembe véve, hogy amikor meglátta a TV-t, egyből tudta, mit kell benne keresni.

4. Számlát természetesen nem kaptam tőle, de ez már meg sem lep.

5. 8-9 hónap telt el, és a hiba megint előjött.

2019. márc. 1. 10:21
 3/3 Bubuka508 ***** válasza:

Szerintem, mivel szakmabeli vagyok én is:


1. lehet, hogy a kondi, amivel kicserélte az eredetit, nem volt egy csúcsminőség, ennyi időt bírt. "Tűrte Miklós, tűrte, ameddig tűrhette". Esetleg impulzustűrő helyett sima kondit rakott bele.


2. az is lehet, hogy nemcsak az az egy kondi döglődött benne, de ő csak azt az egyet cserélte ki, idővel meg egy másik újra csinálta a cirkuszt. Ez viszont hanyagság, ilyenkor, ha szétszedünk egy készüléket, nem szabad spórolni az ilyesmivel, éppen azért, mert a többi alkatrész is várhatóan bedöglik. Nálam nem egy kondenzátorfaló készülék volt, amiben a biztonság kedvéért 8-10 kondit is kicseréltem. Nem is hozták vissza. Persze az árat én is kicsit magasnak tartom, meg én előre szóltam mindig a gazdájának, mire számíthat és ha nem kellett neki annyiért, akkor csak a vizsgálati díjat kértem el, de azt is megmondtam előre, mielőtt hozzáfogtam volna, hogy ez is létezik, csak akkor hagyja itt nálam, ha ebbe is beleegyezik, mert reklamációt nem fogadok el. Ezt muszáj volt elkérnem, mert ha iparosként dolgoztam, akkor a hibakereséssel nem dolgozhattam puszira, köszönömre, vagy még arra sem.


3. lehet, hogy valami más oka is volt annak, hogy ennyire gyilkolja a kondikat a készülék és az okot nem szüntette meg. Akkor pedig ez csak tüneti kezelés.

2019. márc. 1. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!