Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Az "emelt" matematikai dolgokn...

Az "emelt" matematikai dolgoknak, amiket gimnáziumban és egyetemen oktatnak, van bármi gyakorlati haszna az átlagember számára, vagy csak arra van hogy legyen mivel szívatni a tanulókat?

Figyelt kérdés
Gondolok itt az ilyenekre mint az integrálás, deriválás ("limes n tart végtelenbe" és társai), vagy a mátrixok, vagy a másod, harmadfokú egyenletek, és még sorolhatnám. Ezeknek van bármi értelme, gyakorlati haszna az életben, vagy csak ilyen elvont hülyeségek? Ha nincs hasznuk, akkor miért kell őket oktatni?

nov. 16. 23:34
 1/6 anonim ***** válasza:
78%
Az átlagember számára már a Pithagorasz-tétel sem kell, pedig az 6. osztály. De ez elmondható bármely más tantárgyra is.
nov. 16. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
65%

En a mátroxokat egy kordinátakon alapuló rajzprogramba a vonalrajzom "szerkesztésénél" használtam először anélkul hogy egyetemen tanultam volna.

A többiről nem tudok nyilatkozni.

Azért hasznos szerintem tanulni, mert sok probléma levezethető ezekkel a dolgokkal, és megtanít gondolkodni (nem csak a matekos dolgokra gondolok itt)

Miért nem a tudományok témakörbe kérdezted?

nov. 17. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
88%
Igen. Csupan megtanitanak logikusan gondolkodni. A csalast gyorsabban leleplezed. A jozan eszed megtanitja hasznalni,h ne csinaljanak birkat beloled.
nov. 17. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:

Egyrészt az igaz, hogy a matematika logikus gondolkodásra tanít, másrészt bizonyos szintű matematika mindenki számára fontos, ha nem is a munkájáért, akkor a pénzzel való gazdálkodásért.


A másik meg, hogy ezt nem lehetne elmondani minden más tantárgyról is? Arra nincs erőforrás, hogy minden egyes iskolás gyereknek saját tantervet alakítsanak ki, akkor ki kell találni egy rendszert, amiben amellett, hogy az általános műveltséget megalapozzák, bemutassák a bizonyos témaköröket, hogy szegény gyerek eldönthesse mivel akar foglalkozni. Az lehet az egyiknek nem fontos a magyar a másiknak a matek, de az egyik az egyikkel a másik a másikkal akar foglalkozni, és nincs annyi tanár, hogy mindenkit az alapján tanítsanak, amit hirtelen kitalál, aztán meg eldönti mással akar foglalkozni.


Az egyetem meg már sokkal specifikusabb, ha egyetemen tanulod akkor az a matek valószínűleg kell a szakmádhoz, vagy egy későbbi órához.

nov. 17. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Mi neked az átlagember? Aki odaáll a sor mellé etetni a gépet, annak elég ha írni, olvasni tud alap szinten...


Szellemi pozícióra nem feltétlenül azért kell ezeket megtanulni, hogy tudd is használni, ha kell, hanem a logikus, összetett gondolkodás, a dolgok megértése, összefüggések átlátása stb miatt. Na meg a legváratlanabb helyek jöhet elő egy-egy ilyen

nov. 17. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Tom Benko ***** válasza:
Van. Például hogyan értelmeznéd a Heisenberg-féle határozatlansági relációt a végtelen dimenziós Hilbert-terek nélkül? A hibás interpretációival ugyanis naponta lehet találkozni az ezobarmok szófosásaiban.
nov. 19. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!