Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Tényleg én érezzem magam...

Tényleg én érezzem magam rosszul, mert a vendéglátásban és a kereskedelemben dolgozóknak végezniük kell a munkájukat?

Figyelt kérdés

Most olvastam egy kérdést az adta az ihletet. A kérdésben bénázó pincérekről volt szó és odaírts egy pincér hogy utálja ha nem úgy kérik a vendégek az ételt ahogy az étlapon van hanem variálnak rajta.


Hát bocs de ez a munkájuk része, hogy a vendég kér valamit és azt kell adni, már ha van olyan étel persze. Amikor még KFCben volt longer szendvics én azt úgy kértem mindig hogy bbq szószt kértem bele a ketchup helyett mert így finomabb fűszeresebb. Általában meg is csinálták így szó nélkül de egyszer egy cigány asszony cammogott egyet vagy hogy kell mondani, tudjátok, és olyan fejet vágott, hogy én most tönkreteszem őt azzal hogy egy mondatot el kell mondania a konyhai dolgozóknak.


De úgy eleve olyan parasztok sokan. Komolyan eljutottunk oda, hogy azt kell kiemelni, hogy milyen kedves volt a személyzet, pedig ez a dolguk. De nem csinálják sokan. Boltban is van egy kasszás, aki soha egyszer nem köszön, nem mondja, mennyibe kerül, nem mosolyog, nem köszön el, konkrétan semmibe vesz engem, pedig a fizetését azért kapja, hogy engem rendesen kiszolgáljon. Persze így is megkapja, de mi olyan kva nehéz abban, hogy köszönjön és mondja hogy pl 3000 Ft? Oké értem hogy aznap már egymilliószor elmondta, de most én is csináljam szarul a munkámat és fogjam arra, hogy elfáradtam? Én mindig kedves vagyok mosolygok köszönök előre és mindent megköszönök és soha nem használom a mindenki által démonizált "lesz" szót, hanem pl egy narancslevet szeretnék kérni. De nem érdekli őket hogy én nem ugyanaz a paraszt vagyok aki egy órával ezelőtt beszólt neki, én is ugyanazt a bunkó flegma leszarom stílust kapom.


Ezeknek amúgy minden bajuk van, rohadjak meg, hogy hiába szóltam, hogy elvitelre kérem, tálcára teszi és mondom neki, hogy bocsi, elvitelre kértem. Rohadjak meg akkor is ha hangos a zene a buliban és így kérek italt és ő nem hallja. Rohadjak meg hogy egyáltalán bemertem menni venni valamit. Ha csigalassúsággal hozza ki a rendelésemet és megkérdezen hogy bocsi esetleg én nem mondtam hogy szeretnék desszertet is, mert lehet rosszul emlékszem, akkor vágja a pofákat és én vagyok a g.eci mert 1 óra várakozás után szóba hoztam hogy még rendeltem valamit.


Amúgy aki ennyire kiégett ebben miért nem csinál bármi mást? Leginkább budapesti fiatalok akik 100% hogy értenek a számítógépekhez annyit amennyit kéne tudni egy irodai munkához és felteszem érettségivel is rendelkeznek.


Aztán itt gyakorin meg le van ba.szva az aki be mer menni egy étterembe vagy boltba aztán munkát ad nekik pedig ők csak pihenni szeretnének...


2023. jún. 15. 12:29
1 2
 1/19 Kései Sirató ***** válasza:
50%

Igazat adok neked, kérdező.

Ha már fizetünk valamiért, akkor kapjuk azt, amit kérünk.

Aki nem bírja megjegyezni, írja fel!

Belőlünk, vendégekből élnek a vendéglátósok, tehát nekünk kell megfelelniük, különben be is zárhatnak.

2023. jún. 15. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
27%

"Én mindig kedves vagyok mosolygok köszönök előre és mindent megköszönök és soha nem használom a mindenki által démonizált "lesz" szót, hanem pl egy narancslevet szeretnék kérni. De nem érdekli őket hogy én nem ugyanaz a paraszt vagyok aki egy órával ezelőtt beszólt neki, én is ugyanazt a bunkó flegma leszarom stílust kapom."


A "lesz" stílusúaknak nem szólnak be, helyettük jön neked is a lavina felőlük. Egyvalaki kedves velük, a napi 10 bunkó adagját megkapja egyben. Nyuszik, a bunkóknak nem mernek visszapofázni. Utólag benyújthatod nekik a számlát hogy akkor 10000 terápiás díj hogy kitölthették rajtad, vagy te is bunkó leszel és rajtad se merik.

2023. jún. 15. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
91%

Szerintem a munkájuk az, hogy az étlapon szereplő dolgokat elkészítsék, nem az hogy egyedi kívánságműsorost játszanak…


Abban viszont igazad van hogy a normális stílus alap lehetne.

2023. jún. 15. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
98%
Dolgoztam eladóként pár évig, főleg kasszában, tehát elég sok kontaktom volt a vevőkkel. A tapasztalatom az, hogy ha az eladó kedves, mosolygós, akkor nincs bunkó vevő. Erről ennyit.
2023. jún. 15. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:
Én amúgy tényleg ritkán, kb soha nem szólok vissza nekik, ha bunkók, de érdekes, ha mégis, akkor ők lesznek a megszeppentek és kedvesek lesznek. Múltkori sztori, önkiszolgáló kasszánál valamit elrontottam és kértem segítséget, mert a gép nem engedett tovább. Lehetett vagy 10 perc is, mire végre valaki megjelent. Én ezt nem tudtam, de kiderült, hogy egy idő után újra engedi a gép lehúzni az árukat. De nem figyeltem a monitort, úgyhogy csak vártam. Jött egy nő, mondom neki a problémámat, mondom jaaa most látom már engedi újra. Aztán kérdez egy ilyet: "akkor minek hívott ide?" Na ott elgurult valami és mérges hangsúllyal mondtam neki, hogy azért, mert blablabla. Akartam volna mondani azt is, hogy ez a munkája, hogy segítsen, de nem mondtam. Na akkor hirtelen kedves lett és egyből felajánlotta hogy a kedvezményes árura beüti a kódot :D
2023. jún. 15. 12:52
 6/19 A kérdező kommentje:
#3 Igen én ezt értem hogy alapból van egy étlap és ha lehet akkor arról kéne választani, de ilyenek hogy szószcsere meg hogy mondjuk a gyerek csak a sültkrumplit szereti a rizst nem és arra cseréljék ki a köretet, ha mondjuk napi 1-2 ilyen van annak nem kéne gondnak lennie. Persze lehet én voltam a 120. aki bbq-t kért a szendvicsbe de akkor is legyen velem normális.
2023. jún. 15. 12:54
 7/19 anonim ***** válasza:
31%

ha nem haragszol,nem olvasom vegig. maradok az alap kerdesnel

"Tényleg én érezzem magam rosszul, mert a vendéglátásban és a kereskedelemben dolgozóknak végezniük kell a munkájukat?"


Hatarozottan nem. Azt a munkat ok valasztották. Lehettek volna orvosok is vagy ugyvedek. Midnenkinek a sajt dontese. Egyfolytaba arrol cikkeznek,hogy az orvosok es a novereknek megterhelo a munkaja, sztrajkolnak stb. Amikor a kovid volt akkor is ezt lehetett hallani,hogy fizuemelest kernek,mert tobb a melo.

Sajnalnom kellene oket? Nem. Ez az o dontesuk volt. Az hogy most pont azon a ponton van tobb munka, elofordulhat kesobb mashol is.

2023. jún. 15. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:
Meg amúgy én azt nem értem még #3, hogy írod, nem ez a dolguk. Hát... de. Az a dolguk. Mert azt értem valamennyire, hogy nem szeretik, de azt nem, hogy nem ez a dolguk. Amire van kapacitás, csinálják meg. A dolguk az, hogy amire van kapacitás, megcsinálják a vendégnek. A vendégnek mindig igaza van, nem? Oké, vegán étteremben ha csirkét kér valaki, azt nyilván nem tudják megoldani. De ne okozzon már problémát egy kicseszett köret vagy szósz kicserélése. Ha annyira nem ez a dolga, akkor mondja meg, hogy a főnök nem engedi úgyhogy nincs csere. De valószínűleg engedi. Úgyhogy de, ez is a dolga. Ő van értem ebben az esetben. Ha én dolgozom és jön mint ügyfél akkor meg én vagyok érte.
2023. jún. 15. 13:11
 9/19 anonim ***** válasza:
70%

Mondjuk az alap, hogy nem variálok az étellel, hanem ami van, abból választk.


Dolgoztam egy időben pincérként és igen, kva idegesítő, amikor sznob Juliskának semmi nem jó, ő rittig úgy kéri a kiválasztott ételt, hogy még négy másik változtatást felírat.

A szakács is agyfxt kap, mert neki nem az a dolga, hogy készítsen egy tök más ételt, meg mi is, akik a rendelést felvettük.


De mondjuk a mi főnökünk normális volt, így megmondta, ha valakinek extra fszom kívánságai vannak, mondjuk meg, hogy ez az étel nincs az étlapon, bocs, nincs extra idő elkészíteni.

2023. jún. 15. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
67%

Bocs, kérdező, ha van egy megtervezett ÉTLAP, akkor nekem nem az a dolgom, hogy kreáljak még 4 másikat, mert 4 idióta képtelen választani nagyjából 20 étel közül.


És most nem arról van szó, hogy a gyereknek sült krumplit adok, ó az még a legkevesebb. Ha csak ennyi problémánk lenne a fogyasztókkal, egy szót nem szólnánk.

2023. jún. 15. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!