Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Problémás vevő, hogy reagálnát...

Problémás vevő, hogy reagálnátok? Részletek lent.

Figyelt kérdés

Egy bioboltban dolgozok. A minap betért egy vásárló. Tipikusan az a keveset tud a termékekről bár már mindent kipróbált. Sokat kérdez, olykor ugyan azt, a válaszokat mármár elengedi a füle mellett kategória. Közel 1 órát töltött az üzletben. Elmesélte az ifjú korát a jelenét mindenét, kérkedett lakásaival, autókkal, gyerekekkel mindennel... elején még aktíval társalogtunk majd mikor meguntam egyoldalúvá vált. Közben vagy 8 vevőt kiszolgáltam de ekkor se vette magát észre és csak mondta..mondta. Majd valami véletlen folytán befejezte a dolgokat és kiment.

Mit tettetek volna a helyemben? - elküldeni nem akartam mert saját vállalkozásom és ilyen nem teszek.

Milyen módszert tudtok az ilyen vevő "leépítésére"?

Köszönöm a segítséget!


2017. júl. 25. 16:03
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem teljesen jól cselekedtél, nem 100-as az ilyen.
2017. júl. 25. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 szlory ***** válasza:
100%

Volt dolgom hasonlóval, el kell küldeni, de szerintem nem úgy, ahogy gondoltad. Nézd tényszerűen: befektetés VS várható nyereség. Aztán vele is tudasd. A következőre értem.


1. lépés: jön a többi vevő, a beszélgetésből kijössz azzal, hogy: "bocsánat a közbevágásért, ...de tudok esetleg adni valamit?" vagy "...de sikerült eldönteni, hogy mire lesz szüksége?" ha nem a válasz - nyilván, akkor te: "megengedné, hogy kiszolgáljam ezt a kedves hölgyet/urat?"

Ebből tudsz mondjuk pár számára utalásokat tenni, hogy te a vevők kiszolgálásából élsz, nem a társalkodásból. ÉS elég ciki, ha a nagymenő 3-4x is azt kell hogy mondja, hogy nem tudja, mit akar venni.


2. lépés: az előző kudarca után jöhet ez. Kell hozzá üres idő, amikor más nincs ott. Tudasd vele, hogy nem tudsz rá több időt szánni. Pl kis hazugsággal: "ne haragudjon, de volna rá esély, hogy gyorsan kitaláljuk, mire volna szüksége? Mert nagyon el vagyok maradva a munkámmal és utána leltároznom kell." Vagy pedig tudasd őszintén: "bocsásson meg, egyfelől megtisztelő, hogy ennyi mindent megoszt velem, másfelől viszont nekem közben a munkámra kéne koncentrálnom, így nem tudok teljes odaadással figyelni. szívesen társalkodom, de nem a munkaidőmben szoktam" Ezek után tippelnék, hogy akkor majd jön a munkaidő utánnal, azaz picit csapta is neked a szelet, csak ennyire sz*rul. Persze ha kiugrik a nyuszi, maradhatsz őszinte: "jaj, igen? :D ne haragudjon de nem az esetem / van pasim / stb"


A lényeg, hogy semmiképp nem adhatsz a kezébe negatívumot, mert amilyenek az emberek, visszaélnek vele, nem hiányzik, hogy telekürtöljön neked bármilyen fórumot azzal, hogy itt alázzák a vevőket. Viszont amíg higgadt, tényszerű maradsz, ráadásul igazolni és számára is egyértelműen felmutatni tudod, hogy te mindent megtettél és igazából ő a hunyó - akkor még ha meg is teszi a szentségelést, a tények akkor is téged fognak igazolni és nem lesz komoly nehézséged belőle.


Remélem, tudtam segíteni.

2017. júl. 25. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 szlory ***** válasza:
100%
Hozzátenném: az neveletlenség, ha valaki ilyet csinál (mármint amit Ő). Nem tartja tiszteletben a másikat, még annyira sem, hogy legalább észrevegye magát és megkérdezze: bocsásson meg drága, remélem nem tartom fel / nem zavarom / akármi. Mármint voltam a pult túloldalán is: van, aki pl. örül, hogy beszélgethet velem, de ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek örülni kell. Ha nem kölcsönös a társalkodás iránti igény, akkor be kell fejezni. És igen, illik megkérdezni a másik felet, hogy ő is elégedett-e vagy sem. Ha nem teszi, ő követte el a rosszat, nem pedig te, azzal, hogy leállítod, ha már erre képtelen a kedves embertárs.
2017. júl. 25. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszaitokat!
2017. júl. 26. 07:55

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!