Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Nem irigylitek a celebeket,...

Nem irigylitek a celebeket, influencereket, hogy nem kell semmit csinálniuk?

Figyelt kérdés

Nem kell dolgozniuk, sok a szponzor ajándék, megjelenés, rendezvények, utazások. Rengeteg műsorba hívják néhányukat, gondolom nem 100 ezer forintért.

Ha szakítanak vagy elválnak, akkor pár hét és újra találnak párt maguknak.



márc. 8. 12:18
1 2 3 4
 31/32 A kérdező kommentje:

#30: Köszi! Ez nagyon korrekt válasz volt! :)

Én is ismerek olyat, aki igényes tartalomgyártó.

márc. 14. 16:19
 32/32 anonim ***** válasza:

#20 Jó a kérdésed, csak pontatlan, egy fontos dolog hiányzik belőle.


"Te tudnál 1 nap alatt pl.: 3 helyszínen pofázni kb. 1-3h.-t közönség előtt?

A neten vezetni egy műsort folyamatosan, tartalmat szolgáltatni, beszélgetni idegenekkel?"


Eddig igen, sokan képesek lennének rá. A kulcs kérdés, hogy ennyire képese-e más. Hanem hogy képes-e más ezt úgy csinálni, hogy arra sokan kíváncsiak is legyenek és ezzel fenn tudják tartani a nézők érdeklődését, ha már odakapcsoltak/kattintottak/lapoztak és eleve képesek-e elérni, hogy sokakat érdekeljenek.


Az influencerek, celebek, egyéb hírességek alapvetően nem azért kapják a pénzüket, amit fizikailag elvégeznek. Ahogy a sztár focisták sem önmagában azért kapják a sztár gázsit, amit a labdával képesek csinálni. Még akkor sem, ha bravúros dolgokra képesek. Ha egy ismeretlen brazil csóró gyerek pont ugyanarra képes lenne, akkor se kapna sztárgázsit - amíg ismeretlen és senki sem tud róla, hogy mire képes.


A sztárgázsit azért adják minden területen, hogy mennyien kíváncsiak valakire. Az influencerek abból a befolyásból élnek, amilyen hatással képesek lenni a közönségre.


Bárki képes pont ugyanúgy(?) előadni, hogy ez a termék nagyon jó. Nem ez a tudás és az érték az influencerek munkájában. Hanem az, hogy amikor te elmondtad, akkor senki nem veszi emiatt meg.

Az influencer viszont már felépített egy olyan hírnevet, ismertséget, érdeklődést maga iránt, ami miatt ha ő mondja el ugyanazt, akkor amiatt kimutathatóan sokan fogják megvenni a terméket.


Én sem tartom sokra az influencereket és celebeket, meg azokat sem, akik őket ajnározzák. De ettől még sokan kíváncsiak rájuk és el lehet velük adni az újságokat és a termékeket. Emiatt tőlük működik az üzlet.

A bulvár lapok nagyon alaposan követik a statisztikákat, hogy mennyi újságot vesznek le a polcról. Részletes statisztikáik vannak róla, hogy a szomorú, mosolygós, integetős celeb fotó miatt fogy jobban, hogy ilyen vagy olyan címre kattintanak többen a neten. És mindent megtesznek érte, hogy ezek a számok minél nagyobbak legyenek, mert ez üzlet és ebből élnek azok, akik benne dolgoznak. A bulvár lapok nem azért foglalkoznak a celebekkel, mert őket ez érdekli. Írnának ők a celebek helyett szépirodalomról, csak a közönséget az kevésbé érdekli és nem lehet belőle annyi pénzt csinálni.


Az üzleti életben sem feltétlenül az alapján jár a fizetés, hogy mennyi munkát végzel, hanem hogy mennyi pénzt tudsz behozni a cégnek. Senkit nem érdekel, ha egy percet se foglalkozol a munkával, ha a te kapcsolataid révén napi sok milliós forgalom bejön és ez több, mint az egész nap dolgozó kollégáid eredménye. Csak ez általában nem megy csak úgy pikk-pakk. Minimum a kapcsolatrendszer kiépítésében van valamennyi munkád. Meg abban, hogy a cégnél eljuss odáig, hogy meg tudd őket győzni róla, hogy érdemes veled szóba állni. Ez már önmagában is tudást és munkát igényel.


"tudnátok felhozni, arra, akinél látjátok, hogy sok a befektetett munka?"


Erről az a sztori jut eszembe, amikor az MTV forgatta a Pirx kapitány sci-fi sorozatot a 70-es években még újdonságnak számító zöld háttér cserés módszerrel (amit ma már minden YouTuber, de sokan még home office-ban is napi szinten használnak).

A készítők elköltöttek egy rakás pénzt zöld vászonra egy egész stúdió kidekorálásához. A gazdasági osztály meg ment reklamálni, hogy a műsorban ők semmi zöldet nem láttak, mire ment így el az a sok pénz?


Attól, hogy nem látod, mennyi munka van valamiben, még nem jelenti azt, hogy nincs benne sok munka. Próbáld ki, hogy mennyire könnyű, amit csinálnak.

Írd meg a szöveget, fogd a telefonod és vedd fel, tapasztald meg, hogy mennyi időbe telik egy akár csak 10-20 perces videót is megcsinálni ugyanolyan minőségben, ugyanolyan tartalmasan, aztán töltsd fel az általad választott közösségi oldalra és érd el, hogy ugyanannyian megnézzék, mint bármelyik általad kiválasztott "semmittevő influencer" videóit. Ha te is meg tudod csinálni, akkor nem olyan nagy dolog, hogy te ne tudnád ugyanazt elérni "semmi munkával". Ha te nem tudod utánuk csinálni csak úgy, akkor valamivel csak többet tudnak róla nálad, hogyan is kell ezt elérni. De előtted is ott a lehetőség, tanuld meg te is és futtasd fel a videóidat, hogy el tudd velük érni ugyanazt. Ne félj tőle, hiszen te mondtad, hogy nem nagy dolog. Hajrá, csináld utánuk!

ápr. 14. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!