Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Pályaválasztás! Középiskolai...

Pályaválasztás! Középiskolai tanár vagy mozdonyvezető?

Figyelt kérdés

Megpróbáltam összeszedni az előnyöket és a hátrányokat, többféle forrásból is tájékozódtam. Vajon melyik döntés lenne jó?

Tanár: előnyök: diplomás, nem éjszakázik, nem végez nehéz fizikai munkát, szellemi tevékenység és gondolkodás öröme

hátrányok: nagyon-nagyon rossz fizetés, problémás diákok, társadalmilag lenézett hivatás

Mozdonyvezető: előnyök: jó fizetés, érdekes munka, műszaki beállítottság és gépészeti érdeklődés, biztos megélhetés, utazási támogatás, cafeteria, műszakpótlék, ünnepnapi- és túlórapótlékok, 100%-os baleseti táppénz jár 30 napig minden egyes gázolás után

hátrányok: váltott műszak, monotonitás, fizikai munka, időarányos egészségkárosodás

A szüleim mindenképpen azt szeretnék, hogy egyetemre felvételizzek és diplomás legyek. Én inkább pénzt szeretnék keresni.

Ha valaki tud még pontosabb infókat a két munkakörről, az írhat róluk!



nov. 17. 17:56
1 2
 1/12 anonim válasza:
70%

Ezt neked kell érezni.

Olyantól ne várj tanácsot, aki egyikben sem tudná magát elképzelni.

nov. 17. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
84%

Én metróvezető voltam sokáig,mellette végeztem az egyetemet.Majd elmentem tanítani.

Mégsem azon a pályán vagyok már,csak magántanítványaim vannak.

nov. 17. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
76%
amelyiket megszeretem, munkája mindegy.
nov. 17. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
64%

Valami értelmes esetleg?

Szerintem aki olyan szinten tájékozatlan, hogy tanár akar lenni a mai helyzetben, az ne legyen.

nov. 17. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
tudok a rossz fizetésről
nov. 17. 19:51
 6/12 anonim ***** válasza:
80%

Milyen szakos tanár szeretnél lenni?


"hátrányok: váltott műszak"

Az annyira nem is rossz... el tudod intézni az ügyes-bajos dolgaitad hétköznap, nem kell szabid kivenni, vagy a főnöknél kuncsorogni hogy elmehess előbb fél órával.

"monotonitás"

Nincs két egyforna szolgálat.

"fizikai munka"

Ezt hol olvastad? Valami gőzmozdonyos könyvben?

"időarányos egészségkárosodás"

Az éjszakázás tényleg hagy féknyomot az emberen, de a mai járművek már egész jó cuccok ám, nincs huzat, füst, egyéb káros anyagok, stb. (kivéve ha Bz-re vay Csörgőre kerülsz, aztok tényleg hulladékok) Szóval tényleg nem tudom hol szerezted az infókat, mert ez is a gőzösös időben volt igaz.


A szüleiddel értek egyet! Legyen diplomád! Mindegy milyen sorrendben, előbb mv, aztán diploma, vagy fordítva, de legyen! Azzal el lehet helyezkedni magyarországon elég sok helyre. Sima érettségivel elég nehezen veszik fel az embert. Még közmunkásnak sem kellesz érettségivel, mert oda meg túl tanult vagy :D

Ha van diplomád, van védőhálód! Ha lebetegszel a mozdonyról, értsd: nem leszel alkalmas mv munkakör betöltésére, akkor nem fogsz ott állni X évesen letolt gatyával, végzettség nélkül. Ez a betegség bármi lehet, vérnyomás, vércukor, egy kerékpáros baleset következménye, bármi ami miatt kisoroznak (vasutas szakzsargon a bukott orvosira). Több kollégámat láttam így. 50 évesen cukros lett (tett is érte) és ott áll egy gimnáziumi érettségivel, szakma, minden nélkül, lakáshitellel. Vannak érdekes élettörténetek.....

Ha vonz a tanárkodás, akkor a vasúton is teremhet neked babér. Sok oktató kell.

nov. 17. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
82%

"100%-os baleseti táppénz jár 30 napig minden egyes gázolás után"

Ezt itt és most felejtsd el! Nem akarsz te gázolni! Ne is mond ezt sehol, senkinek!

nov. 17. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Matematika-fizika szakos lennék, ezekből teszek majd emelt érettségit. Ezek nagyon jól mennek, úgy tudom, fizikából kell írni egy felvételit a vasúthoz.

Azért akasztani még kell, nem? Mifelénk nem igazán járnak az emeletesek, legtöbbször a jó öreg V43 jön. Erre mondtam a fizikai munkát. Meg arról hallottam sok dolgot, többek között, hogy huzatos, ízületeket kirázza:D

Állítólag valamennyi ledolgozott év után lehetett kapni olyan kedvezményt, hogy x évvel hamarabb mehetsz nyugdíjba, így még megúsztad, mielőtt kijöttek az időskori betegségek, mint a vérnyomás meg a cukor.

Nem is szándékosan gondoltam, de a fizikatudásom és a vasúti fékezés alapjainak ismerete azt sugallja, hogy elkerülhetetlen. Tudok az öngyilkosokról is. De legalább 1 havi bért megkapok a semmittevésért :D

nov. 17. 20:38
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

"Matematika-fizika szakos lennék"

Az jó. Valamennyire "szakirány", mégsem ének-zene-biológia.


"Azért akasztani még kell, nem?"

Ritkán. Ahol körüljárnak a gépek rendszeresen, ott van erre személyzet. Azt az évi néhány akasztást meg ne nevezzük fizikai munkának. Egész nap 800 kilós raklapokat húzogatni, vagy betonozni, az már az.



"V43 jön. Erre mondtam a fizikai munkát"

Mondjuk az hogy kapaszkodj és ne ess ki az ablakon, az tényleg fizikai munka :D

"huzatos, ízületeket kirázza:D"

Igen, az ajtó mellett ül az ember, ott jön be a cúg rendesen és szar pályán dobál is keményen.


"valamennyi ledolgozott év után lehetett kapni"

Ez már nincs. A korkedvezményes nyögdíjat kivezették. Volt is nagy tüntetés miatta, mert a tűzoltók, rendédelmisek, stb is járt. Úgy volt, hogy 10 év után járt 2 év, aztán 5 évente 1-1 év kedvezmény, tehát 30 év munkaviszony 36-nak számított. De ez nincs, orrvérzésig ki kell dolgozni az éveket.


"De legalább 1 havi bért megkapok a semmittevésért :D"

Majd beszéljük erről az első gázolásod után...

nov. 17. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Te esetleg mozdonyvezető vagy?
nov. 17. 21:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!