Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Egy hajós munkakörben milyen...

Egy hajós munkakörben milyen beosztások léteznek és mi a feladatuk?

Figyelt kérdés
Honnan indulnak el és mit kell tenni ahhoz hogy hajóvezetővé váljanak?

2016. szept. 15. 16:12
 1/4 anonim ***** válasza:

Jó kérdés. Apám kapitány volt (illetve parancsnok)

Régebben meg volt a katonás hierarchia, matrózként kezdett az ember, ha csak érettségije volt, de lehetett középiskolát végezni, vagy főiskolát, akkor már az ember valamilyen tiszthelyettesként kezdte.

A matrózból az évek alatt fedélzetmester lett, majd esetleg kezelő, de az inkább már a középiskolát végzettek feladata volt.(rádiózás, és papír kezelés)

Aztán volt a kormányos, ahhoz is talán a középiskola kellett. Vagy az sem.

De manapség nagyon sokat változott a szakma.

Akkoriban 20-an voltak egy hajón, ma 4-en. (12 órás váltásban mennek, egyik vezet, a másiknak a gépeket kell felügyelni, illetve matróz funkciót tölt be)

Akkoriban kellett egy parancsnok. Ma egy koprmányos is elmehet akárhová, ha meg vannak az adott szakaszokra a vizsgáik. (ugye folyó-szakaszonkét megvan, hogy 7 utat kell csinálni úgy hogy kisérőként, és akkor van az embernek joga ott vezetni. De előtte a szakaszról elméleti vizsgát is kell tenni.

Tudni kell a zsilipeket, jelzéseket stb. (Apám is nagyon sokat magolta a térképet, amikor a dunáról megnyílt a csatorna a rajna felé.


Elsőre ennyi. Szóval elég kemény dió.

2016. szept. 15. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Bori? Leah?
2016. szept. 15. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
És feljebblépési lehetőség hogy lehetséges? Hány évet kell matrózként dolgozni ahhoz hogy magasabb beosztásban dolgozzak?
2016. szept. 15. 16:43
 4/4 anonim ***** válasza:

Hol akarnál egyáltalán hajózni? Szerintem már kimondottan matrózként nem igen lehet kezdeni, azok a régi szépidők voltak. De akkor is jó sok év kellett hozzá, hogy esetleg az ember fedélzetmester legyen. De az európai folyami hajózásnál már ezek a tituludok nem nagyon vannak meg.

A személyhajózás régen meg nem volt valami jövedelmező, és arra nem is volt rálátásom.

A tengerieken talán még nagyobb a személyzet, de az ugye nálunk nem igen van, és ott minimum angolul kell tudni.

(mondjuk európán bellül meg a német nem hátrány)

2016. szept. 15. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!