Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Reál tárgyak miért nem olyan...

Reál tárgyak miért nem olyan fontosak az iskolában? Normális az ilyen intézmény? Miért fontosabb egy nyelvtan? Egy földrajztól?

Figyelt kérdés

#diák #tanrárgyak
2015. nov. 10. 11:26
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

hát én reál osztályba jártam, de ugyanúgy meg kellett tanulni a törit és a magyart is, csak kevesebb óraszámban tanultam mint a matekot vagy a kémiát.

de igazából a középiskolában még nem nagyon szakosodik az ember,mindent meg kell tanulnia, érettségizni is kell a fő tárgyakból.

majd aki megy egyetemre vagy szakmára,az már végre csak azt tanulja ami érdekli. persze mindig vannak töltelék tárgyak, de értelemszerűen egy mérnöki szakon nem fognak nyelvtörténettel traktálni.


egyébként szerintem fontos lenne a nyelvtan, de sajnos alsó tagozatban van még gyakorlati jelentősége. később már felsőben és középiskolában alig kerül terítékre a helyesírás, inkább mindenféle elemzést és szabályt tanítanak. de maga a helyesírás sajnos le van ejtve..:/

2015. nov. 10. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

1# vagyok

még annyi,hogy én megértem a te állaspontodat,hiszen én is reál beállítottságú vagyok. de sokan meg inkább humán tárgyakat tanulnának.. ezért hülyeség a kérdésed..minden ember más..szerencsére vannak tagozatok gimikben,középiskolákban így ami téged a leginkább érdekel,azt tanulhatod emelt óraszámban.

2015. nov. 10. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Megértem a te álláspontodat,de földön élsz tudtommal vagyis ilyenkor neked a fizikára,földrajra,biológiára,és kémiára lesz szükséged főleg ha olyan környezetbe kerülsz ,hisz ezek nélkül elvesz az ember,mit akarsz a nyelvtannal? elemezések és hulyeségeket tanulsz potyára,mert nem fogod használni gondolom az életedben
2015. nov. 10. 11:40
 4/7 anonim ***** válasza:
74%

Mint humán beállítottságú ember, elárulom, hogy én a reál tantárgyakat érzem soknak, és feleslegesnek annak a szempontjából, hogy én és minden "magyaros" ember, valószínűleg nem matematikusként fog tovább tanulni.

De például a történelem ami elvileg humán tantárgy, már a sok évszámtól és mikor látni, hogy dolgozatkor nem az a lényeg, hogy mondjuk volt-e értelme vagy miért volt a fehér terror, hanem, hogy mikor volt, ezért kezdem úgy érezni, hogy át"matekosult". Nővérem az ELTE, történelem és földrajz szakára jár, ő mesélt erről főképpen, hogy egyetemen mégjobban így lesz.

Egyébként pedig, egy héten (fizika, kémia, földrajz, biológia, matematika, infó) tehát a reál tantárgyakból 13 van, mínusz 1 ha az infót nem számítjuk.

Humánból pedig (angol, irodalom, nyelvtan, töri) 7 db van. Az ének igazából köztes tantárgy, mindkét agyféltekét fejleszti.


Egyébként mások vagyunk. Ha nem lennének mérnökök akkor a technika és a 21.század valószínűleg egész másfelé tartana, de ha nem lennének antropológusok/írók stb. akkor nem lenne megfelelő társadalmunk, erkölcsi normáink vagy olyan versek/könyvek amelynek van mélysége.

Elég nehéz ezt így megérteni (hozzáteszem mindkét oldalról) de a reál és a humán ugyanúgy fontos.

2015. nov. 10. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Én is reálos vagyok és nagyon megszenvedtem a humán tárgyakat középiskolában, de megértem a humánosok álláspontját is. Szerintem jobb lenne, ha az ember már 14 éves korától mehetne abba az irányba, ami az ő beállítottsága. Elég bután néz ki, hogy 18 évig általános dolgokat tanulsz csak, arra ami meg érdekel is, jut 3,5 év. (ha bsc képzést számolunk, de ha szakmára mész akkor se jobb az arány)
2015. nov. 10. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Én humános vagyok, és én meg a reál tárgyakat, különösen a matekot utálom. Számomra egyszerûen fölösleges, nem értem, nem is akarom megérteni. Azzal egyetértek, hogy alapszinten tudni kell, hogy ne legyél egy sültbunkó, de gimnáziumban már nagyon túlzásba viszik az egészet. Mindenbôl 4-5 között állok, matekból meg 1,85-re. Matekórán ránézek a táblára és mindenféle számot meg betût látok, meg függvényeket, és azt sem tudom mi az, hiába magyarázza el a tanár 1000-szer, akkor sem értem, és azt sem tudom miért jó ezt ráeröltetni emberekre. Mert számomra a matematika annyit jelent hogy egy sor krix-kraxból, mûveleti jelekbôl, és hieroglifákhoz hasonló jelekbôl kihozunk egy rövidebb krix-kraxot, azaz a végeredményt. Nekem, mint törifannak, mikor lesz erre szükségem? Soha. Csakúgy, mint neked a törire, mert valószínûleg te mérnök leszel, vagy közgazdász, vagy a fene tudja mihez kell a reál. Lehetne sokkal kifinomultabb az oktatási rendszer.

Egyébként meg lehet azt mondani, hogy a világ a fizika, kémia, meg matematika alapján mûködik, és aki nem érti ezt, az nem is tud sokat a világról, de elárulom, van egy másik világ: a humanitás. Hogy ne csak a fizika törvényeit tudd, meg Föld változásának folyamatait ismerd, és a tárgyak molekuláris felépítését. Hanem az embert. Hogy az ember mit miért tesz. Hogy mit akar. Hogy hogyan manipulál. Hogy mit érez. Hogy miért érzi azt. Hogy miért ilyen a természete. És szerintem ezeknek az ismerete igenis fontosabb egy boldog élethez, mint a matematika ismerete, mert végülis egész életedben emberekkel vagy körülvéve.

Én ezért imádom az emelt törit, amire járok. Megtanulunk minden apró részletet, megtudjuk, hogy ez meg ez az ember miért tette ezt meg ezt a dolgot, és ez hogyan befolyásolja a késôbbi életet. Aki nagyon vágja a törit, az kiismeri magát az emberek között is, és nem éri majd annyi csalódás. De ez csak egy elôny a sok közül.:)

A nyelvtan meg... Hát elég gáz, ha valaki nem tud helyesen írni, és elég sokan vannak. Nem szúrkálódásból, de pl te sem tudsz helyesen írni (fontosabb a földrajzNÁL, nem földrajztól).

De hát ilyen a világ, eltérôek vagyunk, eltérô értékrenddel, eltérô érdeklôdési körrel.:)

2015. nov. 27. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 raudaeirikr ***** válasza:
62%
Hm, mert földrajzból, fizikából vagy kémiából mit is hasznosítunk életünk során? A legtöbb ember még a saját háza táján is tehetetlen középiskolával vagy akár egyetemi végzettséggel, egész munkásbrigádok kellenek a fenntartásához. Azért tanítanak tizenakárhány évig egy esténként pár hónap alatt elolvasgatható könyvkupacot, hogy aztán az alanyok valami egészen egyszerű, tanulást távolról sem igénylő speciális és monoton mozdulatsort vagy gondolatsort ismételgessenek még vagy 40 évig. Mindenkinek úgyis a pénz a lényeg, hogy legyen megcsináltatni a villanyt, kocsit, stb, amire ő az ennél még általános iskolában is jóval magasabb szinten oktatott fizikaismeretével képtelen. Tehát nem az a lényeg hogy mit tanítanak, hanem hogy milyen sulival mennyi keresetre van kilátás az emberpiacon manapság.
2015. dec. 18. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!