Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Miért ilyenek a tesiórák és a...

Miért ilyenek a tesiórák és a tesitanárok nagy része?

Figyelt kérdés

Még az elején szeretném leszögezni, hogy NEM olyan emberek válaszát várom akik 7 napból 8 napot sportolnak és ezt akarják ráerőszakolni a többi emberre is. És sértő válaszokat sem kérek.


Kezdem az elején. Én egy 19 éves lány vagyok, kiskorom óta dagibb vagyok mint a többiek. Bevallom, részben a lustaságom az oka és az, hogy könnyen feladom a dolgokat de emellett az is kiderült néhány éve, hogy a hormonjaim sincsenek rendben. Azóta több-kevesebb sikerrel próbáltam a magam csendességében fogyózni, pár kilót sikerült leadnom de megálltam, most pedig folytatom.


Óvodás korom óta voltak tornaóráim de már akkoriban is azt éreztem, hogy én ezt nagyon nem akarom. Régen volt, kicsi voltam de emlékszem rá. Nem tudom, hogy 4-5 éves korom körül miért éreztem ezt... megtagadtam azt amit az amúgy nagyon kedves óvónéni mondott ezért eljutottunk odáig, hogy nem kellett csinálnom azt amit a többieknek igen, helyette egy ideig gyógytesire jártam.


Felkerültem iskolába, elsős-másodikos koromig nem volt semmi baj, talán még szerettem is a tesit. Harmadikban és negyedikben mindig a másik osztállyal kellett tesizni, ott már voltak problémák. Szégyelltem magam pedig annak ellenére, hogy volt rajtam plusz nem én voltam a leggyengébb, leglassabb az osztályban csak nem mertem teljesen kibontakozni mert féltem a többi gyerektől.


Ötödiktől nyolcadikig nagyon rossz tesitanárom volt. Ötödikben még úgy el is voltam, de utána jött az állandó gyötrődés és minden félévkor illetve év végén a kettesért kellett valamit csinálnom. Folyamatosan beszólt, megalázott a többiek előtt és én megmakacsoltam magam és nem csináltam amit mond. Többször az igazgatónál találtam magam. Továbbra sem érdekelt, ha beszólt én visszavágtam és megvédtem magam ha már más nem tette. Volt amikor olyanokat mondott mindenki előtt, hogy "gyere, inkább együnk szendvicset, az biztos jobb lenne neked", nagyon rosszul esett és legszívesebben elsüllyedtem volna de inkább kinevettem és valamivel visszavágtam csak azért, hogy ne lássák rajtam, hogy mennyire rosszul esett ez is. 2 hónapig tartó komoly tüdőgyulladás után kaptam felmentést az orvosomtól és akkor is állandóan cseszegetett, pedig már az orvosom felhívta az iskolát is. Emlékszem, volt olyan, hogy szó szerint a karomat megszorította és felrángatott a lépcsőn, hogy visz az igazgatóhoz amiért nincs felszerelésem. Azt mondta az igazgatónak, hogy már hetek óta nem öltözöm át és nem csinálok semmit. Amiért azt mertem mondani, hogy ez nem igaz (valóban nem volt igaz) még nekem állt az igazgató és a helyettes is ordibálva, hogy hogy merem meghazudtolni egy tanár szavát. Ezután jöttek a sorozatos szaktanárik tőle. Itthon szerencsére tudták, hogy mi a helyzet. Hiába beszéltünk bárkivel is mert a tesitanár édesapja volt a jegyző a városunkban, nem mertek vele szembeszállni de ez köztudott volt. Hálistennek azóta nem találkoztam vele de borzalmas 4 év volt.


Középiskolában tanárnőm volt, vele egy kicsit megszerettem, már nem utálattal mentem tesizni. Bár nála is úgy működött a dolog, hogy amikor jegyet adott nekünk akkor névsor szerint egyesével kellett bemutatni valamit az egész osztály előtt és én nem mindig csináltam meg amit ekkor kért. Azért mert ekkor is féltem, hogy a többiek kinevetnek, csúfolnak vagy csak egyszerűen nem tudtam megcsinálni az adott feladatot. 1 évig tartott ez a tesiszeretet, mert új tanárt kaptunk. Ő fogdosta a lányokat, megjegyzéseket tett, engem piszkált a súlyom miatt és nem voltunk egymásnak szimpatikusak. Minden tanár tudta a suliban, hogy milyen ez a tanár mert minden osztálynak problémája volt vele, csak az igazgatónak egy barátja volt és az igazgató nem akart észrevenni semmit ebből. Pedig a kollégái is rendszeresen mondták neki. Nem értem ezt az egészet. Utána elértük, hogy leváltsák, másik tanár jött. Őt nem nagyon érdekelte semmi szerencsémre. Ő nem erőltetett semmit és vele is szerettem a tesit éppen ezért. Ha nem akartam mindenki előtt húzódzkodni vagy fekvőtámaszozni akkor nem kellett, helyette csináltam felülést vagy valami mást. Teljesen korrekt volt. Utolsó éven visszakaptuk azt a tanárnőt aki kilencedikben volt, csak keményebb lett kicsit de rendes volt.


Már nem járok iskolába, nem kell tesiznem de még most is gyakran eszembe jutnak dolgok és nincsenek jó emlékeim. Sokszor volt, hogy azért nem mentem iskolába mert nem akartam tesizni, ezért kitaláltam valamit, hogy itthon maradhassak. Elég mély nyomot hagyott bennem egy-egy tesióra és a sok beszólás meg szidás. Komolyan nem értem, hogy miért kell ráerőltetni a gyerekekre azt amit nem akarnak!? Nem én voltam az egyetlen akit cseszegetett az adott tanár, tehát nem velem volt a probléma. És belegondolok, hogy hány ilyen van még más iskolákban. Rengeteg. Ezekért a gyerekekért senki nem áll ki. Folyamatosan megalázzák őket az ilyen "tanárok" és akkor hogyan is várhatják el a többi gyerektől, hogy ők ne tegyék? Szerintem a tesióráknak az lenne a szerepe, hogy megszerettessék a gyerekkel a mozgást, helyette a legtöbben tele vannak gátlásokkal és csak még jobban elmegy a kedvük a mozgástól. Miért kell rájuk erőszakolni a dolgokat? Nem azt mondom, hogy hagyják, hogy azt csináljon amit akar, csak amikor ilyenről van szó akkor szerintem tekintettel kéne rájuk lenni. Hiszen a testnevelés óra nem egy nyelvtan vagy matek óra, ami például kötelező érettségi tárgy is és feltétlenül meg kell tanulni. Persze, kell az a kis mozgás de mindenki csinálja addig amíg neki jól esik és ne legyen már az, hogy valaki emiatt tele van gátlásokkal és gyűlölettel. Miért kell ezt csinálni?


Nektek milyen élményeitek vannak a tesiórákkal kapcsolatban?



#tanár #iskola #testnevelés #nem akarok tesizni
2016. okt. 18. 13:44
 1/7 anonim ***** válasza:
82%

Mi az egyik osztálytársammal mindig megpróbáltuk ellébecolni valahogy a tesiórát. De volt, mikor többen is így voltunk ezzel. Pl.: Amikor a szertorna teremben voltunk, akkor kb. 5 ember csinálta a gyakorlatokat, a többiek, köztük én is, egymás mögött próbáltunk meg elbújni. :D


Az a baj, hogy a tesitanároknak ki van adva az ukáz, a tanterv. Tehát nem csinálhatja meg azt, hogy nem követeli meg a gyűrűt meg a hármas ugrást és egyéb marhaságokat, és inkább hagyja a gyerekeket focizni/florball-ozni/ping-pongozni stb. Sajnos nem. Pedig több értelme lenne, ha inkább sportolnának a gyerekek tesiórán, ahelyett, hogy tornagyakorlatokat csinálnának. Én is mindig túlsúlyos voltam, és szar volt azon izgulni, hogy most akkor sorra kerülök-e a szertorna teremben, vagy megúszom. 1. A gyűrűtől nem lehet lefogyni. 2. Egy túlsúlyos srác max himbálózni tud a gyűrűn. De a gyűrű csak egy példa, volt még egy rakás hülye feladat (korlát, lólengés stb.).

A futást is utáltam, de annak legalább láttam értelmét, és ha lassan is, de mindig célba értem. :)

2016. okt. 18. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:
82%

Én 19 éves vagyok, lány.

Ducibb vagyok én is, vagy inkább azt mondanám, hogy van egy kis hasam. (175 cm vagyok és ehhez 85 kg)


Én 1. osztálytól 8.-ig kézilabdáztam, az edző volt a tesitanárom is. Épp ezért szerettem, mert így mindig labdázás volt tesin, célzások, kapura lövések, cselek. Akik nem jártak edzésre, azok néha unták már, de mint említettem, nekem jó volt.


Gimiben sem volt terror. Ha nem akartam tesizni, megmondtam, hogy itt fáj meg ott fáj, megfáztam stb.

A jegyszerzés úgy ment, hogy pl. felülésnél a lányok egyszerre csinálták - addig a fiúk ellenőrizték, hogy mennyit csinálunk, utána a fiúk csinálták.

Mindig külön mutattuk be lányok és fiúk. Amíg mi mutattuk, a fiúk fociztak.


Most egyetemen kaptam először női oktatót. Itt imádom a tesit, bár még az elején vagyunk. Ovpeden vagyok, így nem túl megerőltetőek az órák, ezért is szeretem nagyon. :)

2016. okt. 18. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
89%

Én csak 7 napból 6-ot sportolok. Viszont teljesen egyetértek veled.

Nekem se tetszik hogy a mai rendszerben ha valaki nem jó a sportokból akkor az kapásból haszontalannak van titulálva. Számomra rengeteg dolog van amiért csodálok embereket és ez messze nem a sportokban merül ki. Rengetegen nagyon tehetségesek másban.

Nálunk jelenleg egy szemét tesitanár van. Okoskodik és személyeskedik mindenkivel hasonló módon mint amiket leírtál. Viszont mivel egy jófej tesitanárhoz szokott 12.-es osztályt kapott meg ezért kapja vissza is az oltásokat osztályszinten. Le van dagadt bálnázva, 3-4 tesióránként valaki "véletlenül" arcon dobja labdával kidobós közben, el lett vágva a biciklién a fék, meg hasonlók. Volt hogy már sírt is miattunk. Hát ez jár annak aki mindenkit le haszontalan nyomorékoz, és egy csajt megalázott és mindenki előtt fizikailag bántalmazott. Mázli hogy a csaj pasija egy p*unci aki ahelyett hogy elkapta volna még kifogásokat keresett a védelmére.

Rólam speciel azt tudni kell hogy labdaérzékem nem nagyon alakult ki mert kiskoromban inkább voltam oda a ninjákért mint a fociért. Sose vágytam arra hogy olyan legyek mint a Ronaldo, de a különböző pörgőrúgások és szaltók mindig vonzottak. Labdák közül a kidobós simán megy és szeretem, de csapatmunkára épülő labdajátékokban mindben béna vagyok a kosárlabdát leszámítva. Azt is csak úgy tudom játszani hogyha nálam van a labda akkor valaki helyezkedik hogy ő dobja nekem kosárra. Mert simán elveszem, viszem meg cselezek, de kosárra dobni egyszerűen mozgás közben nem tudok.

Ezzel szemben nagyon szerettem a tesit, mert míg a többiek fociztak én és pár haverom bemehettünk az iskola konditermébe és tornász részlegébe. Ez azért volt jó mert ha éppen volt kedvem meg energiám lekaptunk pár tornász szőnyeget és máris minden aggódás nélkül lehetett szaltókat tanulgatni. Ha pedig éppenséggel nem volt sok energiánk akkor betettünk valami könnyed zenét és emelgettük a súlyokat.

Erre most jött ez a nyomorék új tesitanár és abból áll az óra hogy állandóan röplabdázunk. 20 percet teljesen feleslegesen döglök a padon, csak hogy utána 4 percig üvölthessen velem hogy nem megfelelő szögben van a kezem mikor visszaütök egy nyomorult labdát. Most utálom a tesit.

És én úgy vagyok nyomorék nála hogy csak a labdajátékok nem mennek. Minden másban élmezőnyben vagyok. Futás, akrobatika, gyűrű, kötél, súlylökés meg minden. Így is nyomoréknak vagyok elkönyvelve. Képzelhetem milyen rossz lehet annak aki mindenhol ezt kapja....

Az ilyeneket meg kéne verni, nem olyan nagy számok attól hogy bejutottak egy testnevelési főiskolára. És emiatt általánosítják a tesitanárokat. Pedig olyan rendes és jó fej tanárt még egyikőtök se látott mint a mi régi tesitanárunk. Ő nagyon rendes volt. Suli után bent maradt velem meg egy haverommal csak hogy kihozhassunk pár bonyolultabb felszerelést mert nem ment egy teknika. Emellett állandóan rendes volt mindenkivel. Le se tudom írni milyen jó ember volt.

2016. okt. 18. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
94%

Nálam ott vágták el magukat a rendkívül szakképzett testnevelőtanárok, hogy

Futással kellett kezdeni az órát. Szerintük a futás bemelegítés. Valamint testalkattól, edzettségtől függetlenül mindenkinek ugyanazt a távot (reggelente 2 km) kellett lefutnia, aki 10 percen túl volt, karót kapott.

Valódi bemelegítésről lila gőzük nem volt, ha ki is könyörögtük, akkor elintézték azzal, hogy nyomjunk le párszáz karkörzést, meg oda-vissza futást 5 méteren, talajérintéssel, esetleg törzsdöntés párszor. Kész, ennyi volt a bemelegítés. Nyújtásról meg a büdös életben nem hallottak.

Soha nem volt általános felmérés, senkinek az erősségeire nem mentek rá, senkinek az egészségi állapotával nem foglalkoztak. Akár 40 kiló volt valaki, akár túlsúlyos, akár asztmás, mindenkinek ugyanazt kellett csinálni, még akinek orvosi papírja volt a betegségéről, annak is.

Kb. 2 hetes leosztásokban mentek a gyakorlatok, nekünk mindössze heti 2 tesióránk volt, így volt 2 óránk gyakorolni, 2 óra pedig már osztályzás volt. Tehát 2 óra alatt kellett megtanulnunk gerelyt hajítani, súlyt dobni, kislabdát dobni, magasugrani, távolugrani, rövidtávot futni, gimnasztikázni, talajtornázni, kosárlabdázni, röplabdázni, szekrényt ugrani, meg mellette 1 perc alatt 150 fekvőt és felülést lenyomni... nagyon sok olyan iskolában végezhető sportág van, mint pl. a labdajátékok, amit elegendő gyakorlással és csapatépítéssel nagyon élvezetesen és értékelhető szinten lehetett volna űzni. De nem, erre soha nem adtak esélyt, dobjál kosárra 10 perc gyakorlás után, ha nem megy be egyik se, karó.

Vagy a kötélmászás. Izomzatilag teljesen fejletlen, sportolással nem foglalkozó, fejlődésben lévő kamaszoktól és gyerekektől elvárják azt, hogy mindenféle gyakorlás, edzés, bemelegítés nélkül felhúzzák magukat 15 méter magasra egy ugyanannyi éves kötélen.

Persze minden osztályban van 1-2 fiú, akik küzdősportolnak iskola mellett, esetleg futóversenyre járnak, 1-2 röpis csaj vagy rokis, ők mindig mindenhol kiemelt figyelmet kapnak, ők mindig megkapják a jobb jegyet, a többiek meg pusztuljanak meg.

Szánalmas, ami jelenleg nálunk a testnevelés órákon folyik. Szánalmas és felháborító.

Én nagyon sok sportot szerettem és szeretek a mai napig, de a középiskolában egy hosszabb betegség miatt az egész utolsó évre felmentettek, amivel nem kellett volna mindenképp élnem, így bejártam tesiórákra, és a lehető leglátványosabban nem csináltam semmit.

Mint mindig, most is tisztelet a kivételnek, de én eddig kb. 5 tesitanárt ismertem, és mindegyik egy suttyó, bunkó, lesajnáló, buta paraszt volt, nulla tudással. Az emberi test alapvető működésével és felépítésével sem voltak tisztában. Ahogy pedig viselkedtek a hozzád hasonló, gyengébb képességű diákokkal, az egyszerűen GUSZTUSTALAN volt.

A szekrényugrásos-gerendás balesetek számát inkább le sem írom. Persze 'elit' szakközép voltunk, mindent el lehetett intézni, gondolom máshol is megoldják.

Mindenesetre az egész rendszer úgy sz**, ahogy van. 2-3 órákat szánni egy sportágra, szaktudás nélkül, aztán maximális teljesítményt elvárni, és kényszeríteni gyenge fizikumú, túlsúlyos, vagy épp beteg gyerekeket arra, hogy széthajtsák magukat, esetleg megsérüljenek, és ezt az év végi hármasért... undorító, szánalmas, borzalmas, felháborító. Nem tudom, mire képzik a tesitanárokat, ha egyáltalán kapnak bármilyen elméleti képzést a nagyszájúskodáson kívül, de ideje lenne belevinni egy kis józan gondolkodást is, mert így nem csoda, hogy mindenki utálja a tesiórákat.

2016. okt. 18. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
60%
beszuntethetnek maar a semmirevalo testneveles orakat.semmi ertelme.csak feleslegesen egzeciroztatjak a diakokat.ha szabadonvalasztott mozgassal lehetne azokat az orakat eltolteni annak tobb haszna lenne es a fiatalok jobban is szetetnek.igy csak megutaljak.
2016. okt. 18. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
85%

Na, nálunk is volt fogdosós tanárbácsi, aki többek között benyitott mindig az öltözőbe és nézett minket...ha meg az ember jelenti, akkor "biztos a kis krvák provokálták ki" reakciót kapod.

Örülök neki, hogy le tudtátok váltatni, bár valószínűleg csak másik suliba helyezik az ilyet.

A tanári pályára készülőket szigorúbban szűrném, bár aki igazi ragadozó, vagy pszichopata, az simán meg tudja téveszteni a pszichológusokat is.

Én általános iskola előtt nagyon vékony lány voltam, aztán második-harmadik évre szépen elhíztam a sok "egészséges" tesióra ellenére, amin általában kidobóst játszottunk, volt hogy medicinlabdával (!). A kötélmászás külön élmény volt. :D

A tanároknak voltak kedvencei, azok akármilyen nagyszájúak lehettek, bezsólhattak bárkinek (engem például egyfolytában büdös cigányoztak, mert kreol bőröm volt és a tanárbácsi csak mosolygott), egyszer én szóltam be ennek a náci tesitanárnak, hogy miért engedékenyebb ezzel meg ezzel, erre eldurrant az agya és meg akart verni, elkapott, megrángatott, utána beírt három egyest az ellenőrzőmbe és egy figyelmeztetést. Gyűlölt, látni kellett volna a szemét.

De ahogy olvasom ez a rángatás valami hobbi lehet náluk, mert Téged is szépen elintéztek.


Ja, bocs az általános iskola alatt három tesitanárunk volt, két férfi és egy nő. A fogdosós, a rángatós, a nő meg csak simán alkoholista volt.

Mondjuk ahová én jártam - egy miskolci általános iskola,

ott a többi tanár sem volt normális, bevizelős osztálytársamat simán pellengére állították az egész osztály előtt, megmutatván a koszos alsóneműit, a másik srácot állandóan felcukkolták szünetben az alattomosabb fiúk és persze őt büntették meg, víz alá tartotta a fejét az osztályfőnök és felpofozta.

A rajztanár is egy kötekedő barom volt, az énektanár is, na ő...ő imádott alázni, főleg engem, egyszer bezárt a tanterembe, minden ok nélkül - esküszöm, annyi volt a bűnöm, hogy utolsónak maradtam - és a délutáni órára érkező osztály tanára engedett ki nem kis idő múltán...néha viccből anyatetűnek hívott.

Na ez hosszú sirám volt.

Én megértem, hogy sok tanár belefárad a hülyébbnél-hülyébb diákok rosszaságaiba, de akkor miért van az, hogy ezek a derék tanárok is inkább veszik elő a gyengébbnek tartott, kiközösített vagy csak nyilvánvalóan szorongó diákokat és azokon töltik ki a dühüket? Mert ez így működik, mindig kell egy bűnbak, akit pellengére lehet állítani, és aki nem is túl erős, aki elviszi az adott csoport "bűneit, hibáit".

Meg szerintem sok lelki nyomorék direkte ilyen pályára készül, hogy kiélhesse magát.


Amúgy érdekes volt olvasni az írásod, kérdező, elég sok ismerős mozzanat volt benne, örülök neki, hogy megosztottad.

2016. okt. 18. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A testneveléssel úgy vagyok az se létezzen soha sehogy se!
2016. nov. 7. 04:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!