Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Egyéb kérdések » Úgy érzem, iskolába kerültekor...

Úgy érzem, iskolába kerültekor a gyermekem ellaposodott. Tapasztalatok, vélemények?

Figyelt kérdés
Tavaly még olyan kreatív, korához képest persze de ötletes, jó logikus gondolkodású volt, most meg olyan sablonos, semmi eredeti feladatmegoldás nem jellemzi, mintha egyengondolkodásra tanítanák őket.
2011. jún. 30. 13:49
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Semmi ilyesmit nem tapasztaltam, pedig 3 jár iskolába
2011. jún. 30. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Nekem év közben kezdett feltűnni, hogy mindent csak egyféleképpen "szabad" csinálni, és most elővettünk tavalyi! játékos feladatokat, kiskeresztrejtvényeket, kreativitást igéynlő játékokat, és amit a múlt nyáron a kisujjából kirázott, az most vagy csak sablonszerűen megy, vagy ha másféle megoldás kellene, az nehézkes.
2011. jún. 30. 14:06
 3/11 anonim ***** válasza:

Egyes gyerekeket "sokk-szerűen" érint az iskola, az új közösség, a korlátozottság.

Ha egyen-gondolkodásra nem is tanítják őket, sok gyerek mégis megváltozik az iskolai környezettől.

Van, akit ösztönöz az iskola, van aki visszafogottá válik.


Gyermeked szereti az iskolát, a tanárokat, vannak barátai?

Több oka is lehet, hogy miért lett más, mint eddig. Talán nem találja a helyét abban a közösségben, de az is lehet, hogy ezentúl ő már ilyen marad. Sokakat "elnyom" az iskola, azt hiszem velem is így történt. Egy örökmozgó, cserfes kislány voltam, aki bárkivel összebarátkozott, de aztán az iskolában visszafogott, csendes, nem túl barátkozó lány lettem, amiből csak felnőttkoromban tudtam kikeveredni, pedig szerettem az iskolát, jó tanuló voltam, és nem igazán voltak gondjaim. Csak már nem mertem annyi mindent megtenni.

2011. jún. 30. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Szereti is meg nem is. Az egyik tanár néni által tanított tárgyakat unalmasnak tartja, pedig ezek a főtárgyak. És itt vettem észre, hogy legkisebb más megoldásért aláhúzás, rászólás vagy pontlevonás járt. És egy idő után már maga is mondta, hogy azt a típusú feladatot csak úgy szabad megoldani vagy arra a kérdésre csak az a válasz jó.


Ez eleinte nagyon furcsa volt, de mondom, a pontozott dolgozatoknál már levonás járt, tehát megegyeztünk, hogy akkor úgy kell megoldani - csak nem gondoltam, hogy ez ennyire visszaveti.

2011. jún. 30. 14:18
 5/11 anonim ***** válasza:
65%
Furcsa, amit írsz. A mai kompetencia alapú feladatoknak pont az a lényege, hogy minél többféleképpen oldják meg a gyerekek. Már egy első osztályos szöveges feladatot is lehet többféleképpen felírni és megoldani. Milyen iskolába jártok?
2011. jún. 30. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
47%

Sajnos én is azt gondolom, hogy az iskola néha kifejezetten rombolja a gyerekek kreativitását. :( Magolós kis egyen"katonákat" akarnak nevelni, nem pedig gondolkodó lényeket, és ezt borzalmasnak találom.

Ugyanakkor, amit te említesz, nekem kicsit szélsőségesnek tűnik. :s Tudom, hogy nem olyan egyszerű ez, mint mondani, de nem lehet, hogy el kéne gondolkodni egy iskola (vagy legalábbis osztály) váltáson?

2011. jún. 30. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Épp ez az, hogy a szöveges feladatoknak is többféle megoldása lehetne, hiszen sokféle észjárás van. Pl. tedd ki korongból a 4+3-at, és nem volt mindegy, hogy piros vagy kék koronggal kezdik a gyerekek, tehát a kék hibás volt, mert az 3+4.


Vagy sorozatnál 3 szám van mindig megadva, így elméletileg lehetne úgy folytatni, hogy +1, +2, +1, +2, DE lehetne úgy is, hogy +1, +2, +3, +4, csakhogy ilyen "más" megoldásért mindig 0 pont jár.


Vagy: "A vándor útra kelt. Indulás előtt megkérdezte édesanyját, hány hegyen át jut el a királyhoz. Majd fogta a botját, tarisznyáját, és felöltözött."

Ha sorba kellett állítani az eseményeket, akkor 1. pontnak az "útra keltet" lehetett csak írni, holott valójában előbb kérdezett, és csak azután kelt ténylegesen útra. A szövegben csak előrevetítés, hogy útra fog kelni, de ha a "megkérdezte az édesanyját" vették elsőnek, akkor az rossz megoldás.


Nagyon sok ilyen "kötelező" dolog volt a feladatoknál, sokszor én is álltam/állok értetlenül.

2011. jún. 30. 21:44
 8/11 anonim ***** válasza:

Jesszus, pedig szerintem pont az a gyerek okos, amelyik észreveszi, hogy "indulás előtt" azt jelenti, hogy az volt a szöveg szerint az első. Ha ezt írja, ÉRTI a szöveget, ha nem ezt írja, akkor csak MÁSOLJA a tagmondatokat.

Esküszöm, elkeserít ez az oktatási rendszer. Emlékszem, hogy én is szenvedtem hasonlókkal rendesen, de én még a "szerencsésebb" korosztályba tartoztam, ennyire nem volt vészes a dolog. És/vagy jobb iskolába jártam.

Mindenesetre sejtem, hogy miről van szó, korrepetálok ugyanis egy elsőst, és sokszor csak nézek, mert nem is értem, mit várnak tőlük a feladatokban...

Nincs valami jobb iskola a közelben? Vagy egy osztály, jobb tanító nénivel? :( (Én vagyok az, aki az előbb is ezt ajánlottam, és hidd el, én is tudom, mennyire nehéz iskolát váltani a gyereknek - nekem is kellett. De lehet, hogy mégis ez lenne a megoldás?)

2011. jún. 30. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

De örülök, hogy van, aki megérti, amikre gondolok. Nem akartam így direkt leírni, de szerintem is az a gyerek a fejlettebb gondolkodású, aki ezeket észreveszi. Én még azt is elfogadtam volna, ha mindkét megoldást jónak veszi, de nem, csakis mindig a sablonost - és ez aggasztott.


Én meg akkor most még jobban elkezdek gondolkodni...

2011. jún. 30. 22:20
 10/11 anonim ***** válasza:
Sajnos néhány tanító néni csak egyenesen lát (szomorú).Amiket te leírtál pl. a sorozatoknál, azok teljesen jó megoldások, mindig elfogadjuk. Ott bizony tanító néni probléma van, beszélni kellene vele. Épp az a jó, ha egy gyerek többféleképpen old meg egy feladatot.
2011. júl. 1. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!