Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Egyéb kérdések » Egyedülálló anyák, van köztete...

Egyedülálló anyák, van köztetek, aki külföldre költözne, de nem mer segítség nélkül?

Figyelt kérdés

2015. jún. 25. 14:20
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Igen, én.

És még biztos sokan mások.

2015. jún. 25. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Köszi h válaszoltál :)


És hova szeretnél kimenni?

2015. jún. 25. 19:27
 3/13 anonim ***** válasza:
Anglia
2015. jún. 25. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Én is Angliába szeretnék kimenni, hasonló helyzetben vagyok.

Van kedved beszélgetni róla? Mennyi idős(ek) a gyereke(i)d?

2015. jún. 26. 12:29
 5/13 anonim ***** válasza:

És egyedülálló anyaként hogy gondoljátok megoldani a dolgokat? Angolul beszéltek?

Azt ugye tudjátok, hogy Angliában se gyes, se gyes, és most már nagyon családi pótlék sincs. Nincs igyenes ovi, bölcsi és a gyerekeknek sokkal több iskolai szünetük van, amit meg kell oldani. 12 éves kor alatt nem mehet iskolába egyedül és értelemszerüen el sem jöhet onnan. Leghamarabb a suliba 8.45-kor lehet vinni (9-kor kezdődik az oktatás) és fél 4-kor kell elhozni őket. Vannak délutáni napközihez hasonló klubok, de azok is fizetősek és max 6-ig vannak. A munkaidő egy rendes full time munkarendben 9-6-ig van és persze a legtöbb embernek nem közvetlenül az iskola mellett van a munkahelye. Több műszaknál a necces a gyerekfelügyelet... mert 12 év kor alatt elméletileg nem lehet egyedül hagyni a gyereket otthon.

Az ovi/bölcsi díja full time-ra pontosan annyi, ha nem drágább, mint a minimál bér havi összege. A megélhetéshez minimálbér nem elég.... úgy értem abból lakást nem lehet béreni és fenntartani, meg mellette enni és ruházkodni. Kis lakásts sem... olyan egészen icipicit sem.

2015. jún. 29. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Utolsó, te Angliában élsz?

Természetesen tudok angolul, éltem is kint, sőt kint is szültem. Az volt a tapasztalatom, hogy ott több segítségre ill. elfogadásra számíthatnak az egyedülálló szülők. Persze lehet, hogy ez azóta megváltozott...

Sokkal több iskolai szünet??? Néztem az iskolák honlapjait, és éppen hogy sokkal kevesebbet láttam. Amúgy örülnék neki, ha több lenne, mert akkor nagyszülőknél lehetnének Magyarországon -nem felejtenének el magyarul.

Az viszont érdekelne, hogy 12 éves kor alatt tényleg nem lehetnek egyedül? Ezt te konkrétan tudod, vagy csak hallottad? Törvény van rá, meg is büntetnek, ha mondjuk iskolába egyedül elengedem? Tudnál erről linkelni valamit?

2015. jún. 29. 17:04
 7/13 anonim ***** válasza:

Igen, itt elek. Ha van heltismereted es nyelvtudasod, akkor ok...igy azert van ertelme belevagni. De egyedulallokent akkor is nehez gyereket nevelni, sok segitseg a frissen erkezetteknek nem jar. Most mar korlatozzak a tamogatasokat, plane a bevandorloknal, igy minimum fel evet v meg tobbet itt kell lenni es dolgozni mielott ezt azt megigenyelhet az ember.

Fb-n vannak angliai kismamas/csalados oldalak, javasolom, hogy oda iratkozz fel es nezelodj.

A 12 ev naluk a kozepiskola kezdete. Az alatt nem indulhat el gyerek felugyelet nelkul a sulibol. Nem tudok torvenyt, bar gondolom a gov.uk oldalon ra lehet talani. Nem veletlenul van minden csaladnak vagy nannyje v au paire v childminderr v vmi hasonlo, ha anyuka dolgozik. Madkent nem tudnak megoldani a gyerekfelugyeletet.

Az iskola idot nem csak a nyari szunetre ertettem. Az valoban rovidebb mint otthon. Viszont evkozben 6 hetente be van iktatva 1 v 2 het szunet, igy osszessegeben tobb a szunet. Persze romantikus elkepzeles, hogy akkor gyerek addig haza nagyihoz, de szolok, hogy a repjegy arak ilyenkor a triplajara nonek (es ez nem tulzas).

Szerintem egyedulallo szulokent mindenhol nehez. Itt pedig nincs olyan szoc halo mint otthon. Ez a nyugat, a maga kapitalista szemleletevel, ami nem altalaban az okd meg magad, gondoskodj magadrol elvet koveti. Persze, ha sikerul egy jo fizut kifogni, sok elonye is van Anglianak, ami miatt hosszutavon eri meg. Csak odaig eljutni jar rengeteg aldozattal.

2015. jún. 30. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a részletes választ.


Csak ezen akadtam ki: "Itt pedig nincs olyan szoc halo mint otthon" Lehetséges, hogy 6 év alatt ennyit változott a világ? Mert én 6 éve jöttem haza, előtte pedig kint minden segítséget megkaptunk. Sok dolog ingyen volt pl. lakhatás (housing benefit), bútorok, gyógyszerek, tanfolyamok+hozzá gyerekfelügyelet stb... Minden kérdésben lehetett segítséget kérni, és a hivatalokban, ahova fordulni lehetett, tényleg segítőkész emberek dolgoztak (többségükben). Nem úgy, mint itthon... az itteni helyzetet azóta volt alkalmam megismerni. Nem mondhatom, hogy nincs segítség a rászorulóknak, mert persze van -valamennyi, töredéke a kint tapasztaltaknak.

Szóval ennyi a tapasztalatom a szociális hálókról, és csak azért írtam le, hogy megkérdezzem: ezeket akkor mind eltörölték az elmúlt 6 évben? Mert nyilván lehetséges, hisz azóta kormányváltás is volt. De azt is elképzelhetőnek tartom, hogy megvannak még ezek a lehetőségek, csak a magyarok többsége nem tud róla..

2015. jún. 30. 02:34
 9/13 anonim ***** válasza:

Én soha nem kértem segélyt, de nem is hiszem, hogy kaptam volna. Meg én inkább mindig dolgoztam, úgyhogy valahogy eszembe sem jutott. Szóval igazán nem tudom, hogy régen mi volt. 10 + 2 évet éltem itt összesen.


A mostról is csak azért van alaposabb ismeretem, mert fenn vagyok ezekben a csoportokban és olvasom a hozzászólásokat.

Nem tudom mennyire vagy tisztában vele, de itt idén voltak a választások. Az előtte való évben, kampány lévén nagyon rászálltak a benefitesekre, azon belül is a bevándorlókra. Hoztak egy rakás szabályt ami kb 6-12 vagy még kevesebb hónapja van érvényben, amikben többek között van olyan is, hogy benefitet nem lehet azonnal igényelni, max x ledolgozott hónap/év után. Ilyen pl a housing benefit is, vagy akár a családi pótlék.

Ezen túl minden bevételhez kötött. Egyrész minimum 16 órát kell dolgozni (azt nem tudom, hogy ez heti vagy havi) és van egy max kereset, ami nagyon, de nagyon alacsony ahhoz, hogy kapjon valaki támogatást. Én úgy vagyok vele, hogy nem értem emberek miért mennek el ilyen alacsony összegért dolgozni.... illetve miért nincs ennél több valakiben. Na mindegy, a lényeg, hogy a frissen jövőkkel még cudarabbúl bánnak, szóval hiába éltél mr itt, frissen érkezett leszel és az új szabályok lesznek rád érvényesek.

Ami biztosított itt, az 3 éves kortól a heti 15 óra ingyen ovi, de ez is ovitól függ, hogy milyen beosztásban. Ezen felül fizetni kell. Elméletieleg 1-2 éven belül ezt fel akarják emelni heti 30 órára, de ez egyenlőre csak tervezet.


Az emberek ettől függetlenül segítőkészek, de otthon a családok jóóóóóval többet kapnak, mint itt. Legalábbis, ahogy elnézem az ismerettségi körömet.... ilyen gyes, olyan gyed, ilyen adókedvezmény, olyan mittomén.... havi szinten 2 gyereknél már simán összeszednek egy fizetést, ami itt azért nagyon nincs.


Egy példa, ami ugyan nem segély, de engem is érint. Az első gyerekem még kevesebb mint 2 éve simán megkapta a brit állampolgárságot, mert nekünk megvolt az itt lehúzot 5 évünk és ő pedig itt született. Nem szívatták azokat, akik kértek útlevelet. Most már ez nem ilyen sima ügy, félek is mi lesz. 10 kérelemből 8-at visszautasítanak ilyen olyan indokkal. Olyan dokumentumokat és információkat is kérnek, amiket eddig soha. Pl igazolni kell, hogy soha egyszer sem kértem és kaptam semmilyen benefitet az alatt az idő alatt, amig itt éltem. Nem csak az elmúlt 5 évre visszamenőleg...vagy kérhetik a wrs-t (home office reg), amit 2011-ben eltöröltek, de ok, mondjuk kell még 1-2 évre visszamenőleg, hogy meg legyen az 5 év... de ezek nem csak 5 évre kérik, hanem ha beírod, hog ymár itt élsz 2004 óta, akkor addig kérik. Pedig az már nem is jogos, de ha nicns visszadobhatják a kérelmet.

Szóval rendesen megy a szivatás minden területen. Ez talán enyhülni fog, de a benefitek nem nagyon... a kormány rájött, hogy túl sokan élnek vissza a rendszerrel... mondjuk nem csak bevándorlók, hanem helyiek is, de ettől még minket szidnak, mindenesetre nagyon durván szigorítanak. Hozzáteszem, én, aki csak fizetem az adót támogatom ezt a dolgot.


Szóval összességében ez a helyzet itt. Ezért írtam, hogy egyedülállóként nagyon gondold meg. Ha mondjuk van egy jó szakmád, stabil tapasztalattal és mondjuk megtudnál keresni evi 35 + e-t, akkor azt mondom nem lehetetlen. De ennyi kell egy kényelmesebb élethez itt. Mondjuk Londonban. Vidéken talán kevesebb is.

2015. jún. 30. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

És még valami.

Az egy dology, hogy mondjuk még is kapsz valami támogatást. Azt azért tudni kell, hogy itt az elbírálás hónapokig elhúzódhat. És oké, hogy visszamenőleg ilyenkor kifizetnek mindent egyben, ha zöld utat kapott, de addig nem adnak semmit. Egy csomó család van itt, akik otthonról jöttek és hónapokig, de volt, hogy egy jó évig nem kapták meg a child benefitet (családi pótlék), mert ennyi ideig tartott nekik az ügyintézés.


A fizuról még annyit, hogy az angol átlag olyan 27 e körül keres, szóval a 35 az eléggé ambiciózus. :) De én azt mondom, hogy egy család kb ennyiből tud kényelmesen élni. Értelemszerüen ha anya apa dolgozik, akkor ez összehozható, akár két 20e alatti fizuból is, ami azért gyakori... egyedülálló szülőnél necces. Mert a legtöbben tényleg 20 alatt keresnek.

2015. jún. 30. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!