Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Pedagógusok, Ti mennyire...

Pedagógusok, Ti mennyire veszitek észre ha egy gyerek internetről másolja a háziját?

Figyelt kérdés

Azt a házit kaptuk hogy a kötelező olvasmány minden fejezetének le kell írni a tartalmát. Na most mivel nekem másból is nagyon sok a lecke ezért gondolkoztam lemásolom netről, DE az egyik fejezetet elolvastam és nem tudtam hogyan kezdjek neki megfogalmazni így netről leírtam de átalakítottam a mondatokat, szóval olyan mintha én írtam volna (majdnem az én szavaim vannak benne). Egyszer 5.-be (más tanár volt) az olvasónaplót szóról szóra lemásoltam, bár a tanár csak 1 fejezetbe olvasott bele. Nem tudom hogy észre-e vette de nem szólt semmit.

Vagy inkább olvassam el?


2015. okt. 25. 11:01
 1/9 anonim ***** válasza:

Hogy kell beadni? Ha mailben kell elküldeni, van rá direkt program, hogy megkeresse a plagizálást, akár 30-at is át tud vele nézni 1 perc alatt...

Illetve fel lehet ismerni stílusból is, olyan szavak vagy szókapcsolatok használata esetén, ami nem az adott korosztályra jellemző.

Az is elő szokott fordulni, hogy többen ugyanazt másolják és akkor persze h gyanús h harmadszor olvassa a tanár ugyanazt.

Illetve hibák! Netes dolgok se hibátlanok, ha többször olvasható ugyanaz a hiba, az is gyanús.

Aztán ott a lehetőség hogy valamibe belekérdez. Félreérted a forrást, írsz egy hülyeséget és belekérdez a tanár, hogy ezt h értetted pontosan.

Helyedben elolvasnám, egy felsősnek nem kéne hogy gondot okozzon egy könyv elolvasása. Ha pedig egy fejezet se ment, akkor különösen szükséges lenne a gyakorlásra. Ha felnőtt leszel, akkor is lesz csomó szakmai könyv vagy cikk amit halálra fogsz unni, de muszáj lesz elolvasni,értelmezni. Ha nagyon nem megy, kérj szüleidtől segítséget a könyv értelmezésében.

2015. okt. 25. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Simán le kell írni a füzetbe bár lehet be se fogja szedni csak meghallgat pár embert. Anya sosem tud semmibe mert "nem érti". De lehet először megtanulom amit kell aztán ha van időm elolvasom. Bár a neten egyszerűen van leírva és olyan szavakkal amiket én is szoktam használni.
2015. okt. 25. 13:20
 3/9 anonim ***** válasza:

Én javarészt ismerem, tudom a tanítványaim képességét, emiatt rájövök, ha másolnak. Általában rögtön kiszúrom. :) Ők pedig tudják ezt, és nem nagyon próbálkoznak, vagy ha igen, akkor tisztában vannak a következményeivel. :)


Most akkor olvastad a kötelezőt? Mert ha igen, akkor nem tart azért sokáig összefogalalnod, és leirnod a fejezetek lényegét...ezen ne múljon már. :)

Ha pedig még nem olvastad, akkor tessék nekiálllni! :)

Melyik műről van szó?

2015. okt. 25. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Engem például az olvasónapló nem érdekel, azt le szoktam ellenőrizni, hogy kész van-e, de a diák érdeke, hogy jó és használható olvasónaplója legyen. Hiszen számonkérés előtt elég belelapozni, és máris eszébe jutnak dolgok, amiket a nyáron elolvasott (jó esetben elolvasta).


A számonkéréseim viszont olyanok, hogy az, aki nem olvasta a könyvet, nem fogja tudni rendesen megoldani, és lebukik. Ezt viszont büntetem.

2015. okt. 25. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat

A Lègy jó mindhalálig a kötelező olvasmány. Már csak 88 oldal van :) Az angolnak is a felét tudom bár még ott van a 8 versszakos vers remélem minden kész lesz és megtudom tanulni..

2015. okt. 25. 17:30
 6/9 anonim ***** válasza:

Tanár vagyok. Kérdező, az a probléma, hogy ez az ötlet valószínűleg nemcsak neked jutott eszedbe, hanem az osztálytársaidnak és mivel mindannyian a legegyszerűbb, leg közérthetőbb verziót keresitek, nagy eséllyel tökugyanazt fogjátok többen is lemásolni.


Az olvasónapló nem egy szívatás. Az a léynege, h amikor elolvastál egy fejezetet, akkor gyorsan leírod pár mondatban a lényegét. Nem kell hosszan, csak a főbb eseményeket. Amikor majd fél év múlva ezt az olvasmányt fogjátok venni órán, akkor nem kell újra elolvasnod a több száz oldalt, csak azt a pár mondatot, amit leírtál és minden eszedbe jut majd.

2015. okt. 25. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Én eddig mindig észrevettem, sőt, rá szoktam keresni a neten, hogy mi minden van fenn az adott témában, hogy kiszúrjam, amit nem a diák ír.
2015. okt. 30. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

30 éves vagyok, de nekünk soha nem jutott eszünkbe, hogy a "rövidített" verziót olvassuk. Akkor még nem lehetett volna Google-zni :D


A tanárunk azt mondta,mindig 3 fő kérdés van:

Ki? Mikor? Mit csinált?


Ez érvényes irodalomra, törire, zenére...mindenre.


Olvasd el, fejezetenként tedd fel ezt a 3 kérdést,

és fogalmazd meg egyszerű szavakkal.


Nem azért nem javaslom, hogy másolj, mert nem "etikus", hanem azért, mert szegényebb leszel. Nem most fogod ezt érezni, hanem mondjuk 10 év múlva.

A dolgok egymásra épülnek.


Ha egy háznak nem csinálják meg az alapját, ideig-óráig áll, aztán összeomlik, mint a kártya pakli.


Tudom, nem könnyű olvasmány, de fel a fejjel, lesz hosszabb is, mint például a Háború és Béke :D

Az is segít, ha olvasás közben elképzeled az eseményeket...


ui: nekünk a tanár mindig olyan kérdéseket tett fel, hogy XY-nak milyen színű szoknyája volt... :D Az sem feltétlenül emlékezett rá, aki elolvasta a könyvet :D

2015. okt. 30. 03:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Nem pont a kérdésre válaszol, de nálunk 7-8-ba a dolgozatba direkt volt vagy 4-5 kérdés, hogy mi a különbség, vagy mi egyforma a film és a könyv között. Na hát ott egyértelműen látta a tanár, hogy ki olvasta el és ki nem. Mondjuk nem azt kérdezte, hogy milyen színű volt a szoknyája, mert habár én elolvastam, tuti nem az ragadt volna meg a fejemben a műről. Tehát inkább a fő cselekmény kapcsán vizsgálódott, de voltak egyértelmű különbségek, arra ment rá.

Azt meg hogy már fent vannak a neten olvsónaplók, egyéb segítségek, arra tényleg jó, hogy átismételjük stb., illetve a gondolatainkat talán segít rendezni.

Mert amúgy nekem volt, hogy hiába olvastam el egy könyvet, akkor is voltak olyan részek, hogy én például nem tudtam volna a saját szavaimmal elmondani, vagy épp az a részlet amit kérdeztek nem ragadt meg bennem. Én ezért volt, hogy akkoriba olvastam sok ilyen összefoglalót a könyvről, mert segített a rendszerezésben stb. Pedig én aztán becsülettel elolvastam a könyvet.

Amúgy én úgy gondolom a sok kötelező olvasmányról, hogy ez a baj, hogy erőltetik a könyvolvasást. Én inkább úgy tenném, hogy adnék több címet és abból lehet választani, csinálnék hozzá kis ízelítőt is, hogy felhívja a lényegekre a figyelmet és ki-ki érdeklődésének megfelelően választhassa ki mit akar. Aztán kérnék beszámolót róla. De valahogy úgy, hogy elmeséli a többieknek, ír is róla valamit. Így mások is megismernék ezt a művet, és fordítva. Sokkal tájékozottabbak lennének a gyerekek szerintem. A másik, beszélgetnének a művekről. Nem arról, hogy fúj már megint hülye kötelező olvasmány, meg jaj mennyi van még hátra, míg másnak már csak annyi. A téma inkább az lenne, hogy milyen a könyv amit válaszottál, hol tartasz, várod már a végét stb. Én úgy gondolom sokkal jobb lenne a helyzet!

2015. nov. 7. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!