Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Mit tehetnék a másodikos...

Mit tehetnék a másodikos kislányommal? Évfolyamismétlés kérdés.

Figyelt kérdés
Kislányomnak tanulási nehézségei vannak, főként a matematika terén, de az olvasás, írás is nehezen megy neki, valószínűleg azért, mert közepesen szórt a figyelme, tehát figyelemzavara is van. Tavaly első év végén kérdeztem a tanítókat, hogy nem kellene-e megismételni az elsőt. Azt mondták, hogy nem, de második év legelején, egy-két nap után már kiderült, hogy nevelési tanácsadóba kell vinni, mert nagyon-nagy gondok vannak. Persze rendben vigyük. De papírt csak november elején kaptam, szerencsémre időpontot december elejére sikerült, így nekem karácsony előtt a kezemben volt a papír. Közben fejlesztő pedagógushoz hordom, aki szerint az alapok nincsenek meg, tehát a huszas számkör, ami ugye elsős anyag. Fejleszthető, de lassan, jó lenne neki, ha megismételné a második évfolyamot. Én is benne voltam, legyen. Szülői kérésre megismételnénk, Erre kiderült, hogy 2015. január 1-től nem lehet már kérni a második évfolyam ismétlését, ha nem bukik meg a gyerek. Sajnos az iskola, és a tanárok hozzáállása sem olyan, hogy fejlődjön a gyerek, és már sajnos ott tartunk, hogy a lányom is elkönyvelte, hogy ő buta. Kérdés, van-e valami kibúvó, ez alól. Lehet-e mégis évet ismételtetni másodikban?
2016. febr. 4. 12:51
 1/7 anonim ***** válasza:
87%

Megmondom őszintén, ebben az esetben elgondolkodnék speciális iskolán. Sajnos a közoktatási rendszer nem tolerálja a legminimálisabb eltérést sem az átlagtól, így a gyereket rengeteg kudarc éri, esélye nincs behozni a lemaradásait.

Egy elfogadó közegben, ahol több odafigyelést kap, be tudná hozni a lemaradásokat, nem kellene évet ismételnie.

2016. febr. 4. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha van lehetőségetek, mindenképpen keressetek másik iskolát. Ne rögtön speciálist, (vagy legalábbis olyat amire én gondolok), elég lehet egy olyan iskola is, ahol nyitottabbak, segítőkészebbek. A nevelési tanácsadóval beszélj első körben, hogy neki milyen javaslata van. Jobban rá lát a lehetőségekre.
2016. febr. 4. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Első vagyok, én olyan alapítványi iskolában dolgoztam, ahol rendszeresen "felfelé buktattak", tehát a már megbuktatott gyerekek is le tudták tenni az osztályozó vizsgát. Kisebb-nagyobb tanulási zavarokkal voltak ott gyerekek, többnyire azért, mert a közoktatási rendszerben csak kudarcokat szereztek.

De tény, hogy egy normál iskola is jó lehet, ha olyan a pedagógusok hozzáállása! Az én gyermekem is sajátos nevelési igényű, voltak lemaradásai, de be tudta hozni (harmadikra). De itt olyan a pedagógusok hozzáállása.

2016. febr. 4. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Vannak eredményes iskolán kívüli foglakozások, ahol fel tudják hozni a gyereket egy-egy tárgyból. Vizsgáltasd meg, és kérj tanácsot, hogy milyen foglalkozásra vidd! Ami persze fél-egy tanévig is eltarthat, heti egy két alkalommal. Az évismétlés nagy szégyen a gyereknek.
2016. febr. 4. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Én spec suliba vitetném következő tanévtöl ,mert ez tul nagy lemaradás .
2016. febr. 4. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Ép értelmű gyermek nem járhat a tanulásban akadályozottak iskolájába. Akkor se, ha súlyos részképességzavarai vannak, akkor se, ha gyenge, az átlag alsó sávjába tartozó az értelmi szintje. Más állami "Speciális iskola" pedig nincs. A logopédiai osztályok a beszédfogyatékosok számára létesültek, mást oda se vesznek fel. mindez nem volna baj, ha nem frontálisan tanítanának, és a lemaradókkal (meg a jobbakkal is) differenciáltan foglalkoznának a pedagógusok. Ha egy darab osztályzat helyett leírhatnák év végén, hogy Pistike eszközzel helyesen végzi a tízátlépést, de a számegyenesen még nem igazodik el. Persze ez sokszoros munka, amit nem is vár el tőlük senki, legföljebb a saját lelkiismeretük. De akkor sincs rá idő, mert Portfóliót kell készíteniük, meg Pedagógus Önértékelési Csoportokat létrehozni, önértékelési tervet készíteni, dokumentálni, és még egy kicsit dokumentálni. És ez az egyénieskedés egyébként sem illeszthető a tantervhez, meg az iskola pedagógiai programjához. A legtöbbéhez legalábbis nem.

Az iskola zárkózik el a buktatástól, vagy ti nem szeretnétek? Senki sem fogja megnézni 8.-ban, megismételte-e a gyerek a 2. osztályt. De ha az iskola félti a statisztikáját, ki is erőszakolhatjátok az osztályismétlést. Ha másképp nem megy, játsszatok össze a gyerekorvossal. Bizonyos mennyiségű hiányzás után kötelező az osztályozóvizsga, oda meg majd nem megy el a gyerek.

2016. febr. 14. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Utolsónak. Bár kicsit régen volt, és elmaradtam a válasszal. :) Logopédiai osztályba járunk idéntől, újra másodikos. :)

Tehát nem vártam tovább áprilisban tovább mentem és újra megvizsgáltattam a lányomat, kiderült, hogy az elősző szakvélemény nem volt jó, mert csak tanulási nehézséget írt, holott mint kiderült lányomnak tanulási képességek kevert zavara van, tehát SNI-s, háromszoros disz-szel.

Sikerült elintézni, hogy ebbe az iskolába járhasson, ahol csak SNI-s (nem agyilag sérült, hanem beszéd értési és beszédképzési zavarokkal küzdő, hiperaktív és diszes gyerekek vannak). 12-en vannak egy osztályban, kislányom újra másodikos, nagyon jó ötlet volt. Újra van önbizalma, kinyílt, versenyekre viszik, olyanból, amiből jó :) És, 5-ösre áll matematikából :)

Nagyon örülök, hogy megléptem ezt, és van egy boldog gyermekem :)

2016. dec. 5. 14:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!