Érdemes lenne megemlíteni a tanítónak az alábbi helyzetet? Ha igen, hogyan?
Gyermekem elsős. Nagyon nem szereti a matekot, mert unatkozik. Most tanulják a 8-as számot, de ő ennél lényegesen előrébb jár. Ezres számkörben magabiztosan tud összeadni, alap szorzásokat is kezd megérteni.
(Nem gondolnám, hogy zseni vagy hasonló, egy csomó más területen tök átlagosan teljesít)
Az iskolában a tanítónéninek szerintem nem tűnik fel, mert kötelességtudóan beáll a sorba, azt a feladatot végzi csak, amit kell.
Gondoltam, hogy érdemes volna felhívni a tanító figyelmét erre, hogy egy kicsit jobban dolgoztassa, terhelje a gyereket, hogy ő is élvezze a matekot, legyen sikerélménye. De nem tudom, hogy tehetném ezt meg, hogy ne úgy tűnjön, mintha dicsekedni szeretnék, hogy lám-lám még ezt is tudja (mindamellett, hogy borzasztó büszke vagyok rá, hogy a gyerekem a fürdőkádban üldögélve a 2 14. hatványát is kis gondolkodás után simán megmondja)
utánanéztem ennek a számfogalom-dolognak. Azért ezt gondolom, hogy ha a gyerek érti, hogy 160-170 az -10 (és ezt rajzolgatás közben a konyhába kikiabálva közli velem, miközben senki nem kérdezte), akkor azért úgy hiszem, ezzel nincs gond.
Érti, hogy a számok egyesekből, tízesekből, százasokból stb épülnek fel, és összeadni is ennek megfelelően ad össze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!