Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Most akkor baj lenne? Vigyem...

Most akkor baj lenne? Vigyem dokihoz?

Figyelt kérdés

A minap megijesztett egy ismerősöm, hogy a gyermekemet orvoshoz kéne vinni, mert későn érő eléggé. 3 éves (2 hónap múlva) fiú, és még mindig nem beszél rendesen. Illetve csetlik-botlik viszonylag sűrűn. Én nem látom, hogy bármi probléma lenne az egészségével, de tény, hogy sokszor a semmin is elesik. Naponta kb. 6-8 alkalommal is. Én inkább figyelmetlenségnek látom, nem betegségnek, de mégis most picit elbizonytalanodtam.

És a beszéde sem az igazi még. Mi értjük itthon, de kivülálló még mindig nem, hiába használ már szavakat, rövid mondatokat. A kiejtése nem az igazi. És sokszor úgy fogalmaz pld, hogy "Hovász?" amikor azt kérdezi, hogy "Hová mész?" Szavakból is a rövidebbeket használja, 3 szótagú szava csak egy van, a "bicikli". De rövid szót már rengeteget mond. Mi a véleményetek?


2012. jan. 14. 08:16
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:

Ezt én is megkaptam, lányom 3 éves lesz jövő hónapban, eddig csak gagyogott, 1hónapja viszont elkezdett beszélni, a család aki több időt tölt vele érti mit mondd, de pl. A bölcsiben a gondozó nő nem .Pedig mondja hogy szomjas, nézd anya ott egy madár, fa, erdő... ha utazunk, színeket számokat mondja, játékokat tárgyakat szépen meg nevezi...Tudom hogy az ő korabeliek szépen beszélnek, engem nem zavar ha kicsit lassabban tanul. Na meg nagyon eleven, akaratos,

képtelenség rávenni valamire ha nem akarja. Nem akar a bölcsiben leülni enni, itthon játszik valamivel evés közben, lefoglalja magát, és közben eszik, de ott nem lehet nála játék az asztalnál. ha mondják nemi hogy ülj le, vagy megyünk ki játszani menjünk öltözni, ha nem akar nem megy, úgy kell kivinni ölben.

Azt mondták vigyem el a nevelési tanácsadóba, korai fejlesztőbe. Bejelentkeztem, majd meglátjuk mit mondanak.


A járásánál nem lehet hogy a cipője kényelmetlen, a szomszéd kisfiú azért esett kelt, mert volt egy no name cipője, kapott ősszel egy Nike sportcipőt, abban szépen ment. Ugyan ez volt a csizmával, kapott egy no name hótaposót amiben állandóan elesett, majd vettek egy elephanten csizmát, abban szépen megy. Szóval ami bő volt abban csúszkálhatott a lába, ami pedig szűkebb fazon, az jól megtartotta a lábát.

2012. jan. 14. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:

Az én lányom 3 éves koráig egy szót sem volt hajlandó beszélni. Semmit, még halandzsa nyelven sem. Én ezen nem aggódnék. Ha oviba megy, majd beindul a beszélőkéje, néha meglátod visszasírod a csöndet:)

A botlás esetleg lehet abból, hogy nem lát jól? Egy szemvizsgálat talán nem ártana. Az nem fáj, csak kukucskálnak. Fent említett leányom 1 évesen kapott szemüveget, 6 évesen lerakhatta, annyit javult a szeme. Egy próbát megér.

2012. jan. 14. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

A cipő nem lehet gond, mert itthon is ez megy, sőt, itthon még gyakrabban. Itthon zokniban járkál, nem hord papucsot.

A látásán nem vettem észre, hogy gyengébb lenne, de ezt sosem lehet tudni, megvizsgáltatjuk.


Örülök, hogy a beszédről ezt írtátok, megnyugtat. Én sem érzem, hogy bármi gond lenne, csak most elbizonytalanítottak kicsit, de kezdek helyrejönni. :) Köszönöm nektek!


Egyébként az én fiam is nagyon önálló és akaratos. Én sem tudom, hogy fogják az oviban a helyi szokásokat megtanítani neki, de még szeptemberig esélyünk sincs ovira, úgyhogy azon majd aggódom akkor. :))

2012. jan. 14. 08:50
 4/16 anonim ***** válasza:

Elképzelhető ,hogy egy enyhébb figyelemzavara,idegrendszeri éretlensége van a leírtak alapján ,az,hogy csetlik-botlik egy ilyen jel és az is,hogy makacs természetű.


Nem akart rosszat az ismerősöd,nagy segítség az,ha idejekorán kiderül,ha van egy pici probléma,sokkal rosszabb mint mikor beiskolázáskor már súlyos méreteket ölt .


KI ez az ismerős,talán szakember,vagy neki magának is van fejlesztést igénylő gyermeke ?


Nagyon időben vagytok még.


Sok szülő (én is így voltam) nagyon zokon veszi ha olyasmit mondanak a gyerekről,hogy esetleg lehet,hogy van egy kis gond a gyerekkel ,mire maga is ráeszmél ,hogy valóban van,addigra már a sokkal nagyobb gyermeknél nem olyan hatásosaka fejlesztések.


Nem kell feltétlenül súlyos ,nagy bajokra gondolni,de egy pici figyelemzavar is hatalmas kudarcokat okozhat a gyereknek már az oviban is.

2012. jan. 14. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:

Előző vagyok


Az én kisfiam is csetlett-botlott ...emiatt is lett gyanús az oviban az óvónéniknek és a makacssága miatt.

2012. jan. 14. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
És hová kell vinni ilyenkor kivizsgálásra?
2012. jan. 14. 11:58
 7/16 anonim ***** válasza:

Lehet a hivatalos utat választani és lehet magánúton is.


Saját tapasztalat,hogy a legnagyobb hiba amit a szülő elkövethet,hogy évekig elnyomja az aggodalmait és elfogadja a környezete megnyugtatását (nincs ezzel a gyerekkel semmi gond),védőnő,gyermekorvos is sokszor nyugtatgatja a szülőket iskolakezdésre pedig robban a bomba !


A nevelési tanácsadóban 3 éves kortól fogadják a gyereket,a korai fejlesztő is szóba jöhet.


Én a helyedben egyetlen alkalomra nem sajnálnám a pénzt ,hogy vagy magángyógypedagógushoz vigyem ,vagy egy fejlesztő központ szakembere felmérje a gyermeket.


A felmérés pár ezer forint,alaposan megnézik a gyermeket,nem kell heteket várni az időpontra.


Az is lehet,hogy teljesen rendben találják majd :-) .


Merre laktok?

2012. jan. 14. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:
Zuglóban.
2012. jan. 14. 13:18
 9/16 anonim ***** válasza:

GEKKO Zugló

Képességfejlesztő Játszóház

Budapest, XIV. kerület


Telefon: (06-1) 222-6348, (06-30) 462-0365

Honlap: www.gekkonet.hu/zuglo

Email: bpzuglo@gekkonet.hu



1141 Budapest, Gödöllői u. 108.

(Fischer István u. - Gödöllői u. sarok.)



képességfelmérés három részből áll:



1) Anamnézis

Elsőként arról tájékozódunk,

milyen tényezők befolyásolták

a gyermek fejlődését a magzati kortól a képességfelmérést megelőző teljes időszakban.


Az anamnézis felvétele során kérdéseket teszünk fel Önnek és

a válaszok alapján határozzuk meg, hogy a vizsgálat során milyen területekre helyezzünk

fokozottabb figyelmet.


Ilyen tényező lehet például

a koraszülés, a szülés során bekövetkezett oxigén-hiányos állapot, és az Ön megfigyelései gyermekével kapcsolatban.



2) Játékos megfigyelés

Játékos vizsgálatokkal térképezzük fel gyermeke képességprofilját, amely a kurzusaink egyénreszabott tervezéséhez szükséges.


A Magyar Tudományos Akadémia szakembereivel együttműködésben dolgoztuk ki azt a saját fejlesztésű szoftvert, amely a képesség-felméréseket támogatja.


Szükség esetén sérülésspecifikus vizsgálóeljárásokat is alkalmazunk, illetve bizonyos problémák gyanúja esetén a megfelelő szakemberhez irányítjuk további vizsgálat céljából (pl. gyermek neurológia,

vagy műszeres hallás-vizsgálat).



3) Tájékoztatás

A képességfelmérés eredményét részletesen elmagyarázzuk

és írásban is átadjuk Önnek.


A szülőkkel való partneri kapcsolatot már a felmérés során igyekszünk megalapozni azáltal,

hogy annak eredményét érthetően, de szakmailag hitelesen adjuk át annak, akire a leginkább tartozik.


A felmérés nagyszerű lehetőség, hogy próbára tegye a lakóhelyéhez közel eső játszóházunkat.

Ha tetszik, amit személyesen tapasztal, be is írathatja

gyermekét GEKKO-ba.


Objektíven felmérjük,

milyen területeken teljesít gyermeke:

•Életkori átlaga felett

•Életkorának megfelelően

•Átlagszint alatt

Az így nyert ún. képességprofil birtokában

tudunk 100% egyénreszabott pedagógiai

programot biztosítani számára.


Mind a 4 területen felmérjük részképességeit:


1.Kognitív funkciók: az észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás számtalan paraméterét figyelhetjük meg néhány az életkori sajátosságoknak megfelelően erre a célra kiválasztott játék során.

2.Mozgás: a gyermek mozgása (nagymozgás és finommozgás) drámai módon befolyásolják

az összes többi funkcióterület fejlettségét is. Különösen az első életévekben a mozgáson keresztül fejleszthetőek a gyermek képességei, az agyi, idegrendszeri fejlődése.

3.Beszéd: a beszédértés, és a beszédprodukció színvonalát olyan elemi funkciók befolyásolják, mint például a hallás. A beszéd színvonala nagyon fontos fokmérő

a fejlesztő pedagógus számára, és hatalmas mértékben befolyásolja a gyermek gondolkodását, szociális érettségét, személyiségét.

4.Szociális érettség: gyermekének önkiszolgálása, a társas viselkedés szabályainak elsajátítása nagy mértékben meghatározza személyiségét. A szociális érettség is a többi funkcióterülettel összhangban fejlődik és alapvetően meghatározza milyen kapcsolatot képes kialakítani felnőttekkel és más gyerekekkel.

A részképességekről bővebben (Interaktív ábra) A bal egérgombot lenyomva tartva mozgathatja az ábrát:

Agyunk, idegrendszerünk igen bonyolult "szerkezet". Számtalan funkciónak

kell egymástól függetlenül, és egymással összhangban is működni ahhoz,

hogy az ember annyi mindenre legyen képes az életben!

Ha ezek a funkciók nem tökéletesen működnek egymással összhangban,

részképességzavarnak nevezzük. A laikus (még) biztosan nem veszi észre, jelentőségét

könnyű alábecsülni. Pedig fontos lenne, mert az agyi érési folyamatok lezárulásáig

(6-7 éves korig) ezek a részképesség-gyengeségek még nyomtalanul felszámolhatóak,

méghozzá minden kellemetlenség nélkül: heti 1 óra lebilincselő játékkal.

Később azonban, ha a részképességzavarral nem foglalkozik szakember időben,

ezek "az apró porszemek a fogaskerekek között" nagy bajokat

okozhatnak, amelyeket akkor már nem lehet meggyógyítani,

mert a kialakult tanulási zavarra már nincs orvosság.



Kiszűrjük a problémákat

Nekünk ez a szakmánk. Olyat is észreveszünk,

amit a szülő biztosan nem, de még sok gyermekkel foglalkozó szakember is gyakran csak később vesz észre, mint amikor

még a legtöbbet lehet segíteni.


A felméréssel kiszűrhető:

•diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia

•hiperaktivitás

•autizmus

•megkésett mozgás- és beszédfejlődés



6000 Ft a képességfelmérés ,nem kell heteket várni az időpontra,azonnal meg tudod ,hogy mit lát a szakember !

2012. jan. 14. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

" 2.Mozgás: a gyermek mozgása (nagymozgás és finommozgás) drámai módon befolyásolják

az összes többi funkcióterület fejlettségét is. Különösen az első életévekben a mozgáson keresztül fejleszthetőek a gyermek képességei, az agyi, idegrendszeri fejlődése "



Ezt a részt kifejezetten ajánlom Neked,hogy miért is figyelemfelkeltő ha csetlik,botlik a gyerek !!!

2012. jan. 14. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!