Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Második osztályos diszlexiás...

Második osztályos diszlexiás gyerekkel hogy érdemes gyakorolni?

Figyelt kérdés

Diagnózist kaptunk, hivatalos papírt még nem, így terápiát sem. A logopédus mondott egy-két ötletet, hogy mit csináljak vele, meg ajánlott egy-két könyvet is.

Ezek a könyvek teljesen elölről kezdik az abc-t. Próbálom a gyerekkel, de a kisujjából kirázza ezeket a feladatokat, úgy érzem, nem itt van elakadva. Szöveget viszont kb. 10-szer olyan lassan olvas el, mint a korosztálya, és az írása is pocsék.

Eközben meg a másodikas tananyaggal nagyon lemarad. Már olyanokat vesznek, hogy csak lesek. 100 szavas szószedet egy hét alatt. Ezeket is diktálom neki, de hiába iratom le vele 10-szer, tizenegyedszer is rosszul írja. Meg olvastam is, hogy ilyenkor nem az a teendő, hogy többször leíratom vele. De akkor mégis mit kéne tennünk? Minden szabadidőmet felemészti, a gyerek utálja csinálni, és mégsem jutunk egyről a kettőre. Szakvélemény szerintem kb. december-január környékén várható. Vagy addig hagyjam is, és nem is csináljak semmit? Már komolyan ezen is gondolkodom.


2015. okt. 4. 21:57
 1/3 anonim ***** válasza:

ha lesz szakvélemény is részt vesz az órákon, lehet jegyet is fog kapni, szóval ne add fel!

nem tudsz logopédust fogadni? sokat segítene.


nekem a szótagolás segített. minden szót szótagoltunk otthon, megkerestük a szó tövét, így tanultam meg leírni a szavakat, könnyebb volt :) amik nagyon nehezen mennek neki, mindig rosszul írja le (amit írtál, hogy 11.-re is) azt írd fel nyalókás papírra és ragaszd fel otthon a falra, wc ajtóra, ágya fölé, fürdőkád mellé, mosdóhoz, hűtőre. így minden tevékenysége közben akaratlanul is látja és beleivódik a fejébe.

nekem anyukám még kártyákat csinált. eleinte betűkkel majd szavakkal, azt mutatta és az volt a lényeg, hogy hangosan mondjam. de szavakat úgy kellett olvasnom, hogy előtte magamban olvastam el és csak azután mondtam ki hangosan. ettől persze jó szakaszosan olvastam, de legalább nem makogtam :)

esti mesét olvassa ő, de 2x minden sort. vagy 3x. mert úgyse tudja első olvasásra, hogy mit olvas, azzal van elfoglalva, hogy megtalálja a betűt. de könnyű, képes könyvet, pl. annapetit. ezekkel könnyebb.


azt velem nem próbálták, felnőtt koromban láttam egy filmben, hogy valamilyen színű fóliát tettek a könyvre, úgy könnyebb állítólag olvasni. keress rá, biztos megtalálod, azt hiszem sárga vagy piros :/

2015. okt. 4. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Mi a konkrét probléma?

A lányom csak enyhén érintett, vannak állandó betűtévesztései Pl: zöngés-zöngétlen párok, ny-gy, o-u, ö-ü, u-ü... felcserélése, hosszú-rövid magán- ill. mássalhangzókat nem érzékeli. Viszont jól tud szótagolni, viszonylag könnyen megtalálja a szótöveket, ezért a tudja-tuggya féle hibák nála nemigen fordulnak elő.

A fejlesztőpedagógussal egyszerre csak egyfélét gyakoroltak.

Pl. nagyon lassan, tagoltan kellett olvasni olyan szavakat, ahol o-ó hangok voltak a szavakban, kipótolni a hiányos szavakban szintén az o-ó betűket. Következő alkalommal csak az ö hanggal kapcsolatban voltak feladatok, mikor ezt is begyakorolták akkor vették egyszerre az o-ö hangokat.

2015. okt. 5. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Hát, nála nagyon összetett. Betűtévesztések vannak, és nagyon lassan olvas. Egyébként az olvasás még hagyján. Az írás a tragédia. Betűkihagyások, betűtévesztések és egybeír mindent.
2015. okt. 5. 10:24

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!