Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Szerintetek melyik rontja el...

Szerintetek melyik rontja el jobban a gyereket, az ovoda, az áltsuli vagy a középsuli?

Figyelt kérdés

2019. ápr. 5. 21:25
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
92%
Legjobban a család tudja.
2019. ápr. 5. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
91%
Attól függ, melyik a gàz. Lehet mindenütt alkalmatlan ovónő/tanár, idióta csoporttárs/osztálytáts.... stb
2019. ápr. 5. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
87%
Teljesen mindegy, ahol a közösség olyan. Bármelyikkel lehet szerencséd/balszerencséd.
2019. ápr. 5. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
97%
A család miért nincs a választási lehetőségek közt?
2019. ápr. 5. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
97%
A hülye szülő, az rontja el a legjobban a gyereket.
2019. ápr. 5. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
89%
Látom, már többen írták: szerintem is a szülei (családja).
2019. ápr. 5. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
96%

A szülők rontják el abban az esetben, ha szükséges és nem vált ovit\sulit.

Új óvónő lett, aki hagyta a gyerekeket elszabadulni. Olyanok voltak, mint az állatkertben a majmok. Éppenhogy nem dobálóztak ürülékkel. A gyerek élvezte a korlátok nélküli szabadságot. Ilyenkor kell a szülőnek észnél lennie és váltani, különben ő rontja el, nem az óvoda.

2019. ápr. 6. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
88%

A család az elsődleges szocializációs közeg, az összes többi másodlagos. Vagyis az intézményrendszerbe a gyerek a családjából viszi az értékrendjét, ott alakul ki a személyisége, azon az intézményrendszer érdemben már nem módosít.

Könyvtárnyi szakirodalma van annak, hogy az intézmények és a kortárs közösség csak két esetben hat negatívan a gyermek fejlődésére: 1. ha elhanyagoló közegben nő fel, keretek nélkül 2. ha túl szigorú, korlátozó keretek között nő fel. A kettő között, ha vannak keretek, de azok nem túl szigorúak és mindamellett érzelmi biztonságot kap, akkor később az óvoda, iskola már nem tudja negatív irányban befolyásolni.

2019. ápr. 7. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
85%

Alapvetően az oktatási intézmények feladata az oktatás, és a családé a nevelés.


Sok szülő kényelmesen az oktatási intézményektől várja el, hogy megneveljék a gyereket, akit ő nem tudott, de ez nagyon nagy tévedés. A tanárok hiába állnak a fejük tetejére és mutatnak jó példát, ha utána a gyerek hazamegy és azt csinál, amit akar.

2019. ápr. 7. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

A közösségi szocializácio, ami sokmindent magában foglal, pl 20 gyerek közt önállóan magáert felelősséget vállalni, viselkedni, beilleszkedni, feloldódni, szorongásokat leküzdeni, sikereknek örülni tudni, kudarcokat feldolgozni, stb, nem a családi kis "burokban"fogja megtanulni.

Az intézmények szerepe is jelentős, hiába a hárítás. Nem véletlen hogy oviban/suliban elvárt a pedagogiai szaktudás, szociális végzettség, es nem nyugdijas nénik vannak részmunkaidőben velük.


Minden korosztálynak megvannak a fejlődési lépcsőfokai.


Igaz, börtönpszichologia kapcsán: de pl fiatalkoruaknál jellemző még, hogy fejletlen a konfliktuskezelési képességük, ezert alakul ki fizikai erő alapján a hierarchia. Amig a felnőtt egyéb eszközökkel él a céljai eléréséhez (pl pénz, kenőpénz, szinlelt kedvesség felfelé, stb), addig a fiatal "csak" ütni tud még.



Tehát ha ovis, ha kiskamasz, ha nagykamasz egy gyerek, az intézmények a családi buroknál egy tágabb élethelyzetet adnak minden gyereknek, es igazán ott tanul "élesben" közösségi szocializáciot a gyerek.


Persze van a magukkal hozott értékrend, amit probálnak a gyerekek a közössegi értékrendbe illeszteni.

Nem mindegy milyen csomagot hoztak magukkal, hogy szorongo mártir lesz e vki, akit gunyolnak, vagy az iskola krémjéve fog tartozni, de az intézmény nagyban segitő(vagy hátráltato tényező) abban, hogy pl ki tudjanak tehetségek bontakozni, a csendes megnyiljon, a terrorizàlo visszavegyen magábol, tanulást megszeressék, stb


Csapatmunka a gyerek fejlodese, a szulovel es intezmennyel karöltve.


A korosztályokra bontva nézve, a kérdés miatt, szerintem egy 4 évesnek az ovi annyit nyujt mint 10 évesnek az àltalànos iskola. Szintjukhöz képest intezmenyi rendszer ez is az is.

En a leggyengébb láncszemnek azokat az oktatasi intezményeket tartom ahol nagyon szabadjára vannak engedve a diákok pl kollegiumok, egyetemek, a diákok isznak, drogoznak, cigiznek, ez a "májer". (Mivel sem ovis, sem kisiskolás nem önroncsolo, ezert inkabb a felsobb korosztaly intezmenyeit tartom leghatastalanabbnak. Mig az ovis megtanulja az egeszségtudatos életet, addig egy egyetemista, előszőr rúg be. Ebben a korban legfontosabb sztem a motiválo, vagy "eminens"közösség, vagy példakép pedagogusok, mert itt lehet vagy kibukni az életbe amit màr nem lehet bepotolni, vagy megalapozni egy státuszt is akár.


Csak ugye a közfelfogás is: Mikor bulizzon az ember ha nem egyetemistaként es hasonlok.

Nekem ez a pont lesz a legkritikusabb szerintem, vagy a továbbtanulàs előtti, ahol remélem adhatok igazàn majd bizalmat a gyerekem kezébe, es nem kell aggodnom majd hogy nem tudom fogni a kezét es ha kell izzadva is megcsinálja, megalapozza a jövőjét amellett hogy bulizik es szalad vele a lo.

2019. ápr. 9. 04:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!