Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » Van köztetek olyan akinek 8...

Van köztetek olyan akinek 8 évesen ment iskolába a gyereke? Miért?

Figyelt kérdés

2017. szept. 14. 18:29
 1/5 anonim ***** válasza:
23%

Az én kisfiam 7 és fél évesen ment. Csupán azért, mert az ovis csoportjából a 22 gyerekből 15 maradt még egy évet és nem akartam, hogy az osztályban 6 és fél évesen ő legyen a kicsi, mert mindenki 1 évvel idősebb. Szerintem jól döntöttem, a legtöbb osztálytársa vele egy idős és még mielőtt jönnek azok akik szerint biztosan retardált, nem, nem az, sőt kiemelkedően tehetséges volt már az oviban is. Tavaly elsőben kitűnő volt, megyei második lett magyar versenyen, igazgatói dicséretei voltak.

Ismerősünk kisfia 6 évesen ment, már most elkülönítették őket az osztályban, mert kicsik.

Sajnos ez a tendencia. Már inkább 7 éves kor után mennek a gyerekek iskolába és ha nem akarod, hogy a tied lemaradjon, kénytelen vagy te is visszatartani.

2017. szept. 14. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
49%
Az én fiam pont a 8-at fogja tölteni. Figyelemzavara van, nem hiperaktív. Szakemberek fele azon volt, hogy mehetett volna, szerintem is, megfelelő fejlesztés mellett, a másik fele szerint maradnia kellett. De pont most hallottam, hogy volt 2 gyerek is, aki visszamaradt az oviban is egy évet és a suliban is ismételnie kellett. Nálunk az oviban már nincs is fejlesztés, magánba járunk, ami mindennel együtt havi 30 ezer forint. És hozzáteszem, hogy nincs akkora probléma nálunk, feladatokat megcsinálja, számolni jól tud, barátkozik, szót fogad.
2017. szept. 14. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
67%

A kisfiam októberben lett 8 éves, mikor az elsőt kezdte. A Beszédvizsgáló Országos Szakértői Bizottság javasolta az évhalasztást. Nála nagyon bevált.

Súlyos beszédészlelési és emiatt beszédértési problémái voltak (nem hallotta hogy egy szóban van-e pl. "a" hang), ezen kívül szótalálási nehézségei miatt lassan, nehézkesen fejezte ki magát. 7 évesen még erősen beszédhibás is volt, ez első év elejére már szinte megszűnt. Ezen kívül nagyon ügyetlen volt a keze, kínkeservesen, rondán vagy végtelenül lassan írt az első néhány iskolai évben.

Óvodás korától különböző terápiákra járt. Második végén BTM-es lett, harmadik félévtől felmentést kapott az idegen nyelv és a helyesírás osztályzása alól is.

Most hatodikos, idén megy kontrollvizsgálatra. Minden téren sokat fejlődött, már az angollal is jól boldogul. valószínűleg meg fognak szűnni a felmentései és lehet, hogy a BTM státusza is.

2017. szept. 14. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Kislányunk óvodáját, mikor 7 éves volt átépítették, kibővítették. Minden évben azt az értékelést kaptuk, okos, érett, fegyelmezett, jól fejleszthető, aranyos, barátságos kislány. Karácsonyi szünet előtt konkrétan rákérdeztünk, beírathatjuk a gyereket az iskolába, a válasz az volt, természetesen. Meg is tettük január első felében.

Majd jött a hideg zuhany! Nekem, mint apukánk, az egyik óvónő kezembe nyomott egy papírt. Fogalmam nem volt, miről van szó. Nejem tartotta számon a hivatalos részét az ovinak, iskolának.

Elküldték kislányunkat a kerületi nevelési tanácsadóba, mert az óvoda hivatalos álláspontja szerint nem alkalmas még az iskolába, azaz nem iskolaérett. :-o

Ott első körben értetlenül álltak a dologhoz. Második alkalommal már ők is egy követ fújtak az óvodával. :-o


Kiderült, a csoport 27 gyerekéből 23-at alkalmatlannak tartottak az iskolára. :-o Mindet elküldték a nevelési tanácsadóba, ahol ez a döntést, természetesen megerősítették. :-(


Szeptemberben jöttünk rá, mi volt az oka mindennek. Milliókból kibővített óvodában nem tudta a kerületi vezetőség felmutatni, hogy valóba szükség van a bővítésre, mivel nem volt meg a kellő gyereklétszám. Ezért egyszerűen ott tartották a nagycsoportosokat még egy évre, evvel kreáltak még egy plusz csoportot. :-(

Hogy mindez ne legyen feltűnő, vegyes korcsoportokat alakítottak ki. Egyszerűen összevegyítették a csoportokat.


Mi átvittük egy másik óvodába kislányunkat, mert totál kiakadt, hogy a szeretett óvónénijei nem engedik iskolába. Arról nem is szólva, hogy az óvónénik átmentek bunkóba. Mind a szülőkkel, mind a gyerekekkel érezették, mennyire utálnak ott dolgozni. :-(


A másik óvodát nagyon megszerette kislányunk! 8 évesen ment iskolába múlt évben. Imádja! Igaz, egy fejjel magasabb osztálytársainál, de nagyon nagy barátok. (eleve nagyon magas lány)

Különösebb problémát nem okozott neki az egy év csúszás. Az újabb óvoda kellemes légköre, barátságos óvónénik segített áthidalni. Már akkoriban is jártak úszni, amit az iskolával folytatnak. Alkotós szakkörre jár, továbbá táncol, szolfézsre jár.


Bátyja 2,5 évvel idősebb. Vele sem volt egyszerű!

Logopédiai óvodába járt, megkésett beszédfejlődése miatt. (4-5 évesen kezdett beszélni) Majd utolsó évben normál óvodába került. Onnan, novemberi, 7 éves szülinapja előtt ment iskolába. Nehezen ment neki, nehezen illeszkedett be. Csupa kemény, nagyhangú fiú osztálytára, évfolyamtársa lett. Ő csöndes, visszafogott, gondolkodó, kreatív gyerek. A tanítónők szintén lendületes habitusú, temperamentumos nők voltak. /egyiket sem választanám felégnek az tuti ;-) /

Év végén osztályismétlést javasoltak kisfiúnknak. Annak ellenére, hogy fejlesztőházba is jártunk vele óvodás korától. (Érdekes módon, ott mindig jól teljesített)


Az FPSZ véleményezése szerint, semmi probléma nincs a gyerekkel, akár másodikba is mehet. Mivel kiderült van egy Logopédiai iskola nem túl messze a lakhelyünktől, átvittük oda kisfiúkat. Kötelező volt felvenniük, mivel az FPSZ őket jelölte ki.

Első osztályt újra kezdte. Nem bántuk meg! Imádja azt a sulit! Mi is nagyon kedveljük! Barátságos, aktív, kreatív, nagyon jól fejlődnek a gyerekek! (12-en vannak egy osztályban)

Most negyedikes a fiatalember. Úszik, zenél, karatézik, rajszakkőrre jár, idén már németül is tanulnak. A legújabb kreativitása, hogy zeneszövegeket ír. :-o 1,5 éve egyedül közlekedik.

Nagyon vagány, talpraesett, jóképű 11 éves srác! Minden lány oda van érte! :-D


Levonva a tanulságot:

Mindkettő verziót megéltük, mivel egyik gyerek 6,5 évesen a másik 8 évesen ment iskolába. Egyik sem könnyű, egyik sem "A tuti" megoldás. A gyerekek egyéniségek + hozzáadódik a környezet és a tanárokkal, diákokkal való viszony. Előre nem lehet megtervezni, kinek, mikor, mi lesz a legjobb! Az élet terelget minket és a gyereket/gyerekeket. Minden helyzetből a lehető legjobbat kell kihoznunk! Improvizáció, adaptivitás!!!


Sok sikert!

2017. szept. 21. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Rosszul írtam! Nem 8 évesen ment iskolába kislányunk, hanem 7,5! (januári születésű)
2017. szept. 21. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!