Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Mit gondolsz erről? Téged nem...

Mit gondolsz erről? Téged nem zavar(SNIs gyerekek)

Figyelt kérdés

[link]


Ebben a cikkben szerepel egy anyuka, aki arról beszél, hogy a lányai a szegregáció és az integráció határán mozognak, és milyen nehéz iskolát találni nekik, mert SNI-sek, és az SNI miatt egy suli sem fogadja őket.


Én nem akarom szemét lenni, de ezek a gyerekek nem az SNI besorolás miatt nem találnak integráló sulit, hanem halmozottan sérültek, még a szegregált oktatás szintjét is nehezen ugorják meg, sima tanakos osztály elvárt szintje sem megy, talán a középsúlyosoké sikerülne nekik. Mikor a másodikos az 5-ös számot sem tudja lerajzolni, a másik kislány meg nem tud egy egyszerű kérdésre se válaszolni, nem hogy 5-ös számot rajzolni..


Anyuka álomvilágban él, a legtöbb SNIs fele ennyire sem sérült, és még velük is küszködnek, elég egy disz, vagy egy aspi, vagy adhds diagnózis, amikor csak kicsit más a gyerek..ezek a lányok meg CPsek. Olyan, mintha anyuka egy egész másik csoport problémájával azonosulna, nem látná, hogy rájuk nem ez vonatkozik, és az emberek agyába pedig az ő súlyosan sérült lányainak képe fog beleégni, ha SNIs gyerekről hallanak, akiket lehetetlen iskolában oktatni, ez üvölt róluk.. mikor a legtöbbről nem tudod megmondani, hogy az, csak ugye akik gyerekéről nem üvölt, hogy nehézségük van, azok nem állnak arccal kamerák elé, és nekik sikerül(legtöbbször) a 30. oviba, suliba benyomni a gyereküket, ahova többé kevésbé be is tud illeszkedni, legalább közepesen, ha nem kiemelkedően teljesít a gyerek.


2022. szept. 17. 11:57
1 2 3 4
 21/31 A kérdező kommentje:

Egyáltalán nem az elfogadásért csápolok, hanem az integrációért, az egész erről szól!


Elfogadás van, de bizonyos eseteket nem lehet integrálni pusztán azért, mert ők is ugyanabba a tág csoportba tartoznak, mint az integrálható gyerekek. Pont arról írtam, hogy ne a tág csoportot(SNI) használják már a cikkben, nem ezért nem tudják őket fogadni a sulik, hanem mert ők egy szűkebb(CPsek, azon belül is a halmozottan sérültek) csoportjába tartoznak. Nem lehet az SNI kategóriával takarózni, hogy ezért nincs sulijuk. Azért nincs, mert halmozottan sérültek, CPsek. Amúgy az SNI nincs felosztva, egyezményes, hogy mindenkinek speciális nevelési igénye van, ez egy oktatási fogalom, a másik meg orvosi. Oktatásilag mindegyik SNIs egy csoportba megy, és ezt kellene súlyozni, az integrálható SNIs mittudomén SNI-A mondjuk, meg a tanakosan oktatható SNI-B, meg a középsúlyos SNI-C és az egyéb SNI-D kategóriába, ahol tényleg azok a gyerekek vannak, akik mozogni, gondolkodni, nyelni, meg ilyesmi sem tudnak önállóan, székhez vannak szíjazva és esélytelen önálló vagy támogatottan önálló életet élniük, ilyen szinten tartó fejlesztésre járjanak, hogy eseménydús életük legyen.


Nem az elfogadás érdekel, hanem az, hogy akit lehet, nyomjanak be állami oktatásba, mert képes tanulni, képes barátkozni, valamennyire megcsinálja a feladatokat elfogadható szinten. Akit nem, azok pedig a számukra megfelelő közegbe kerüljenek.


Amiket te írtál, az csak a fogyatékosságuk, sérülésük megnevezése, de oktatásügyileg(az SNI erről szól ugye) nem külön kategória. Oktatásügyilag csak átlagos gyerek van, BTMN-es és SNI-s. És SNIsekhez tartozik integrálható gyerek is!


Ez totál független az elfogadástól, az nem azt jelenti, hogy képességfelmérés nélkül mindenkit egy iskolába nyomok be, mikor másodikosok már bőven írnak, olvasnak, 100as számkörben szoroznak osztanak, ő meg nem találja el, honnan kell a nyomtatott R szárát húzni és nem tud válaszolni 5 alatti összeadásra. Ez nem elfogadás, a megfelelő suli megtalálása az oktatási, nem elfogadási kérdés. Az egész erről szól, az iskoláztatásról.


Játszanak játszón, vegyenek részt külön foglalkozáson, amire mind képesek, de oktatni külön lehet csak őket képességeik alapján. Kicsit sem zavar, sőt, el tudom képzelni, hogy sok downos jobban úszik a gyerekemnél, járjanak együtt úszni, de hogy azért ne tanulhasson a gyerekem, mert a közvéleménnyel azt hitetik el, hogy azok a gyerekek az SNI besorolás miatt nem találnak sulit, ezért az enyémnek is nehezebb volt, az nem oké.


Meg se kellett volna említeni, hogy SNIsek, nem hogy az egész cikket arra kiélezni. Ők CPsek, halmozottan sérültek, ezért nem megoldott az oktatásuk. A rendszer hibás működése miatt oktatásilag ugyanúgy SNIsek, mint azok, akiket "simán" lehet integrálni. Pl egy dühös gyereket is, csak kell mellé valaki, aki megnyugtatja/kiviszi a teremből, ha gond van.(vagy szedhet gyógyszert a gyerek)


Mellettük lehet 50 ember is, nem fog tudni válaszolni, írni, olvasni helyette senki, és nincs olyan gyógyszer, amitől majd ezeket a hiányosságokat be tudja hozni.


A szélsőségesen agresszív gyereket simán lehet "szedálni", és kicsit ugyan lassabb lesz, de képes lesz teljesíteni az órán, mert keze, lába, esze megvan hozzá, hogy tanuljon.


Elfogadás van, oktatásügyileg felháborító az egész. Az oktatás nem érzelmi alapú, ők is értékes gyerekek, csak nem tudnák tartani a lépést és cikk miatt ők fognak eszükbe jutni az SNIsekről az embereknek. Sokan már így is értelmi sérülés helyett használják, mert nem akarják elmondani, hogy enyhe értelmi sérült a gyerek, és jön szembe 100 értetlenkedő arc, hogy "az SNIsek értelmi sérültek"..persze..az SNIs face csoportban is ez van például, pedig ott érintett szülők vannak, sokszor azt se tudják, mi bajuk a gyereknek, csak hogy SNI besorolást kapott, és azonosítják a gyerekük problémájával a kifejezést.


Szóval oda kellene figyelni a médiára, tájékoztatásra, mert ez így nagyon rossz. Nem ezt kellene hangsúlyozni, hanem a szűkebb diagnózist, amit te is írtál, csak az orvosi, ez meg oktatási fogalom, és akinek sérültebb(nem integrálható) a gyereke, szívesebben takarózik ezzel, mint hogy magának is felvállalja, hogy CPs, értelmileg akadályozott vagy halmozottan sérült. Tehát a szűkebb csoportot, amit te is írsz, a valódi, orvosi diagnózist.


Oktatásügyileg ugyanis ilyen csoportok nem léteznek. Átlagos, BTMNes és SNIs van csak.

2022. szept. 18. 11:09
 22/31 anonim ***** válasza:
53%

Attól függetlenül tény, hogyha egy gyerek nem neurotipikus, akkor kiesik az oktatásból.

Az iskolák nem vállalják fel az oktatásukat. Az állam meg hátradől, és szétteszi a kezét, hogy hát van rá jogszabály.

A jogszabály az az, hogyha a Szakértői Bizottság integrálhatónak véli a gyereket, akkor a körzetes iskola fel kell, hogy vegye. Ha az iskola úgy véli, hogy mégsem integrálható, akkor soron kívüli felülvizsgálatot kér, és ott újra megnézik a gyereket. Ilyenkor jön a harc. A szülő nyilván integrációt akar, az iskola nem. Van amikor tényleg az iskola a hibás, de sni-vel másik, nem körzetes suli nem fogja felvenni. Van amikor a gyermek valóban nem integrálható, és a szülő nem hajlandó ezt elfogadni.

Ebben a videóban számomra sok részlet nem világos. Mi áll a Szakértői határozatban? Melyik iskolát jelölték ki nekik? Azt mondja nem jött be az az iskola. Miért nem jött be? Az iskola nem teheti meg, hogy közli, holnaptól nem jöhet ide a gyerek. Akkor ki kell neki jelölni másikat.

Persze sok szülő nem ismeri a jogait, de még egy jogászt is megszólaltattak. Érdekes. Az ország bizonyos részein nincs speciális iskola, ezekben az esetekben valóban a szülőnek kell otthon taníttatni a gyereket. De ilyenkor is bejár a gyerek a suliba pár órára.

2022. szept. 18. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 A kérdező kommentje:

"Azt mondja nem jött be az az iskola. Miért nem jött be? Az iskola nem teheti meg, hogy közli, holnaptól nem jöhet ide a gyerek. "


Elmondta, azt mondja "nem tudják tartani a tempót, elkalandozik a figyelme"-szerinte.


Ezzel is van tapasztalatunk.. ha a bizottság integrálhatónak jelöli, a suli felveszi, látja, hogy gond van, és írhat olyat, hogy kérelmezi a felülvizsgálatot, mert szerintük nem integrálható. Pont, ahogy te is írtad. Erre fel szokták hívni a szülők figyelmét, hogy vagy elviszi a gyereket, vagy ez lesz.


Olyan esetet is hallottam, hogy anyuka gyerekét nem akarta ellátni a körzetes, aki felment panaszkodni a jegyzőhöz, és anyukához hosszú részletes hivatalos levél került, hogy a körzetes suliba nem viheti a gyerekét, mert teljesülnek a feltételek a gyerek számára. Ott még csak nem is oktatták a gyereket, esélyt sem adtak, pedig az egy tipikus nyugis, ép értelmű auti, aki zárkózott és nem beszél másokkal, de mindent megcsinál és jól tanul.


Szóval nyilvánvaló, miért nem ment(nézd meg a videót, ez nem hogy nem másodikos, de ovis szint sincs), kiskapuhoz fordult a suli(szegregáltan oktathatóvá tenni a gyereket felülvizsgálat útján), anyukának nem tetszett és balhét csinált, mert nem talált más kiutat. Értem a kétségbeesést, én is, meg sokan ezt éljük át, de nem ilyen gyerekekkel, hanem olyanokkal, akikkel amúgy kis kellemetlenségek árán menne az integráció.


Ha szegregált sulinál is próbálkoztak, de integrálóba is járt a gyerek, az volt a papírján, hogy "szegregáltan és integráltan is nevelhető". A miénken is ez volt kérésre, azt mondták ez a kiskapu, ha nem tudom hova akarom vinni, de megnézek mindent, hogy jó helyen legyen. A bizottságok ilyenben nagyon rugalmasak, csak legyen a gyerek alatt iskola, amit a szülő a talál és elfogad, és átírják a papírját.


Szóval a sulik okosak, mielőtt jönne a rendkívüli felülvizsgálat, figyelmeztetik a szülőt, hogy ez lesz, ha nem viszi el a gyerekét, aki nyilván elviszi, hogy megtarthassa az integrálható státuszát a gyerekének. Esetleg, ha dühkitöréses a gyerek, biztosítanak lehetőséget arra, hogy ebéd előtt vigye el a gyerekét(fű alatt), vagy bedobják az egyéni tanrendet, mint opciót, ha nagyon nem megy, de látják, hogy amúgy le tudna vizsgázni. Itt esély nincs, hogy levizsgázzanak normál tanmenetnél, de tanakosnál sem.


Szr egy helyzet másoknak(pl nekünk is), de náluk ennek fel sem kellett volna merülnie, mert közük nincs az egész integrálhatósághoz.

2022. szept. 18. 13:50
 24/31 anonim ***** válasza:

"azt mondták ez a kiskapu, ha nem tudom hova akarom vinni,"


Ne viccelj már! Ilyet csak annak írnak, akinek nem egyértelműen integrálható. És ez nem kiskapu, vagyis nem neked, hanem az iskolának, hogy elutasíthassa. Te ezzel nem jártál jobban, pont hogy jól megszívhattad volna.

Nálunk fel se merült, hogy az integráción kívül a szegregált is feltüntetésre kerüljön, pedig "nem magas iq".

A felülvizsgálat úgy zajlott, hogy megkérdezték, hogy hova akarom íratni, melyik normál iskolába. Oké, benne van az alapító okiratban és szépen kijelölték az iskolát.

2022. szept. 18. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 A kérdező kommentje:

Viccelsz? Külön kértem, mert a vadaskert pont olyan volt, mint a heuréka, nem tudtam, hova fogunk bejutni, vadaskert suli meg nem fogadhatta integrálhatóként, heuréka meg szegregált státusszal nem. Ugyanez a nyitott világra is érvényes volt, oda is szegregált kellett(volna).


Év közben voltunk, vittem mindenhova, ahova csak lehetett, hogy valaki fogadni tudja, ami "jobb fajta" iskola, ahol tanulnak is rendesen, körbeemaileztem és telefonáltam minden szóbajöhető sulit, egymik ép értelműeknek való auti osztálya is csak szegregált státusszal mehetett, vannak ott is ismerősök, akik dicsértek egy-egy helyet. Végül sehol se volt hely, lakcímet váltottunk, beírattam a körzetesbe és csodák csodája, működött, pedig vegyes híre volt a sulinak, nem mindenkinek jön be, de az enyémnek nagyon telitalálat lett ez a fajta "szabadság" amit ott kap, önállóan dönthet rengeteg helyzetben, kevés a szabály, és nincsenek a fenekében, hogy folyton segítsék, kérdezgessék és javítgassák, amit ő stressznek élt meg(és ez váltotta ki a nem kívánatos viselkedést is, ami itt teljesen megszűnt).


24es, hatalmas mázlitok volt akkor ezzel.


Budapestiek vagytok, esetleg agglomeráció? A környékünkön nem így megy, a körzetesért is harcolni kell. Érdekelne melyik szakértői volt, 3at is megjártunk már, és mindnél így megy, sőt, tankerületekkel is beszéltem, 4 várossal oddébb rakták volna be egymibe(sima egymi tanakos rend), vagy a másik tankerület azt mondta, vigyem 40 km(csak oda), ahol tömegközlekedés sincs, kis falu állami iskolával(akik amúgy nem akartál fogadni).


Szóval tapasztalat van bőven, talán az eltérő országrész miatt lehet más.

2022. szept. 18. 14:48
 26/31 anonim ***** válasza:
68%

Továbbra sem értelek. Ha te is végigjártad, tudod, hogy hogy megy. Ha le van írva, hogy a gyerek integrálható, akkor a sulinak integrálni kell. Nem kereshet fű alatt kifogásokat. Ha úgy érzik, hogy ez nem megy, akkor visszaküldik a Szakértői Bizottságnak a gyereket. Azok meg megnézik még egyszer, és eldöntik, kinek volt igaza. Tény, hogy az iskolák próbálnak ügyeskedni. Egyrészt, mert ez egy hosszú folyamat, másrészt meg valahol ők is érzik, hogy az lenne a dolguk, hogy ellássák a gyerekeket.

Ahogy a videóban is elhangzik, a kisebb ellennállás felé mennek, azaz a szülőt próbálják zsarolni. Annál is inkább, mert a szülő nem biztos, hogy ismeri a jogait. Na meg ha a gyerekkel rosszul bánnak a suliban, akkor ki akarja ott hagyni minden nap?


A probléma itt kezdődik. Mert lehet, hogy nincs a közelben gyógypedagógiai iskola. Vagy anyuka azt mondja, hogy az iskola volt a hibás, és kétszemélyes szituban nehéz ezt eldönteni.

Nem rakhatja ki ilyen indokkal az iskola, hogy a gyerek nem bírja a tempót, elkalandozik a figyelme. Akkor kiírnak neki fejlesztést, pedagógiai asszisztenset. Vagy megbuktatják.

Továbbra sem értem miért küzdesz itt velünk. Elmondta több ember is a véleményét, de most már szerintem inkább hagyom is, mert mindenáron azt bizonygatod, hogy ezek a gyerekek a videóban a Taigetoszra valók. A Bizottságban szakemberek ülnek, akik több órán át nézegették a gyerekeket. Szóval biztos jobban tudják, mint te.

2022. szept. 18. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 A kérdező kommentje:

A gyerekek nem oda valóak. Középsúlyos, de minimum tanakos egymibe.


Az enyém nem ilyen és pont azért küzdök, mert megint összemosod az enyémmel, ahogy rengeteg enyhe SNIssel összemossák, pont, mert esélyt sem adnak az ilyenek miatt. Nekem 2 nap után mondták, pedig a gyerek legnagyobb gondja az volt, hogy rákoppintott egy másik gyerek feje búbjára ceruzával meg bebújt a darázs elől az asztal alá óra közben. Megcsinálta a feladatokat, ült a helyén és piros pontokat is kapott, másokkal játszott, egy lány rajzolt neki.


Nem kell kisarkítani a véleményem, egyszerűen más a két helyzet és miattuk vannak felnagyítva más SNIsek hibái, gyakran ismeretlenül lerázva. Az elején írtam, hogy amiről beszélnek, az MINKET érint. Őket nem, mert a gyerekei nem integrálhatóak, azt is leírtam, miért írta le a bizottság. MERT MÁR BENNE VOLTAK EGY INTEGRÁLÓ ISKOLÁBAN, mikor oda kerültek. A bizottságnak meg annyi kell, hogy legyen iskola, ami fogadja, onnantól mindegy. Ahogy nálunk is volt, leírnak bármit, csak legyen a gyerek alatt suli. Első 5 évben végig integrálható gyerek volt, kértem, hogy akár járhasson szegregáltba(kinézett alapítványi sulik), beleírták. Akár egymibe rakják, akár integrálóba, az ő dolguk olyan suliba rakni, ami fogadja. Ha már egy iskola azt mondja ellátja, akkor nem fogják csakazértis egymibe nyomni.


Amúgy a mi bizottságaink az iq teszteket leszámítva mindig 20 perc alatt végzett.


Nem érzem úgy, hogy ők döntenek, a helyzet dönt, hova tudja a szülő benyomni, és a helyzethez alkalmazkodva döntenek, hogy integrálható vagy szegregáltan tanulhat. Ha nem lett volna a lányok alatt suli, akkor dönthettek volna, és eszükbe sem jut az integrált, hacsak anyuka nem tudja benyomni.


Nem vagyok rosszindulatú, vagy gonosz, nem lökök le senkit a taigetoszról, mert azt mondom, hogy egy látványosan halmozottan sérült gyerek nem való integráló iskolába mert nem tud ott tanulni, hisz vonalat sem tud húzni! Ez a videó ezt nem a halmozott sérülésnek tudja be, hanem egy tágabb csoporthoz való tartozáshoz. Mintha azért küldenék el őket, mert lányok. Nem azért, ahogy nem is azért, mert SNIsek, hanem mert halmozottan sérültek.


Az enyém beilleszthető, állami suliban tanul 20+ létszámnál, a fél osztály a barátja, a tanárnő dicséri és az eredményei kiválóak, pedig semmilyen könnyítést nem kap a többiekhez képest. Pedig ugyanúgy SNIs. És sokan vannak még így, és sokan úgy, ahogy mi voltunk korábban. Keresik azt a sulit, ahol nem cseszteti a tanár, mert SNIs, és nem azt gondolják róla a besorolása alapján, mint a lányokról a videóban, mert nem az a szint. Ahol a "hibái" ugyanolyan besorolás alá esnek, mint a többié, mert amíg más csinálja ugyanazt, az rendben van, amíg egy SNIs(papíros), addig ki vannak rá élezve a tanárok. Mert ez az egész rossz érzést kelt az emberben.


Itt a tanár el sem olvasta a papírjait(részben mert nem érdekli, részben mert nincs energiája rá), egyszerűen csak azt figyeli, milyen a gyerek, és bőven jó a gyerek.

2022. szept. 19. 06:19
 28/31 anonim ***** válasza:

"Amúgy a mi bizottságaink az iq teszteket leszámítva mindig 20 perc alatt végzett."


Csupán 4 óra volt a legutóbbi felülvizsgálatunk is. Pedig még csak nem is SNI-s, csupán BTMN, mint itt az egyik válaszolóé.

Elég gáz lehet felétek.

2022. szept. 19. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 A kérdező kommentje:

Felénk? 3 különböző helyen itt Bpn?


Nem lehet, hogy nálatok iq teszttel együtt volt ennyi a felülvizsgálat?

2022. szept. 20. 06:20
 30/31 anonim ***** válasza:
Ezek a gyerekek nem is sni-sek szerintem hanem fogyatékosak.
2022. szept. 20. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!