Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » 20-30-40 évvel ezelőtt mik...

20-30-40 évvel ezelőtt mik voltak SNI és BTMN besorolás, meg BNO kódok helyett?

Figyelt kérdés

Hogyan szűrték a gyerekeket a régi iskolarendszerben? Aki rosszul tanult és/vagy rosszul viselkedett, azt ugyanúgy jelentette a suli vagy szülő a nevtannak, vagy hogy mentek a dolgok? Akkoriban is volt gyermekpszichiátria, vagy csak a legsúlyosabb esetek kerültek oda?


Azt tudom, hogy volt "kisegítő iskola" de talán csak az értelmi sérültek jártak oda, nem?


2022. okt. 13. 17:07
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%

"Kisegítő: Nem csak az értelmi fogyatékosok kerültek oda."

De elméletileg igen.

Elméletileg most is így megy. Az más kérdés, hogy sajnos nyomnak be oda most is olyan gyereket, aki nem oda való lenne, csak nem tudják kezelni.

2022. okt. 14. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk felsőtagozatban 3 osztályra bontották/vonták össze a diákokat az alsó tagozatos eredményeik alapján. Volt a matek tagozatos A osztály, a normál B és a felzárkóztató C. Ez utóbbiban gyenge teljesítményű (pl. diszes és komolyabb viselkedési problémával küzdő, vagy évet ismételt gyerekek) többségük hátrányos helyzetű és/vagy kisebbségi. Ez egy kis létszámú osztály volt max 15 fő.

Elkülönítve pedig külön épületben egy D osztály, gyógypedagógia. Ott már középsúlyos értelmi fogyatékosok voltak, de nem tudom pontosan, mert csak ritkán láttuk őket.


Az enyhe eseteket -mint én is, aki csak felnőttként kaptam Asperger diagnózist- nem szűrték ki, én kitűnő tanuló voltam a matek tagozatos osztályban, csak az ellenőrzőm volt tele állandóan beírással mert rendszeresen zavartam az órát, nem bírtam megülni.

2022. okt. 14. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%
A hiperaktív rossz magatartásjegyet kapott, a finommotorikai nehézségekkel küzdő meg rossz külalakjegyet és így tovább.
2023. jan. 27. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%

12-es, azért amit leírsz, az szembemegy a mostani pedagógiai elmélettel.

Persze én is ismerek olyan osztályt, ahol pl. a matekot képességek szerinti csoportbontásban tanulják, de azért ez vet fel kérdéseket.

Elvileg az integráció akkor működik jól, ha az osztályban van 1-2 nehezebben kezelhető gyerek is. Sajnos manapság inkább a fele ilyen. De összeválogatni egy osztálynyi rossz képességű gyereket, az elég nagy szívás. A gyerekek semmit nem fognak tanulni, nem lesz húzóerő, a tanár meg, aki azt az osztályt kapja, erősen megszívja.

2023. jan. 27. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:

12-es, hova raktad volna az én kitűnően teljesítő gyerekem, akinek viselkedésproblémái vannak, de hibátlan dolgozatokat ír, már elsőben szoroz/oszt helyesen, nagyobbakkal kevés hibával, aktív órán, jelentkezik, jókat mond, remek a kézügyessége, szépen ír, folyékonyan olvas, szórakozásból is olvas, profin legózik, csak szünetben/udvaron veszekszik verekszik ilyeneken, hogy ki a párja, ki mit mondott neki, ki csalt, ki lopott, ki rágta meg a ceruzáját, ki vette el a radírját, ki kiabálta ki, hogy kibe szerelmes, ki mit mondott az anyukájára, ki nevezte "gyenge fosnak" stb.. Tegnap pl. verekedett egy gyerekkel, aki kőpapírollózásnál mindig többet akart játszani, így nem fogadta el, ha kikapott, és mikor kilépett volna a gyerekem a helyzetből, azt mondta, hogy "akkor vesztettél". Nem bírta az enyém, verekedés. Vagy pl két napja azzal, aki azt mondta kér még egy csokit valaki másnak(gyerekemtől) és benyomta a második csokit is a srác, pedig megmondta a gyerekem, hogy mindenkinek csak egyet akar adni, hogy több gyereknek jusson a saját csokijából. Van, aki kedveli, vannak barátai, áthívják magukhoz, vannak, akik szerelmesek belé. Sorozatos veszekedés, kiabálás, balhé jellemzi szegényt majd minden nap, mert a kis szemétségeket is túlreagálja, vagy túlságosan megbántódik pl ha valaki nem lesz a párja, vagy nem játszik vele. Máskor meg tök oké, cuki, népszerű, szeretik a gyerekek.


Gondolom mivel szinte naponta verekszik, mehetett volna ő is a süllyesztőbe..

2023. jan. 28. 07:48
 16/16 anonim ***** válasza:
51%

12# vagyok. A leírás alapján B osztályba került volna. Ott voltak a jó tanuló de kicsit balhés, vagy közepes tanuló de jó magaviseletű gyerekek.


Egy másik hozzászólásra reagálva: épp ellenkezőleg! A felzárkóztató osztályt mindig szerették a tanárok, mert a kis létszám miatt (ugye el lehet képzelni hogy 15 főből hányan hiányoztak egyszerre hátrányos helyzetűek lévén? Volt olyan nap hogy csak 3-an mentek suliba..) elég családias volt. Sokszor tanítás helyett elbeszélgették az órát, és a többség legalább a 8 osztályt tisztességgel el tudta végezni. Különböző alkalmakkor színvonalas műsorral készültek: farsang stb. Inkább ezekre helyezték a hangsúlyt. Úgyhogy emlékeim szerint jó megoldás volt ez a szegregáció.


Ma meg ahol 1-2 SNI-s gyereket integrálnak normál osztályba, azok sokszor ki vannak közösítve. Ahol meg többet, az leviszi az egész osztály színvonalát...

Szerintem a 20-30 évvel ezelőtti megoldás sokkal hatékonyabb volt. Kevesebb eltanácsolásra vagy önkéntes intézmény váltásra került sor mint manapság. Mondom ezt gyermekvédelmis tapasztalattal is.

2023. jan. 31. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!