Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Kinek van BTM-ba "sorolt"...

Kinek van BTM-ba "sorolt" gyermeke? Hogy megy neki a tanulás? Miben jelentkezik konkrétan a problémája?

Figyelt kérdés
A kislányom 2. osztályos, időnként fel-felcserél betűket, félreolvassa a szavakat (betűt told hozzá vagy vesz el a szóból) és dolgozatnál ki-kihagy feladatokat, feladatrészeket stb.

2014. okt. 7. 15:04
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Napközis vagyok, van egy BTM-esünk. Nehezen motiválható, szétszórt. A matematika egészen jól megy neki, de az olvasás, írás egy gyötrelem... 2. osztályos ő is. Mindig mellette kell állni...
2014. okt. 7. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Koszonom a valaszt! Hadd kerdezzem meg, hogy az a kisgyerek vegul is milyen eredmenyt ert el ev vegen matekbol es magyarbol? Megfelelt vagy jol megfelelt? Tehet elerheto egy atlagos eredmeny ezzel a zavarral?
2014. okt. 7. 23:28
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Önmagában a BTM semmit nem jelent azon kívül, hogy a gyereknek kiemelt egyéni figyelemre és speciális fejlesztésre van szüksége.

Lehet 140-es IQ-s diszlexiás, aki 3.-ban még alig tud olvasni és borzalmas a helyesírása, de megfelelő módszerekkel meg lehet tanítani, és lehet belőle bármi. Ritkábban bölcsész, gyakrabban műszaki szakember.

Lehet átlagos képességű figyelemzavaros, aki még sokáig a tényleges képességei alatt teljesít, de ha a tanító érti a dolgát, és betartja a szakvélemény javaslatait ezek a hátrányok is jól kompenzálhatók. Pl. semmi nem tiltja, hogy a dolgozat beadása előtt átfussa a gyerek feladatát, és figyelmeztesse, ha valami kimaradt. Vagy kicsit több mocorgási lehetőséget adjon neki, őt szalassza krétáért vagy az irodába...

De ha valaki diszkalkulia miatt BTM-es, akkor se mindegy, hogy ehhez milyen értelmi képességek társulnak. A diszkalkulia megmarad, ha okos, ha buta, de a fejlesztés eredménye azért egészen más lesz.

Az én harmadikos kisfiam diszgráfiás. Betűkihagyás, csere, egybe és különírási hibái is vannak még mindig, főleg ha önállóan kell megfogalmaznia egy gondolatot, tehát nem tollbamondás után ír. A mai leckéjében láttam a "dudod-e hol van a könyv em" mondatot. szóval van még hová fejlődnie...

2014. okt. 8. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Igaza van a 3-as válaszolónak. Önmagában a BTM egy gyűjtőfogalom, mégpedig a beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarok gyűjtőfogalma. Ide tartozik a legtöbb részképességzavar, dislexia, disgráfia, discalculia, figyelemzavar, hiperaktivitás, de különböző magatartászavarok is. Azok a gyerekek tartoznak ide, akikről a Nevelési Tanácsadó is meg tudja állapítani a tanulási nehézséget, nem küldi további vizsgálatokra, nem értelmi sérültek, csak tanulási nehézségeik vannak. Általában véve átlagos és jó képességű gyerekek, mert ha az IQ-val is baj lenne, már nem ide tartoznának.

Mivel a BTM sokféle problémának a gyűjtőfogalma, minden eset más és más, mindenkinek másfajta egyéni fejlesztésre és pedagógiai segítségre van szüksége.

Én tanító vagyok, sokféle BTM-es tanítványom volt már, általában tényleg nagyon jó képességűek, csak az adott részképesség-probléma miatt előbb-utóbb tanulási nehézségek adódnak, amit speciális/gyógypedagógiai megsegítéssel lehet fejleszteni.

Volt egy kisfiú, dislexiás, de emellett magatartási nehézségei voltak, dühkitörések, nehezen kezelhetőség, nem túl ideális családi háttér, na ő elég reménytelen eset volt, alsóban hiába pátyolgattuk, felső tagozatban leromlott teljesen.

A saját fiam, a legnagyobb 13 éves, hiperaktív, szórt a figyelme. Alsóban még sokat segítettem neki, kitűnő tanuló volt, de felső tagozatban sokat rontott, most már annak is örülök, ha 4-es. A tanítók még jobban odafigyelnek tanítványaik másságára, amint az előző is írta, semmibe nem telik még egyszer visszaküldeni azt a feladatot, dolgozatot a gyerekkel, hogy nézze át még egyszer, mert van benne hiba, de felsőben már ezt nem igazán teszik meg. Nagyobb önállóságot várnak el tőlük, és az én fiam ugyanolyan szétszórt mint kiskorában, sokszor hiába tud mindent ha elnéz egy feladatot, elszámol valamit, nem vesz észre valamit.

Az osztályfőnöke azt mondta róla, kitűnő tanuló lehetne, ha akarna, mert az esze megvan hozzá. Én meg azt mondom, hogy kitűnő lehetne, ha a felsős tanárok akarnák, mert az én fiam szorgalmával nincs gond, de egy két tanár kifejezetten nem tudja kezelni az ő szétszórtságát, azokból a tantárgyakból gyengébben is teljesít, amelyik tanár megértőbb, annál ő is jól teljesít, ez van.

Esetleg mi az amit a kislányoddal kapcsolatban konkrétan szeretnél tudni? Az, hogy milyen tanuló lesz, hanyasokat fog kapni, az nagymértékben függ az adott problémájától, az IQ szintjétől ami fejleszthető, és persze az őt tanító pedagógusoktól.

2014. nov. 24. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Én felnőtt diszlexiás vagyok, saját tapasztalatot tudok írni. Nekem is hasonló problémáim voltak, máig van hogy keverek betűket, ragokat keverek, stb. A nyelvtannal, idegen nyelvvel lesznek gondjai! Angol nyelvet ne erőltessétek, állítólag a diszlexiásoknak az a nyelv ami a legnehezebben megy! Olasz pl. könnyebb. Én az angollal küzdök évek óta, rettenetesen nehezen haladok vele.

Nehezen fog valószínű tanulni, de lesznek tantárgyak, amikben meg kiemelkedő lesz! Ez nem fogyatékosság.

2014. nov. 25. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Kedves 4-es válaszoló!

Elég komplex terület, ami fejlesztésre szorul, szinte minden.

Szerialitás, kauzalitás, téri tájékozódás, rövid távú memória, figyelem, szóbeli kifejezőképesség, beszéd (beszédhibás), szókincs... minden...

Bár így is jól megfelelt mindenből, matekból meg ha gyakorolok vele dolgozat előtt, akkor kiválókat ír. Magyarból a szövegértés eléggé necces, helyesírás is (bár elégtelent nem írt még), de az javul.

Nem tudom, hogy ez öröklődik-e? Nekem a matekkal voltak problémáim, és magyarból csak annyi, hogy később tanultam meg helyesen írni és olvasni, mint a többiek (akik nagyrészt 5-ös tanulók voltak) az osztályban, de így is 4-5-ös körül voltam mindig mindenből, matekból meg 3-as.

Tájékozódni nehezen tudok idegen városban. Ő ezt örökölhette ezek szerint, csak komplexebben.

Állítólag nem jó, ha a tananyagot gyakorolom vele, hanem fejleszteni kell. Heti 2-3-szor (45 perc) történik fejlesztés a suliban, de másik óráról viszik el.

2014. dec. 18. 11:04
 7/7 anonim ***** válasza:

Így elég komplex az érintettség. Igen a téri tájékozódás képességét örökölni lehet, de a legtöbb "zavar" nem örökletes, inkább visszavezethető mondjuk szülés közbeni átmeneti oxigénhiányos állapotra, elég ha a köldökzsinór a nyakon volt, elhúzódó szülés stb.

Tényleg nem jó ha a tananyagot gyakorolja, és nem szerencsés, hogy óráról viszik fejlesztésre, de sajnos sok iskola tesz így.

Ha nagyon-nagyon komolyan akarsz neki segíteni, akkor valami alternatív pedagógiát javasolnék. Nézz utána, hogy milyen lehetőségek vannak a környékeden, akár a Nevelési Tanácsadó szervezésében is.

Ayres terápia - okosító torna

Vagy keresd meg őt:

[link]

Én jártam az ő tanfolyamára, nagyon-nagyon tudom ajánlani.

Az ő módszeréről szól ez a könyv:

[link]

Ez egy mozgásterápiás módszer, ha van rá lehetőséged, hogy a lányodat beirasd, csodát tesz, de ha ezt nem tudod, akkor olvasd el a könyvét, nagyon ajánlom!

2014. dec. 19. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!