Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Újabb autista kérdés. Menjen...

Újabb autista kérdés. Menjen suliba, vagy még várjak?

Figyelt kérdés

Kisfiam most lesz 6 éves. 3 éve hordom mindenféle kivizsgálásra. Eddig azt mondták, hogy csak a beszédfejlődéssel van baj, most újabban azt mondták, hogy lehet, hogy autista. De még a szakember sem tudta eldönteni egyértelműen.

Azt mondta, hogy várjunk egy évet még az oviban, de mérlegeljem a speciális iskolát. Szerinte a rugalmatlanságát nem fogja kinőni, sem a fejlesztés nem segít rajta.

Én azt gondolom, ha autista, akkor nem akarom az integrációt, itt a tanárok nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, csak a kudarcélményeit növelné. A speciális suliban 8 osztály van, képességek szerint, ő bekerülne a jobbak közé, mert az IQ-ja magas.

Itt viszont van egy 0. évfolyam, ahol csak a napirendet tanulják. Ezek után elgondolkodtam, hogy nem kéne mégis inkább most elkezdeni a sulit? 8 évesen kezdjen el írni-olvasni? Már most nagyon érdekli. Vagy maradjon még egy évet az oviban, hátha kinövi?

A problémáink:

-folyamatosan beszél, nem várja ki a sorát, tuti nem bírná ki, hogy 45 percig ne vágjon a tanító szavába

-Amihez nincs kedve, azt nem csinálja, nagyon hárít, az oviban simán megengedik neki, hogyha nem akar részt venni a foglalkozásokon, akkor neki nem kell.

-Beszédfejlődési gondok is vannak

-A ceruzafogása rossz

Szóval most még biztos, hogy nem tudná elkezdeni a sulit, viszont 2 évet várni már nem tudom, hogy kéne-e. Az oviban már most sem alszik, az is nagy probléma kezd lenni.


2016. jan. 24. 14:20
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
82%
Ne haragudj h írok,de ha már 3 éve hordod vizsgálatokra és már 6 éves hogy a fenébe nem tudják eldönteni h auti vagy sem? Azért nem mindegy. Most az h rossz a ceruzafogása meg sokat beszél attól autista? Nem értem. Vagy vannak más jelek is?
2016. jan. 24. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
82%
Én sem értem, hogy miért lenne autista. A problémák amik leírtál, nagyon sok gyereknél megvannak. Az én gyerekemnél is megvolt az összes ilyen probléma. Őt is sokat vizsgálták a megkésett beszédfejlődés miatt, róla is azt mondták, hogy magas az iq-ja. Szeptemberben kezdődött neki a suli, szépen megszokta a szabályokat. Pl. azt, hogy órán nem fecsegünk. Megtanulta, hogy vannak kötelezettsége, meg kell tenni olyan dolgokat is amihez éppen nincs kedve. Ez egyre ritkábban fordul elő, már csak az írásnál kell noszogatni. Beszéde miatt foglalkozik vele logopédus a suliban, de tsmt tornára is jár. A ceruzafogás problémáját megoldottuk azzal, hogy vettünk neki írássegítő ceruzafogót. Azelőtt nem is tudtam, hogy ilyen is létezik. :O A tanító néni írta be a második héten az üzenőjébe, hogy szerezzünk be ilyet. Nagyon jó kis dolog. Tehát ezek a problémák amiket leírtál mind megoldhatók egy hagyományos állami iskolában.
2016. jan. 24. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
62%

Szakértői bizottságnál nem voltatok még? Sajátos nevelési igényű gyermek esetében ők döntik el, hogy iskolaérett-e, és ingetrálható-e.

Egyébként a fentiek miatt szerintem egy logopédiai osztály lenne számára optimális, ha van ilyen a közeletekben.

2016. jan. 24. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

A Megyei Szakértői Bizottsághoz 3 év után jutottunk el. 3 évesen a területi Nevelési Tanácsadóban kezdtük, ahol annyit mondott a nő, hogy rosszul nevelem. A Vadaskertben is voltunk, ott is leírták, hogy következetlen szülői nevelés eredményeképp szorong a gyerek, na meg logopédus kell neki.

A héten voltam a Megyei Bizottságnál, ahol azt mondta a pszichiáter, hogy nem érti az egészet, vannak egyértelmű autista jelek, amelyet szerinte nem fog kinőni. Ő azt mondta, ha kérem az auti kódot megadja, ha nem kérem, nem adja meg. Jó, hogy a mi érdekeinket nézi, és nem erőltetett semmit, csak kicsit hirtelen volt, hogy ott rögtön egyedül el kellett dönteni. Én nem kértem auti kódot. Azóta is gondolkodom, hogy lehet, hogy kellett volna. Azt mondta, hogy ő az integrálás híve, de ahhoz olyan tanítónőt kell találni. Hát, én nem tudom, hogy hol tudnék ilyet találni. Azt mondta, hogy olyan tanár kell, aki napirendi kártyákat gyárt neki, hát ezen hangosan felröhögtem. A lányom csak adhd-s, de szétszedik az iskolában. Na, még napirendi kártyák egy gyerek kedvéért!

A rugalmatlansága miatt mondta, hogy valószínűleg autista. 2-3 évesen nagyon-nagyon rugalmatlan volt, pl. nem volt hajlandó felvenni egy új ruhát, csak egy bilibe volt hajlandó pisilni, csak egy útvonalon lehetett menni a boltba sstb. Mostanra már sokat enyhült, de még mindig sok fura dolga van.

Logopédiai ovi van, de hiába is könyörögtem, azt mondták, hogy ez nem olyan súlyos, nincs hely. Nem írta ki a Nevtan. Én nagyon sokat csalódtam ezekben az intézményekben, mást sem tudnak, csak sebeket okozni, de segíteni semmit.

2016. jan. 24. 21:02
 5/14 anonim ***** válasza:
72%

A Vadaskertben csak ambulánsan voltatok, vagy vizsgáló héten is? Mert utóbbi eléggé mérvadó, ott olyan teszteket és megfigyeléseket végeznek, amik alapján egyértelműen eldönthető, hogy auti-e a gyerek.


Amúgy kinőni valóban nem lehet a rugalmatlanságot, de a fejlesztés nagyon sokat tud javítani, ez tapasztalat. És tényleg tanítót kell keresni, ha integrációban gondolkodsz, olyat, aki napirendi kártyát is használ, ha kell. Nekünk normál oviban volt napirendi kártyánk, sulira már nem kellett, de másfajta kártyák igen, az összes tanító használta, aki az osztályban tanít.

2016. jan. 24. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
82%

Átérzem a helyzeted, az én fiam 5 és fél éves értelmileg ép beszélő autista.

Amiket leírtál, azok bennem ezeket vetik fel és bocs ha nem csak a kérdésekre válaszolok:

1. Hol voltatok eddig? Milyen szakemberek nem tudták megmondani egy 6 évesről hogy autista vagy sem?

2. Amiket leírtál, azok jellegzetesek, mégis kevésnek tűnik nekem, mesélj miben rugalmatlan?

3. Milyenek a szociális "funkciókban"? Mennyire barátkozik, működik együtt a többi gyerekkel?

4. Milyen a kommunikációja? Mindent ért amit szeretnél tőle? Érti a metakommunikációt? Vagy például, hogy mikor nem érdekli a másikat az, amiről ő mesél?

5.Mi már 4 éves kora óta napirendezünk, nagyon ajánlom nektek az otthoni bevezetését. Nekünk már 3 évesen tanácsolták, hogy kezdjük el, de én húztam az időt, mondván minek ez és mire jó, ha egyszer a gyerek úgyis érti amit mondok neki.Hozzáteszem, hogy mi több szakembernél jártunk, csak az egyik mondta 4 évesen egyértelműen autinak, sajnos neki lett igaza. Nekünk kemény 6-8 hónap volt a napirend + folyamatábrák bevezetése, vért izzadtunk vele, de nagyon meghálálja magát a dolog, látványos javulást okozott egy csomó olyan területen, amiről azt gondoltam korábban hogy működik és jól tudunk kommunikálni róla. Egy autistának ezek az eszközök olyanok, mint egy pohár víz a sivatagban még akkor is, ha magasan funkciónál.

Milyen a szenzoros érzékenysége? Mennyire bírja az erős fényt, a zajt, a sok gyereket? Az én gyerkőcöm például annyira nem bírja a sok embert kis helyen, hogy hiába magasabb az IQ-ja a korosztályánál, békés, AAk eszközök bevezetése óta kifejezetten együttműködő és "irányítható, egyszerűen képtelenség egy normál integrált osztályba beiratni, de még a 15 fős "speciális" osztály is sok neki. Ezért mi gyógyped. suliba (EGYMI) fogunk menni, ahol 7-8 gyerek van csak.

6. Az enyém sem alszik az oviban, de könyörgöm lassan 6 éves, miért is kellene neki délután aludni?

2016. jan. 24. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
63%
Ja és az auti lányom mellé pedagógiai asszisztenst is felvettek az oviban. Egy gyerek kedvéért! Ezt hívják integrációnak...
2016. jan. 24. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Utolsó vagyok, most olvastam a kommented. A Vadaskertben konkrétan ki vizsgálta?
2016. jan. 24. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Az én gyerkőcöm mellé is ped. asszisztenst vettek fel, egy tüneményes, de határozott hölgyet, aki fantasztikusan végzi a munkáját :)))
2016. jan. 24. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

A Vadaskertben egy hetes bentalvós kivizsgáláson voltunk, igen. A gyerek nagyon produkálta magát, gyakorlatilag semmilyen tesztet nem tudtak vele megcsinálni. Dr. Dallos Gyöngyvér volt a vizsgálóorvosa. Beszédfogyatékos sni-t javasoltak neki meg persze leírták a ped. asszisztenst is.

Az oviban ezzel körberöhögtek, azt mondták, hogy az létszámfüggő és egy darab van az oviban, az is a minicsoportban segíti a beszoktatást. Szóval felejtsem el. Szerintük amúgy sincs rá szükség, szépen tartja a napirendet. Erre visszakérdeztem, hogy az szép és jó, csak éppen a csoportfoglalkozásokban mennyire vesz részt. Hát, ha akar igen, ha akar nem. Remek.

Most 2 óra logopédiát, egy óra tsmt-t meg egy óra gyógypedagógust írtak ki neki. A pedagógiai asszisztenst ők sem, pedig szerintem is elengedhetetlen lenne hozzá, hogy megszokja azt, hogy közösségben együtt dolgozunk.

Vannak barátai, nem zavarja a többi gyerek, de mások előtt viszont nem hajlandó dolgozni, a Vadaskertben erre is azt mondták, hogy szorong. Persze az már nagyon zavarja, hogy nem tud rendesen beszélni, ezt többször mondta is nekünk. Zajokra nagyon érzékeny. Színpadra nem áll ki, elvonul. Tömeges eseményeken kiborul, pl. most is volt egy ünnepély, meg sem kísérelték bevinni.

2016. jan. 24. 21:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!