Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fékrendszer probléma?

Fékrendszer probléma?

Figyelt kérdés

Adott egy E30-as BMW amibe egy újabb M50B25-ös motor került egy E34-es társából. A motorcsere egy nagyobb motornál általában kevesebb hellyel is jár, minek köszönhetően a gyári E30 fékrásegítő devandere nem fér el a szívósortól. Bevett szokás ilyenkor egy úgynevezett dupla devandert felrakni a gyári helyére, melynek sokkal kisebb az átmérője, így elfér a gyári helyén. Így is tettem, felkerült egy ilyen devander, melyre találtam főfékmunkahengert is. Innentől már csak egy probléma állt fenn, méghozzá az, hogy a munkahenger gyári tartálya nem fért el a munkahengeren, megint csak a szívósor miatt. Itt jött egy olyan megoldás, hogy mi lenne ha két csővel elvezetném a tartályt a munkahengertől.. Vettem is két [link] ilyen "pipát", melyek belecuppannak a munkahengeren lévő gumiperselyekbe. Igen, tudom hogy ez Ladába való, nem BMW-be, de eléggé úgy tűnt hogy rendesen belecuppan.

Nos, a probléma itt kezdődik. A hátsó fékkörbe szinte egyáltalán nem jut fékfolyadék, csak egy nagyon kevés, tényleg minimális csepeg légtelenítésnél. Az első fékkört lehetett légteleníteni úgy ahogy. Elsőre úgy tűnt hogy az első fékek működnek is, azonban mikor egy-egy nagyobb erőteljesebb fékezést próbáltam mind a két oldalt beragadtak a dugattyúk és folyamatosan fogtak a fékek. Ekkor arra gyanakodtam hogy a főfékmunkahenger lehet a ludas, így beszereztem egy másikat, illetve megmozgattam a két dugattyút a nyeregben is, biztos ami tuti.. Azt beszerelve megint fennállt a hiba hogy hátul szinte semmi fékfolyadék nincs, viszont most már az első fékkörbe is csak jut valamennyi, de légtelenítésnél egyáltalán nem keményszik meg a pedál. A fékcsövek teljesen jó állapotban vannak, nem eresztenek, végignéztük elől hátul mindenhol, azzal nem lehet baj. Tekintve hogy két főfékmunkahengert is próbáltunk, valószínű hogy nem lehet szar mind a kettő. Én kizárásos alapon csak arra tudok gondolni hogy az imént említett két kis pipa túl kicsi, és amikor benyomom a pedált levegő kerül a rendszerbe. Megjegyezném hogy amikor benyomom a pedált és felengedem, amikor eléri a legfelső állást a pedál, hallani lehet egy szívó/cuppanó hangot a főfékmuznkahenger felől. Lehetséges az hogy tényleg a két kis pipával van a probléma? Esetleg valakinek van más tapasztalata? Minden érdekelne, mert már lassan minden hülyeséget próbáltunk amit csak lehet.. Létezik ebbe az én főfékmunkahengerembe való kis pipa is, de nem tudok se cikkszámot, se a pontos nevét, semmit nem tudok róla sajnos.. Egy ismerősöm is így oldotta meg a sajátját, de ő sem tudja honnan lehet ilyet szerezni.

[link]



2019. aug. 19. 16:29
 1/6 anonim ***** válasza:
73%

Itt kezdődnek a problémák mikor egy amatőr nekiáll tákolni főleg a féket.

Elszállsz majd a ge.ibe lehetőleg egyedül pusztulj meg abba fostaligába.

Sok youtube szerelő.

2019. aug. 19. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Honnan tudod te azt hogy én hol szeretném használni és milyen körülmények közt az autót? Ki sem raktam a kérdést, el sem olvastad amit írtam, de te már jössz a netbölcsességgel. Szerintem az ilyennel mint te, nagyobb a probléma. De fejben sajnos.
2019. aug. 19. 16:37
 3/6 anonim ***** válasza:
61%

Látszik hogy nem értetek hozzá, csak tippeltek hogy mi lehet a baj.

Hagyd a fenébe az egészet, pakolj szépen össze, és majd amikor munkanap lesz szerdán szépen keress fel egy szervizt hogy nézzék meg az autódat hogy mi a baja. Ezért felesleges otthon görcsölni vele órákig és alkatrészeket venni potyára mint hogy ezt a pénzt inkább szánnád munkadíjra hogy normálisan meglegyen csinálva úgy hogy neked már ne legyen többet gondod vele.

2019. aug. 19. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Én nem nagyon értem amiket itt leírsz.

De a főfékmunkahengerhez ha 10 méterről van a tartály, akkor is oda kell szépen folyni a fékolajnak, majd onnan tovább a kerék munkahengerekhez.

Te valamit akkor szurtál el amikor nem jó keresztmetszetű furattal tettél fel valamit , amin nem folyik le rendesen a fékolaj.

Vagy elvan dugulva valahol a rendszer. !!!

Na ezt kellene megcsinálni hogy mindenhová menjen az az olaj.

2019. aug. 19. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

#4 Nem pont ugyan ilyen könyököket használtam amik látszanak a kérdésben linkelt képen. Én ladához való ugyan erre a célra használandó kis peckeket raktam fel. Olajat nem ereszt egyáltalán, ezért elsőre úgy gondoltam hogy jó lehet bele. De jelenleg az a tippem hogy levegőt szív be, mivel nem pont belevaló..

A rendszer pedig biztosan nincs eldugulva szerencsére, ugyanis mind az első és a hátsó fékkört is átfújtuk kompresszorral és szelel rendesen.

2019. aug. 19. 21:15
 6/6 anonim ***** válasza:
vagy kibírja vagy nem te ilyen felfogással csinálod a féket? még a gyárban is gondoltak B tervre azért van benne kétifék ha elba szodna a sima fék legyen mivel megállni
2019. szept. 19. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!