Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Árt-e a motornak ha településh...

Rebarbara_ kérdése:

Árt-e a motornak ha településhez érkezve ötösben hagyva a váltót visszalassul az autó 50km/h-ra és tartja a sebességet gázadás nélkül is?

Figyelt kérdés
Tudom hogy ilyenkor dinamikus vezetésről nem beszélhetünk, csak az érdekelne szabad-e így vezetni az autót?

2019. szept. 17. 08:13
 1/10 anonim ***** válasza:
47%

Érdemesebb magasabb fordulaton járatni a motort, jobb lesz a kenése, intenzívebben mozog a kipuffogórendszerben a füst, ergo nem rakódik be olyan könnyen.


A "kiégetés", (boyracerek és öregedő férfiak első mentegetőzése, ha lefotózzák őket 170-el az autópályán) nem hülyeség. Az állandóan hidegen, alacsony fordulaton hajtott motor után tényleg lerakódik a kipuffogórendszer (részecskeszűrő, katalizátor, de akár csak a cső fala), szűkül az átmérő, a motor szép lassan megfojtja magát. Ha viszont sikerül néhány 10 km-en magas fordulaton húzni a motort, akkor ezt a kokszot tényleg ki tudod égetni, és utána dinamikusabb lesz a motor. Persze ezt meg lehet tenni 2-esben 80-al, vagy 5-ösben 200-al, a különbség a kiküldött csekk összegében jelentkezik.

2019. szept. 17. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
0%

Kérdés, milyen motorral szerelt az az autó, pl az én öreg dízelemmel csak így járok.

Mondjuk azon nincs tempomat, de 50-nél 50-ben van vízszintes terepen.


Ami a mai autókat főleg kinyírja, az a vissza nem kapcsolással járó előzés, gyorsítás.

Akkora pofont ad a csapágyaknak, hogyha nem valami gépzsír van olaj helyett a karterban, akkor az kopik elég intenzíven. Ilyen helyzetben mindig vissza kell kapcsolni, és pörgetni, persze azt se nagy fordulaton.


Az a lényeg, mindig könnyedén járjon a motor, erőlködés nélkül.

2019. szept. 17. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
*5.-ben.
2019. szept. 17. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Ha nem túl alacsony a fordulatszám, akkor nem gond. Sőt így kevesebbet fogyaszt.

Ami fontos, hogyha újra gyorsítasz, akkor vissza kell kapcsolni, mert az alacsony fordulatszám nagy gázpedálállással az a legrosszabb kombináció.

2019. szept. 17. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Írja a kérdező, hogy gázadás nélkül tartja a sebességet.


Szerinted az alapjárat, az elég magas fordulat? Esetleg az emelt alapjárat?

2019. szept. 17. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

A kérdésedre válaszolva: nem árt, ha úgy gurulsz, ahogy írod.

Igen, szabad így vezetni autót.

2019. szept. 17. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Akkor ez valami bitang 5000 köbcentis gép lehet, hogy ötödikben viszi az autót alapjáraton gázadás nélkül..
2019. szept. 17. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Ja, hogy alapjáraton kínzod szerencsétlent?

Az viszont hosszú távon biztos nem használ a motornak és valószínűleg többet is fogyaszt így, mint 4-esben kicsi gázzal.


Egyébként az újabb autók ilyen esetben maguktól kis gázt adnak (emelik az alapjáratot), hogy megelőzzék a lefulladást. Nem kell ehhez 5000 köbcenti, az 1.3-as kisautóm ugyanezt csinálja.

2019. szept. 17. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Ez autó függő is, van olyan, amelyik még le is fulladna 50-nél 5-ösben. De azért elég kevés az olyan kocsi, amelyik jól érzi magát így. Az enyém (kis szívóbenzines) kilométeróra szerint 60 körül már az 5-öst javasolja sík terepen, de inkább csak akkor váltok fel, ha legalább 70-el tudok folyamatosan menni (ami valósan kb. 66-67 km/h).
2019. szept. 17. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm hogy ilyen gyorsan reagáltatok. Egyébként az autó egy több mint 10 éves 1.6-os benzines Nissan Almera és igen, sík terepen gázadás nélkül is simán lehet vele így haladni, kvázi a hiányzó tempomatot potolná. A fordulatszám 1000 körülire esik vissza és természetesen visszaváltok ha innen szeretnék gyorsulni.
2019. szept. 18. 04:39

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!