Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem csinálják biztonságo...

Miért nem csinálják biztonságosabbra az utakat?

Figyelt kérdés

Nemrég készült el felénk egy nagyjából 5 kilométeres út két város között. (Eddig is volt ott aszfaltos út, csak már rossz minőségű.) Az 5-ből kb. 3 kilométeren keresztül az út mindkét oldalára vízelvezető árkot raktak, aminek a teteje nagyjából egyszinten van az útfelülettel (talán kicsit lejjebb, de nem sokkal), és úgy 40 centi mély lehet. Az út normál 1-1 sávos és viszonylag kacskaringós, egy kis részén 50-es sebességkorlátozás is van. Az úttest széle (külső folytonos fehér vonal) és az árok széle között van kb. 10 centi távolság. Ha valaki kicsit lecsúszik az útról azt tuti hogy nem jön ki az árokból önerővel. Kérdem én hogy miért kellett ennyire veszélyesre megcsinálni? Korlát az tuti nem fog a kettő közé kerülni, mert annak sincs hely.

A másik amit nem értek, hogy miért kell az utak szélére végig fákat ültetni. Négy éve nyáron mentünk le a rokonokhoz látogatóba, ahol út közben láttuk hogy egy szakaszon csemete fákat ültettek végig mindkét oldalára az útnak, lakott területen kívül. Emlékszem rá hogy akkor meg is jegyeztem, hogy ez milyen jó ötlet, ha valaki lesodródik az útról ott döglik meg az út szélén. Hétvégén megint arra jártunk és pont szemtanúi is voltunk egy balesetnek. A mentők már kint voltak akkor. Egy autó lecsúszott az útról, egyenesen neki az egyik fának. Az egyik utas elvileg a helyszínen meghalt, a többieket meg súlyos állapotban vitték a kórházba.

Miért csinálják életveszélyesre sok helyen az utakat? Ha nem raknának semmit oda, földes/murvás rész maradna ott akkor súlyos kimenetelű balesetek csak járművek összeütközésekor történhetne, így meg elég 10 centire letérni jobbra és vége mindennek.



2019. okt. 10. 20:36
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
50%

Könnyű ezt elintézni annyival, hogy a hülye sofőr minek ment le az útról, de szerintem ez nem ilyen egyszerű. Külső okok miatt is történhet, pl. jég- vagy olajfolt, durrdefekt, szembejövő átjön a sávodba, hirtelen rosszullét, stb. De még aki ügyetlenül vezet, az sem érdemli meg, hogy rommá törjön az autója és életveszélyes állapotba kerüljön, az utasai meg pláne nem. És ha van olyan módszer, amivel az ilyen sérülések csökkenthetők, akkor érthetetlen, hogy miért nem kötelező így tervezni és építeni az utakat.


Szinte minden vackot hülyebiztosra terveznek (pl. egy mosógépet sem tudsz kinyitni menet közben stb.), furcsa hogy az utakat, amin emberéletek múlhatnak, pont nem.

2019. okt. 11. 04:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 D. Brasco ***** válasza:
48%
Napi megmondó "kérdezönk" ujabb gyöngyszeme.......
2019. okt. 11. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
45%

Ez mindíg így volt nálunk és nem is igen fog változni pár évtized múlva sem.

Nálunk háromszor annyiba kerül az autópálya építés mint például olaszországban .

Holott itt szinte csak egyenesen kell , viadukt nélkül , hegyeket nem keresztül vágva csinálni.

Egy kicsit mélyebben gyökerezik ez mint csak így meg lehetne válaszolni.

2019. okt. 11. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
64%

Szimplán ne ülj autóba, pláne ne vezess.

Egy normális új úton, ahol sima az aszfalt, fel van festve kívül belül, nehogy már para legyen egy kis árok a szélén. Meg kell tanulni közlekedni, nem árokba hajtani és kész. Jó hogy nem egyből nyílegyenes, kifutópálya szélességű utakat építsenek.

Akkor meg azzal jönnél, hogy túl széles és nem látod a szélét és azért veszélyes?

2019. okt. 11. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 A kérdező kommentje:

Majd ha nektek is emiatt hal meg egy barátotok/szerettetek akkor meg fog változni a véleményetek.

Köszönök minden hozzászólást, megkaptam a kérdésre a választ: a legtöbb embert nem érdekli a biztonság, az esetleges károk minimalizálása.

2019. okt. 11. 21:16
 16/17 anonim ***** válasza:

Ahogy elnézem nem vagy tisztába az út melleti fák funkcióival:

- megfogják a port

- csökkentik a szél sebességet

- megakadájozzák a hófúvást

- ha elég nagyok árnyékot is adnak a járműveknek


Ha ezek a hatások folyamatossan érnék az úton közlekedőket, akkor valószínűleg az lenne a bajod.

/A magyar közút reakcióidelyéről pedig jobb nem beszélni... ausztriából előbb Győrhöz az M1-re érnek az osztrák hókotrók, mint a közút győri autói...(pl: 2013. március, és azóta se lettek gyorsabbak)/

2019. okt. 12. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Halta meg több ismerősöm is autóbalesetben. Nem kell ez a demagóg szöveg
2019. okt. 12. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!