Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autóknál miért nem a hátsó...

Az autóknál miért nem a hátsó kerekeket lehet kormányozni az elsők helyett?

Figyelt kérdés
Szerintem sokkal egyszerűbb és könnyebb lenne úgy vezetni!
2019. okt. 16. 21:46
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Nem, nem lenne konnyebb vezetni.


Parkolaskor, garazsban forgolodaskor igen, de nagyobb sebessegnel a hatsokerek-kormanyzas eletveszelyes lenne, a legkisebb mozdulatra is azonnal keresztbe allna es borulna az auto.

2019. okt. 16. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
95%
Garázsban sem lenne jobb, mert ha fal mellett állsz pl, akkor nem tudnál nagyot kormányozni, mert a hátulja nekimenne a falnak. Tolatva kéne kiállnod.
2019. okt. 16. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Sokkal rosszabb lenne, hiszen a kocsinak a hátulja mozogna, riszálna oldal irányba. Az a rész ami a holt teredben van, sokkal veszélyesebb lenne. Vagy egy kátyú, egyéb kerülésekor is nehezebb lenne irányítani az autót, hiszen nem a kocsi eleje fordulna el, sokkal nehezebb lenne reagálni.
2019. okt. 16. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
74%

Nézd meg egy busz vagy teherautó mennyivel nehezebben fordul, mennyivel nehezebb egy utcába bekanyarodnia, pusztán azért, nert az első tengely kicsit hátrébb van.

Hogyan kanyarodna be egy autó? A kocsi kétharmada már a jereszteződésben, és csa most tudnál elfordulni.

2019. okt. 17. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
31%
A kérdezőnek az értelmi szintje miatt inkább a lábbal hajtható műanyag kerekű kismotort javasolom.
2019. okt. 17. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Beviz Elek ***** válasza:
100%

#4

Egy busz, teherautó azért kanyarodik nehezebben, mert a 2 tengely között nagy a távolság.

Parkolás, lassú kanyarodás szempontjából teljesen mindegy hogy az első vagy a hátsó kerekek fordulnak, ugyanannyi hely kell, olyan mintha egy normális autóval tolatnál.

A lényeges rész nagy sebességnél van, ha a hátsó kerekeket kormányoznád, akkor sokkal instabilabb lenne az autó.

2019. okt. 17. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
89%

1-es írta le legjobban.

Kérdező, gondolj arra, hogy targoncáknál a hátsó kerekeket lehet kormányozni. Mert azok ugye keveset mennek előre egy adott irányban, viszont sokszor éles szögben kell kanyarodniuk ide-oda, amikor átraknak valamit.

2019. okt. 17. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
A hátsókerék-kormányzás kis sebességnél működik jól, nagy sebességnél elég gyorsan borulás lesz a vége. Egész egyszerűen az autók felhasználási módjához jobban illik az elsőkerék-kormányzás által biztosított geometria.
2019. okt. 17. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Bizonyos autóknak kicsit fordul a hátsó kereke is. AWS-nek hívják ezt a megoldást (all wheel steering). Például a Renault Laguna GT. És még van egypár. Nagy sebességnél viszont valóban veszélyes lenne a csak hátsókerékkormányzás.
2019. okt. 17. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

"Nézd meg egy busz vagy teherautó mennyivel nehezebben fordul, mennyivel nehezebb egy utcába bekanyarodnia, pusztán azért, nert az első tengely kicsit hátrébb van."


Pot ettől kanyarodik könnyebben :)

2019. okt. 17. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!