Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelentenek az "üveghangon...

Mit jelentenek az "üveghangon járás" és a "hengerfejes" kifejezések?

Figyelt kérdés
Nem régóta van jogosítványom, és nem értek az autókhoz. A férjem szerint én tettem tönkre az autónkat, mert rosszúl vezetek, és négyezernél váltok, emiatt pedig "hengerfejes" lett. Pedig mindent pontosan úgy csinálok ahogy az oktatóm tanította, ő azt mondta, hogy nem szabad alacsony fordulaton közlekedni, mert az nagyon terheli a motort. Most akkor kinek van igaza? Emiatt valóban hengerfejes lehet az autó?

2020. jan. 8. 17:28
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
32%

Ha hidegen (azaz mielőtt a motor bemelegedne, elérné az üzemi hőfokot) is így nyomod neki, akkor bizony lehet ettől hengerfejes. Ha csak melegen váltasz így, akkor nem, bár az sem kifejezetten jó a motornak.


Alacsony fordulaton sem szabad közlekedni, az tuti, de a négyezerig pörgetés maximum hegymenetben (lejtőn felfelé) indokolt, egyéb helyzetekben egyértelműen magas, és ez is ugyanúgy terheli a motort.

2020. jan. 8. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

A hengerfejes kifejezés egyébként azt jelenti, hogy a hengerfejen (ami lényegében a motorblokk felső része) keletkezik egy kis repedés, ami idővel továbbterjedhet a hőterjedés miatt. Ilyenkor általában a tömítés ég át, de szélsőségesebb esetekben rengeteg más problémához is vezethet (pl. víz- és oljatér összenyílik az égéstérrel, vagy kilyukad a hűtő és megfőződ a motort). Egyszóval elég komoly dolog, nem is olcsó a javítás.


Az "üveghangon járás" kifejezést még nem hallottam autózás témakörében, de itt gondolom azt jelenti, hogy szar.rá pörgeted a motort.

2020. jan. 8. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Nem szoktam hagyni hogy a fordulatszám mérő elérje a piros jelzést, akkor hogyan károsodhat? Egyáltálan miért van akkor az autóknak ilyen önmegsemmisitő funkciója, hogy engedi a magas fordulatot ha káros?
2020. jan. 8. 17:46
 4/12 anonim ***** válasza:
45%
Huhh, tényleg nem értesz az autókhoz. Hidd el a férjednek amit mond, valószínűleg te tetted tönkre.
2020. jan. 8. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
12%

Ne parázz..az az autó már szar volt, a hengerfej nem miattad térdelt le. Deakkor sem térdelhet le, ha pirosig pörgeted. Az a talicska már szét volt hajtva. Ha jó alkatrészekből van összerakva gyárilag, akkor egy motort nem lehet széthajtani. Persze ehhez hiánytalan hűtővíz, jól működő termosztát, minőségi motorolaj kell.


Taposd neki nyugodtan, a férjed is tapossa, csak nem tudsz róla.

2020. jan. 8. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
még annyit, hogy itt a nyóckerben az üveghang a pirosig pörgetést jelenti. Nézz meg a jutubon egy rallit, ott majdnem mindig üveghangon pörgetik.
2020. jan. 8. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
59%

Nem tudom milyen autótok van, de 4000 még egy dízelnek se kottyan meg, a tiltás e fölött szokott lenni. Benzinesnek meg pláne semmi. A fordulatszám is azért elektronikusan van leszabályozva, mert egy jó műszaki állapotú motornak aminek van megfelelő kenése és hűtése, addig nyugodtan lehet forgatni, semmi baja nem lesz.

Hideg motornál illik kímélni a technikát. Sem a túl alacsony, sem a túl magas fordulat nem jó. Hidegen ne pörgess 4000-ig benzines motort se. Melegen viszont semmi baja nem lehet ettől.

Valószínűleg nem te tetted tönkre, az a motor eleve nem lehetett százas... A férjednek nincs igaza, szerintem hagyd rá, engedd el a füled mellett a hőbörgéseit!

2020. jan. 8. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Akkor miért nem magyarázza el a férjed, hogy mikor kell váltani? Amúgy nyugodj meg, nem a te hibád, nem rég óta van jogsid azt írtad, gondolom ez 1-2 hónap lehet pár száz km vezetéssel, ennyi bőven kevés ahhoz, hogy hengerfejesre hajts egy jó állapotban lévő autót. Amúgy komolyan ezt tanította neked az okatató, hogy 3000 fölött legyen mindig a fordulatszám? Mert én ezt nem tudom elhinni.
2020. jan. 8. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
64%
Nemhogy, büszke lenne rád hogy milyen sportosan vezetsz... Ez vàló ok...
2020. jan. 8. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Ha békességet akarsz, figyeld meg, ő mikor vált. Aztán te is válts kb. akkora fordulatszámnál és probléma megoldva. Vagy kérdezd meg és kész. Akárkinek van igaza műszaki szempontból, a férjeddel békesség akkor lesz, ha úgy csinálod, ahogyan ő helyesnek tartja. :DDDDD


Megj.:

Amíg itt a GYK-n nem olvastam erről kérdéseket (vagyis, hogy milyen fordulatszámnál váltsunk), addig nem is tudtam, én mennyinél váltok immár évtizedek óta. Először is, mert adott autónál, adott sebességfokozatban minden fordulatszámnak megfelel egy adott sebesség. Így inkább azt tartottam számon, mekkora sebességnél kapcsolok N fokozatból N+1-be.

Másrészt nekem természetes volt, hogy hang alapján váltok. Friss jogsis korom óta érzem, milyen hangnál kezd "szenvedni" a motor, és mivel senkit és semmit nem szeretek kínozni :-), ott váltok. Lassuló forgalomnál a gázpedálon érzem, hogy a motornak már túl alacsony ez a ford.szám, és akkor kapcsolok vissza.

Pedig valaha még kétütemű Trabanttal kezdtem, aminél egész másképp kell, mint mondjuk egy négyütemű Skodánál (ami a köv. autója volt apámnak).


Egyébként 4000 fordulatszámot én is sokkallok: 1-esből és 2-esből kb. 2800-3000-nél váltok feljebb (nemrég direkt megfigyeltem), de csak ha intenzíven lehet gyorsulni (benzines autó). Efölötti fokozatban már 2500 körül, ill. ha nem gyorsulunk nagyon, akkor alacsony fokozaton sem pörgetem 3000-ig.


Ami a férjed vádját illeti: Nagyon nem mindegy az sem, mennyi ideig pörgött a magas fordulatszámon. Ha intenzíven gyorsítottál, és amint elérted, gyorsan feljebb kapcsoltál, akkor sokkal kisebb az esélyed arra, hogy tönkre tedd, mintha lassan felgyorsítasz és bőgeted 4000-nél fél percig, mire keresgélni kezded a váltót. Attól én is kiakadnék. :DDDDDDDD

2020. jan. 8. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!