Csak a dízel autókban van kettős tömegű lendkerék?
Valójában a korszerű öntészeti technológiáknak hála lehetővé vált olyan nagy szilárdságú öntvények készítése, amik képesek akár főtengelyként is üzemelni, ezzel sokkal olcsóbb gyártást eredményezve, mint a főtengely kovácsolás, ami egy soklépcsős folyamat.
Sajnos ennek ellenére az öntvény továbbra is gyengébb és ridegebb, mint egy jól átkovácsolt acél, ezért védeni kell a dinamikus igénybevételektől. Erre szolgál a kettős tömegű tömegű lendkerék, ami rugalmasan csillapítja a főtengely lökésszerű terheléseit.
Tehát alapjában véve ez gyártástechnológia függő.
De most jön a poén: azért kell megvenni nekünk a gyári drága kettős tömegűt, hogy megvédjük vele a gyári olcsó főtengelyt, amiből így a gyártó duplán jól jár, mert kétszer is lehúz minket, és ezek után még van képük ezt a borzadályt az autó extrái közé sorolni.
#1
És bizonyos szívókban is.
4# Csak ezt az egyet.
Emlékeztek rá, 30 éve az 1.3-as Escortok meg F Astra-k mennyire rázkódtak menet közben? Meg úgy 2010-ig minden benzines autó, amíg ezt a kényelemnövelő, rázkódás csökkentő komfort alkatrészt be nem építették? Mert amúgy én sem.
Ez nem kötekedés, hanem a tények. Vannak szitokszavak, amiket sokan úgy használnak, mint az iskolázatlanok a b/zdmeget.
Pont a te szemedben sose akartam okosabbnak látszani. Nincs értelme ilyen vitákba belemenni, mert nem is értelmezhető egymagában egy alkatrész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!