Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes javítani az öreg autókat?

Érdemes javítani az öreg autókat?

Figyelt kérdés

Magyarországon sokan járnak 100-200ezer forint közötti autókkal, viszont erre 1-2 évente elköltenek további 100-200ezer forintot különböző javításokra.

Nem érné meg jobban, hogy megveszik az autót lehetőleg friss műszakival, használják 2 évig, de semmit nem javítanak rajta, hanem teljesen "elhasználják" az autót a végletekig, majd a következő műszakira már nem készítik fel, hanem leadják a bontóban. A két év alatt megspórolt javítási költségből veszik a következő friss műszakis autót és így tovább..

Van valaki, aki így szokta csinálni? Mit gondoltok, megéri ez?

Köszönöm!


2020. febr. 3. 00:48
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
73%

"de semmit nem javítanak rajta, hanem teljesen "elhasználják" az autót a végletekig"


Ez általában nem lehetséges. Előbb elromlik valami olyan rajta, amitől használhatatlan lesz az autó, így kénytelenek költeni rá.


Nekem is volt egy nagyon rozsdás autóm, ami még éppen átment műszakin, és két év után ment volna a bontóba. A két év alatt még azért befigyelt egy hátsó fék csere (befagyott), generátor felújítás (nem töltött) és egy kuplungcsere (nem lehetett sebességbe rakni). Tehát kénytelen voltam rákölteni, mert egyébként csak állt volna.

2020. febr. 3. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
73%
Ha elromlik pl. az önindító, akksi, generátor, vagy a motor, akkor hogyan használja tovább? Kénytelen megjavítani, max az esztétikai hibák javítását lehet elhalasztani.
2020. febr. 3. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Persze, lehet, hogy két évnél hamarabb jön egy végzetes hiba.

Arra gondoltam, hogy ilyenkor nem javítja meg, hanem azonnal bontóba viszi. Ha mondjuk ez egy fél év után jön, akkor az az autó fél évig tartott. Jobban megéri ekkor venni egy másikat, mint 50 ezerért motort javíttatni vagy ilyesmi.

De lehet, hogy a következő autó másfél évig tök jól fogja bírni ilyen hiba nélkül.

Szóval 5-10 év átlagát nézve szerintem megoldható, hogy kb. havi 10 ezer forintért van autója.

2020. febr. 3. 01:37
 4/12 anonim ***** válasza:

Csak nem számolod bele, hogy egy nagyon rossz autóért semmit nem kapsz, sőt lehet, hogy még neked kell fizetned a bontónak.

Ha veszel egy másikat, hiába olcsó autó, az átírás így is jelentős összeg.


Ezek miatt egy ilyen ~50-100 ezres hibát is még megéri megjavítani.

2020. febr. 3. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Valóban, ezekkel nem számoltam.

Mennyire kell rossz állapotban lenni az autónak, hogy még én fizessek a bontóban?

2020. febr. 3. 01:51
 6/12 anonim ***** válasza:

Érdemes.

Fillérekből megvan, nekem egy 26 éves autó van 3 éve, szinte csak a futóműre, meg a gumikra kell költenem. 3 év alatt 55 ezer km-t raktam bele.

Most vizsgáztattam le.

Viszont nagyon idegesít, ha valami nem oké rajta, ha már egy gömbfej, szilent lóg, azonnal észrevenni.

Ráadásul eszi a gumit is.

Más meg nem nagyon romlik el rajta, ezek még ilyenek.

Öreg turbódízel, olajat nem eszi egyáltalán, mindent rendszeresen cserélek rajta.

Műszaki vizsgán eléggé megnyúlt a vizsgáztató arca, túráztatta a motort, és egy gramm fekete füst nem jött ki belőle.

Van egy 2009-es autóm is, szintén ettől a gyártótól, de kb ég és a föld a kettő.

Ahogy a fórumát nézegetem, mindenki rendszeresen szív vele, gyakorlatilag nem hagyja élni a tulajdonosát.

Több, mint valószínű, ezt fogom eladni, ezt most játszom el harmadszorra, mindig le akartam cserélni a régit.

2020. febr. 3. 02:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Ezt a statisztikát honnan vetted, hogy évente elköltenek annyit rá? Nem egy öreg autó létezik ami konkrétan a kötelező dolgokon kívül semmi ráköltést nem igényel. Olajat cserélni stb meg egy új autóban is kell.
2020. febr. 3. 05:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
47%

Fogadjuk,hogy fiatal vagy és a fogyasztói társadalom eletszemlelte már a genjeidben van...

Égy új vétele mindig lutri... Nem jobb egy olyan amiben már tudod mit csereltel, mit javítottal?

2020. febr. 3. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
0%

Az az igazság, hogy ezeknek az autóknak a nagy része életveszélyes romhalmaz. Csak nézd meg, hogy törik egy új autó és hogyan egy 25 éves, pláne ha eszi is kicsit a rozsda.

Arról nem is beszélve, hogy az új autókban van egy csomó rendszer, ami a balesetek megelőzésére hivatott, a régiben nincs. Aztán a régi a levegőt is sokkal jobban szennyezi. Csak aztán a műszakin minden vaskupacod átrugdosnak. Így lényegi javulás nem várható.

2020. febr. 3. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Valójában ez nem működőképes dolog. Nem a műszaki előtti napon fog darabjaira hullani az autó, hanem az elhanyagoltság fokozatosan rombolja szét, mindig lesz rajta kisebb nagyon javítanivaló. Aztán felmerül a kérdés, hogy minek adjam el fillérekért hibásan, mikor előtte már ezt azt megcsináltattam rajta. Anyagi bukta lenne és nincs pénz relevánsan jobb állapotúra.

Ilyen árkategóriában pedig az átíratás, első szerviz ára összemérhető az autó értékével, szóval duplán bukta.

2020. febr. 3. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!