Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi segédmotor váltó működése?

Régi segédmotor váltó működése?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Elméleti síkon nem értem a dolgot. Az világos,amikor egy motoron a blokk oldalán lehet lábbal váltani! Viszont...

mi a helyzet a kormányváltós motorokkal? Ilyen például a régi Riga-22-es. Hogyan működik?

A kormány fel-le mozgatásával lehet váltani...De mégis hogyan!?!? :D

Szerintem már rájöttetek,hogy a saját szememmel még nem láttam ilyen gépezeteket! Az interneten nem találok bemutatót/leírást ezekhez a gépekhez. Mi köt össze mit a váltóval,milyen elven működik?

Köszönöm a segítséget!


2020. febr. 16. 16:33
 1/9 anonim ***** válasza:
Bowden köti össze a váltóval. Behúzol egy kart mint biciklin a féket és azt fordítod le-fel.
2020. febr. 16. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Kb pont úgy működik mint a lábnál a váltó, csak itt bowden mozgatja a váltó rudazatot.

Csak tulajdonképp egy rugó nyomja kettőbe fel.

Te pedig az elsőbe erősebben legyőzöd a rugó erőt.

2020. febr. 16. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Ahaa,értem..szóval ahogyan a kar behúzásával egy bowdenen keresztül ki tudom nyomni a kuplungot,úgy egy másik bowden r van kötve valahogyan a váltóra,a kormány mozgatásával pedig már magától értetődő a többi.

Érdekes dolog ez.

Ezek egyébként hogyan vannak összekötve? Mindkét bowden kívül van,a kormányból kijőve,vagy maga a váltó esetleg a vázban van elvezetve? Köszi!

2020. febr. 16. 16:49
 4/9 anonim ***** válasza:

Az ugye tiszta, hogy nem az egész kormány mozog, hanem a kormány vegén lévő markolat van kialakítva úgy, hogy az háromállású kapcsolóként funkcionál? (1 - 0 - 2)

A kuplung benne van a motorblokkban, egy kallantyúhoz csatlakozik a bowden, egyszerű megoldás, de működött, működik.

Pedig a boeden miatt sokszor lógós volt a váltó, de a bowden csak a mozgatásban vesz részt

2020. febr. 16. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=N40falI5HJY


Kuplung 1.30-tól... a bovden a blokkon kívül lévő kallantyút mozgatja

2020. febr. 16. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Igen,na és pont ez az a része,amit nem értek,hogy a markolat hogyan van úgy kialakítva,hogy a mozgatása kapcsolgatja a sebességi fokozatokat?

Nem látom át.

2020. febr. 16. 17:49
 7/9 anonim ***** válasza:

A bowden és egy rugó a kuplungnál.

A rugó feszíti a bovdent, a kormányon lévő kapcsolóval pedig a bovden belső hossza változtatható (külső hossz állandó).

Közép állás az üres.

1-es fokozat: A kart behúzva, oldod a kuplungot, a markolatot magad felé emelve, rövidebb lesz a bowden, a kart elengedve a kuplung zár, és egy bütyök megtartja a markolatot abban az állásban

2-es fokozat: kart behúz, kuplung old, él a kart lefelé elmozdítva szintén egy bütykön rögzül. a kar elengedéséével zár a kuplung, ekkor a leghosszabb a bowden, de a különbség természetesen csak centiméterekben mérhető.

2020. febr. 16. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen,így megértettem a működési elvet! Nehéz szülés volt!

Kedves utolsó válaszoló,mármint a külső csőben van mindkettő,azaz a kuplunk,illetve a váltó bowden is?

2020. febr. 16. 19:32
 9/9 anonim ***** válasza:

Kuplung bowden:

[link]

A bowdennel lehet "távolról" mozgatni a kuplungot, ami a Riga, Komár, Verhovina, és a többi szocialista csoda esetében is a motorblokkon belül volt (lásd a videóban 1.30- tól mutatja a kuplungot, ami egy fém kosárban ülő szerkezet)

2020. febr. 16. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!