Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó járatása egyhelyben...

Autó járatása egyhelyben magasabb fordulatszámon a motor bemelegítéséhez káros lehet?

Figyelt kérdés

Én úgy tudom persze ezt biztosan nem tudom sajnos, hogy a motornak nem jó ha egyhelyben van járatva sokáig. Nem azért mert túlmelegedne, mert az is persze lehetséges, de akkor bekapcsol a ventillátor, ha meg már olyan sokáig van akkor felnyitják résnyire például a rendőrök a motorháztetőt, hogy ott ki tudjon szökni a hő, meg állítólag bizonyos műanyag elemek megolvadhatnak de alapból nem ez, hanem valami a kenéssel kapcsolatosan van talán.

Viszont nem is ez a lényeg, hanem inkább az, hogy az nem tesz jót neki, ha hidegen van leállítva még mielőtt elért volna legalább egy majdnem üzemi hőmérsékletet és nem a hütővíz hanem maga a motor, mert hogy a hengerfalra kicsapódik a pára és így víz kerül a motorolajba meg mindenhova és az korrodálhat.


Tehát az se jó, ha egyhelyben van járatva alapjáraton sokáig, de az se ha hidegen leállítom.


Ez 90%-ban meg is oldható, de sokszor van, hogy csak arébb parkolok az autóval, és ha megszakadok se nagyon tudok pár száz méternél többet menni vele ami ahhoz se elég, hogy a hütővíz bemelegedjen legalábbis ilyen 10 fok körül, de még szerintem nyáron se elég a motornak.

Úgyhogy azt kezdtem el csinálni, hogy ha megálltam, akkor egyhelyben egy olyan 1500 fordulatszám körül járatom a motort amíg legalább a vízhőfok be nem áll plusz pár perc. Azért jutott eszembe, mert amikor hidegen indítok akkor is ő az alapjáratot felrakja és csak jóval később engedi le 700 köré.

Nem is az lenne a kérdésem nagyon, hogy ez mennyire káros, hanem inkább az hiszen alapvetően azt mondják, hogy még télen a legnagyobb hidegben is max fél percet vagy egy percet érdemes járatni a motort és utána el kell vele indulni, hogy minnél hamarabb bemelegedjen.


Na most a kérdés, hogy van e különbség a motorban aközött, ha egyhelyben járatom 1500-2000-en vagy ha menet közben? Hiszen ha terhelve van akkor is ugyanannyi a fordulatszáma és ugyanaz történik a motorban nem?

Mert akkor igazából álló helyzetben is bemelegíthetem ezekben az esetekben. Ja és üzemanyag nem szempont most ennél, tehát azt ne is írja senki.



2020. márc. 6. 19:30
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:
Mazda MZR L8 pontosabban.
2020. márc. 7. 14:51
 12/15 anonim ***** válasza:
Fölösleges ilyen-olyan teórákat fölállítani. Annyi az elvárás, hogy amíg nem üzemmeleg a motor, addig kerülni kell az extrém terhelést. Ha mindenki tűpontosan ragaszkodna az "üzemmeleg" elméleti fogalmához, minden hideginidítás után 5-10 percig kellene járatni a motorokat. Arra pedig semmi szükség.
2020. márc. 7. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Bocs:"teóriákat" ;)
2020. márc. 7. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
De senki nem mondta h addig kell egyhelybe allni ameg nem 90 fokos a viz... De 1-2 percig ameg egy kicsit bemelegszik tuti hogy jot tesz ha nem indulsz el... addig amugy is annyira tuldusitott keverekkel megy az auto hogy iszonyat sokat fogyaszt
2020. márc. 7. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Alapbol gondoln mar bele az olaj lent van es mire mindet felszivja es atjaratja a motoron az szted mennyi ido? 2 masodperc? 50-60 mp alatt alakul ki az üzemi kenés egy modern motornál, tehát addig úgy indulsz el hogy nincs elég olaj a motorban
2020. márc. 7. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!