Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magára a motorra káros hatássa...

Magára a motorra káros hatással van az E10-es benzin?

Figyelt kérdés
Ha az alkohol üzemanyagellátó rendszerre gyakorolt hatását nem vesszük figyelembe, akkor a motor üzemére gyakorol valamilyen negatív/pozitív hatást az E10-es benzin? Vagy a jövőben lehetne akár tisztán etanolt tankolni az autókba, ha az üzemanyaggal az égéstér előtt érintkező részeket alkohol állóra cserélnék?

2019. dec. 25. 19:22
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
16%

Nem csak az üzemanyagellátó rendszerben, hanem a motoron belül is okozhat korróziót az E10.

Az E85 létező üzemanyag, szinte már tiszta etanol, vannak olyan motorok amit kifejezetten erre terveztek. Egy időben nagyon olcsó volt, aztán megemelték az árát és kiment a divatból. De amikor a csúcson volt, sokan tankolták sima autókba is, váltakozó sikerrel...

Az etanol hátránya tudtommal a benzinhez képest kisebb energiasűrűsége, azaz többletfogyasztást okoz, korroziv, azaz támadja a fém és gumi alkatrészeket, egyetlen előnye a magas oktánszáma.

2019. dec. 25. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
31%

Semmiféle káros hatása nincs a motorra, csak a nem fém alkatrészekre. Az alkohol nem korrodalja a fémet.


A gondokat is 100-bol 99x az üzemanyag ellátó rendszerben okozza az etanol vagy a tömítések karositasaval vagy azzal, hogy feloldja a koszt.

2019. dec. 25. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
68%

Az is baj az etanollal hogy a benzinnel ellentétben elegyedik a vízzel, és így lesz vagy lehet olyan korrozív tulajdonsága hogy sajnos igenis meg tud marni bizonyos fém alkatrészeket is.

Ráadásul nagyon hamar elkezd lebomlani, a benzin nagyon hosszú “szavatossági idejével” szemben az etanol 2 de max. 3 hónap után megromlik, nem indul vele az autó, közben szedi magába a vizet, akár a légnedvességet is megköti a tankból amitől savasodni kezd miközben bomlik...

Nem való ez a cucc motorba na.

2019. dec. 25. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Maradok akkor a dizelnél.

Igaz ezt is állandóan b...tatják, de nincs vele baj.

2019. dec. 25. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
43%
Nem romlik meg. Ha megromlana, akkor a pálinka is megromlana. Nem korrozív, semmit nem károsít. E85-el jártam rengeteget.
2019. dec. 25. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Szerintetek lesz esély arra a jövőben, hogy újra megjelenik a kutakon az E85? Tudtommal úgy lett vége a pályafutásának itthon, hogy megnövelték a jövedéki adó mértékét és így már nem érte meg, vagy ez csak egy magas benzinár szülte alternatív üzemanyag volt, nem egy lehetséges alternatíva ezért lett kivezetve?

2019. dec. 25. 21:13
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem, mert az E85 valójában sosem terjedt el, mert nem álltak rá az autógyártók. És már nem is fognak, mert az elektromos autózásé a jövő.
2019. dec. 25. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Úgylátom itt néhány önjelölt gépészmérnök agya romlott meg nem is kicsit.🤣

A probléma valóban a gumi,-illetve műanyag alkatrészekre terjed csak ki.

Ennek az az oka,hogy a mostani tömeggyártott eldobható autókban már igencsak silány,ócska minőségű,pár év alatt repedező,kaucsukot hírből sem ismerő gumialkatrészeket,illetve csöveket találunk.

Ezek valószínü mégkevésbé lesznek tartósak.

Ugyanez a helyzet a forrasztásokkal,a 2005 előtt gyártott modellek forrasztásai még tartalmazhattak ólmot,mely év tizedekkel tartósabbá tette a technikát.

Ma már ez megengedhetetlen.

Ebben a megőrült idegbeteg világban már nem szempont a tartósság,elromlik újat kell venni.

Úgyhogy szép halkan visszafordítanám a dolgot,a 2005 előtti modellekben sokkal kevesebb lesz a gebasz -etanol hatására- mint a mai tömegfosott újrahasznositott szarokban.

2019. dec. 26. 04:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

"Az E85 (...) egy időben nagyon olcsó volt, aztán megemelték az árát és kiment a divatból."


Nem kiment a divatból, hanem anno jövedéki adó mentes volt, vagyis úgy tankoltad, mint ha napraforgóolajat, szénát vagy más mezőgazdasági terményt vettél volna az autódba, nem fizettél rá csak ÁFA-t, míg a benzin ÁFA+jövedéki adós volt (az E85 volt a korszak ukrán cigije). Rátett egy lapáttal, hogy az EU-s támogatások miatt a gazdák kb. ingyen termelnek mindent, míg a 2010-es évek elején az arab forrongások miatt felment a kőolaj hordónkénti ára 120 $ fölé (de egészen 2015-ig masszívan 100 $ környékén maradt), vagyis az olajfinomítók vagy lenyelték, hogy csökken a hasznuk vagy beépítették a termékeik árába (egyébként inkább lenyelték, az olajár sokkal jelentősebb emelést indokolt volna, kb. 500 forintos benzinnel).

Jelenleg azonban a kőolaj ára 60$ alatt marad - sőt, jövőre olyan forgatókönyvek is vannak, miszerint 40$ környékére csökken - s így a benzin jelenleg olcsóbban állítható elő, mint az etanol, az csak drágítja a keveréket. Etanolozni 100$-os hordónkénti olajár mellett érné meg.

2019. dec. 26. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
56%

Nem tudom kinek kedvez ez a pánikkeltés, de kezd már unalmassá válni.

Ugyan jelentkezzen már valaki, aki látott az E10 használata miatt megrongálódott alkatrészt..... ;)

2019. dec. 26. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!