Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada 2105 rángat?

Lada 2105 rángat?

Figyelt kérdés
Csak szivatoval akkar gyorsulni. Ha letolom el kezd, nem fuladni de nagyot rángat. Karbit kitakaritotam. Mi lehet a baj?

2020. márc. 19. 09:13
1 2 3
 11/25 A kérdező kommentje:

Indítom, elég nehezen akar most indulni.

Beulök bebyomom 3-4 szer a gázt. Aztán szivato ki. Várok 15-20 másodpercet. Aztán indítom.

2020. márc. 19. 15:12
 12/25 A kérdező kommentje:
Azután teker teker, és mint ha nem kapna benzint. Beindul de egyenetlen a járása. Aztán ha nyomok neki egy kis gázt megáll. Utána indítok és ugyan ez. De ha a szivatoval játszok akkor szépen indul.
2020. márc. 19. 15:14
 13/25 A kérdező kommentje:
Vagyis nem szépen de felkapja
2020. márc. 19. 15:14
 14/25 anonim ***** válasza:

- A klasszikus ladák vákumos mûködtetésû második torokkal szerelt porlasztóiról van szó (Ózon porlasztó), amelyeknél az első torok oldalán egy "haszontalan" kis csavar van (az a megkerülőlevegő-csavar), gyári állapotában plomba mögött (lásd alul az illusztrációt). Senkit nem instruálok arra, hogy törje ki a plombát (egy facsavart belekopogtatva és nem túl mélyen belehajtva a közepébe a plomba kitéphető). De akinél már nincs lezárva a csavar az állítgatás elől, semmit nem veszíthet, a gyári beszabályozás úgyis odavan már. Esetleg illik memorizálni az eredeti állapotot (mondjuk hány fél fordulatra volt a teljesen becsavart állásig), hogy ha nem sikerül valami, a csavart vissza lehessen tekerni ugyanoda.


- Meg kell győződni az első torok tökéletes záródásáról, mert ezt néha el szokták barmolni, és elszedik a pénzt a "porlasztó kitakarításáért" (az az első torok, amit a gázkar mozgat). A porlasztót oldalról szemlélve alul jobboldalt van egy hernyócsavar. Ha gyanú van arra, hogy ezt vmi idióták eltekerték, kis csavarhúzóval kifelé kell hajtani a hernyócsavart, hogy eleressze az ütközőt és teljesen zárjon a fojtószelep. Akkor már biztosan zár, ha a hernyócsavar felső vége a fojtószeleptengely ütközőjéhez láthatóan nem ér hozzá. Így viszont nem szabad hagyni (a fojtószelep kikaparhatja a torkot, esetleg megszorul). Úgy van jól beállítva, ha a hernyócsavar könnyedén hozzáér az ütközőhöz, de nem emeli meg. Figyelem! Ha el volt állítva a fojtószelep végállása, de az alapjárati mennyiségcsavar (legalul középen) és a minőségcsavar (legalul jobb oldalt) kijjebb tekerésésével sem lehet stabil alapjáratot beállítani, akkor katasztrófálisan el van tömődve az alapjárati rendszer! Minden beszabályozási kísérlet felesleges, amíg a teljes porlasztót szét nem szedik darabokra, és alaposan ki nem mossák/át nem fúvatják!


- Szintén nincs alapjárat, ha a kocka ladákon előforduló vákumcsöves takarékrendszer csövei rosszul vannak feldugva, rossz egy érintkezés, vagy szakadt a mennyiség csavarral egybeépített membrán. Vagyis előbb legyen stabil alapjárat, és aztán tessék tovább haladni.


- Szintén rontja a hatásfokot, ha a porlasztó illeszkedő felületei a sok szétszedéstol a csavarok körzetében elhajlottak, és rés képződik köztük. Ezt mind korrigálni kell, és új tömítésekkel összerakni az egészet, különben nincs értelme kínlódni a beállítással.


- Az alapjárati fúvókának (a megkerülőlevegő-csavar mellett jobbra egy menetes tartóban rejtőzik, esetleg egy mágnestûs egység végébe dugaszolva) nem lehet válla. A kúpos felfekvő felületnek simának kell lennie. Természetesen az alapjárati fúvókának eltömődve sem szabad lennie (akkor oké, ha kiszedve a tartójából, a hegyén lévő pici lyukon át lehet látni).


- Mind a három beállítócsavarra (megkerülőlevegő, minőség és mennyiségcsavar) egy-egy új gumigyûrû sem árthat. Kb 10 forint darabja, de a méretnek stimmelnie kell (O-ring kft. 1063 Szinyei M. P.u 14. T:2690996, Bosch autósboltok: Király utca 53. 267-51-34 Böszörményi út 3. /a Déli pályaudvarnál/ 355-59-32).


- Utóbb említett autósboltokban (Bosch) <200ft áron gyári túlfolyócsőhöz is hozzá lehet jutni. Ez a cső a porlasztó alatt kívül, a szívócső fûtéscsatlakozója alá van betekerve, és kissé félrefordítva. Mert ennek sem szabad ám eltömődve lennie (ennek ellenére gyakran összenyomják fogóval az aranykezû szerelőbácsik).


- A szívató csappantyújának a végállását is ellenőrizni kell (hogy teljesen kinyit és bezár-e).


- Azt már meg sem említem, hogy akinek kedves az alapjárati rendszer tisztasága, és az orcájának épsége, a motort egy pillanatig sem járatja leszedett légszûrőfedéllel, vagy szûrő nélkül.



Maga a beállítás:


1. A levegőcsavart a teljesen becsavarttól 0,5-1 fordulatra kihajtom, innen kezdem.


2. Ehhez a levegőcsavar-álláshoz beállítom az alapjáratot. A minőségcsavar (alul jobb oldalt) akkor van jó állásban, ha normális (800-900 ford/p) alapjárati fordulatszám mellett a gyorsítószivattyú karjának (az úszóház alatt jobb kézre egy görgős bigyó) kis mozdítására nem túl sokat ugyan, de emelkedik a fordulatszám (ilyenkor plusz benzin jut a motorba, vagyis dúsul a keverék). A fordulatszám-emelkedés megfigyelésének nincs trükkje, lehet hallani füllel, hogy egy fél másodpercig szaporábban jár a motor.


3. Emelt fordulat tesztje: bal kézel a gázkart kell tartani, és kb. 3000-es fordulaton járatni a motort. A gyorsítószivattyúval ismét kis plusz benzint kell adagolni, és várni a hatását. erre egy keveset újfent emelkednie kell a fordulatnak (vagyis a keverék még éppen nincs túldúsítva, a plusz benzin javulást okoz).


4./A Ha így emelkedik a fordulatszám, de a javulás túl soknak tûnik (még szegény a keverék) akkor egy kicsit befelé hajtok a levegőcsavaron, és vissza a 2-es pontra újból alapjáratot állítani.


4./B Ha a fordulatszám a plusz benzinre nem változik, netán csökken, akkor sajnos túl van dúsítva a keverék. Túl sok benzin jut a motorba az alapjárati rendszeren, az átmeneti furatokon és az első torok fúvókarendszerén át. Ettől csak sz@rabbul megy az autó, és sokat fogyaszt (biztos jó az úszószint, tiszta a légszûrő, és gyári méretûek a fúvókák?). A levegőcsavaron kifelé hajtok egy keveset, hátha jobb lesz, és vissza a 2. pontra az alapjáratot ellenőrizni.


Ha a 3.-as pontban leírtakat néhány lépésben sikerül elérni, meg lehet kísérelni egy tesztutat. Határozott, de ésszel kivitelezett gázadásra az autó minden fokozatban rángatás nélkül gyorsít, szépen egyenletesen haladva pedig alig (fél centire) kell nyomni a gázpedált.


[link]

2020. márc. 19. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
Úszószint: Zárás: 6,5mm nyitás: 13mm
2020. márc. 19. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
10-es vagyok. Írtam privátban!!!
2020. márc. 19. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
Amúgy ha nem meleg a motor és úgy tolod vissza a szivatót, akkor persze hogy nem húz meg rángat. Fokozatosan kell visszatolni, ha nagyon pörög a motor told vissza picit.
2020. márc. 20. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
Miért van két torok?
2020. márc. 20. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 A kérdező kommentje:
Melegen ha letolom akkor rángat. Hidegen míg be nem melegszik nem tolom le. Csak szépen fokozatosan. Olya mint ha tényleg nem nyitna ki a második torok. Szivatoval kell menni még meleg motornál is. Melegen úgy szoktam mostanában hogy szivato le, gáz be, tekertetem egyszer elkapja aztán visszab engedem a gazt de nem anyira hogy leáljon. Szivato ki és tudok menni. Most már csak akkor megyek bárhova ha nagyon muszáj
2020. márc. 20. 17:44
 20/25 anonim ***** válasza:

Tegnap már leírtam. (#3válasz)

Állítsd be mindent a gyári értékre, melegítsd föl, aztán már csak egy kis apró korrekció 1/3- 1/4 fordítás a beállító csavarokon és kész.

Na persze ha az a célod, hogy sokáig levelezzél, vagy vitatkozzál, az más. ;)

2020. márc. 20. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!