Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a terhelt és a...

Mi a különbség a terhelt és a terheletlen motor között?

Figyelt kérdés

Mi a különbség ha egyhelyben álló autóban üresben forog a motor 3000-et, 6000-et vagy ha ugyanezt teszem menet közben sík úton, vagy emelkedőn?

Tudom, hogy ez valóban így van, de nem értem egyszerűen miért, mert csak az van bennem, hogy mindkét esetben a dugattyú pontosan ugyanannyiszor megy le-fel, ugyanazt csinálja a motor, ugyanannyit ugyanúgy forog egyhelyben is üresben, mint menet közben mondjuk 2-esben vagy 5-ösben.



2020. ápr. 2. 11:08
1 2 3
 11/29 A kérdező kommentje:
A munkavégzés nem a munkaütemből származik? A 4 ütem, szívás, sűrítés, tágulás, kipufogás? Ha ezt ugyanannyiszor végzi el menet közben is mint álló helyzetben akkor mégis miben tévedek?
2020. ápr. 2. 12:19
 12/29 A kérdező kommentje:
Na ez az utolsó válasz mondjuk elég jól szemléltet :)
2020. ápr. 2. 12:20
 13/29 A kérdező kommentje:

Ezek szerint viszont akkor a motornak nem árt csak jót tesz ha egyhelyben járatom 3500-on egy óráig mintha mennék vele? Az utolsó példával élve.

Hiszen nem terhelem az izületeimet, a csontvázamat, az izmaimat annyira de mégis ugyanúgy futok. Tehát a motor, a szívem, tüdöm stb ugyanannyit dolgozik de terhelés hiányában kíméletesebb még ha hasztalan is.

Tehát akkor miért is ártana bármit ha órákig akár egyhelyben járatnám a motort 3500-on?

2020. ápr. 2. 12:23
 14/29 anonim ***** válasza:
#11: Nem csak az elvégzések száma számít, hanem az is, hogy egy munkaütem során mekkora erőt fejt ki a táguló gáz a dugattyúra.
2020. ápr. 2. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:

Munka = erő x elmozdulás

Ugyanazt az utat járja be ugyanannyi idő alatt a dugattyú üresben is, mint maximális terhelésen, csak terheletlenül elég mondjuk 100N, hogy forgassa a motort, olajszivattyút, járulékos berendezéseket, terhelésen pedig akár 2000N erő is kell (hasraütéses adatok egy városi kiskocsi 110 Nm körüli maximális nyomatékából és a lökethosszból számolva)


Ez a különbség. Ez az erő jelentkezik a dugattyúcsapszegnél, a hajtórúdcsapágynál, a főtengelycsapágynál, sőt legintenzívebben féluton lefelé a dugattyú oldalát is ennyiszer nagyobb erővel nyomja a hengerfalhoz (mert ugye olyankor nem esik egybe a hajtórúd iránya a dugattyú mozgási irányával).

2020. ápr. 2. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
Egyébként a #10-es válasza se a legjobb. Az a baj, hogy nem lehet elmagyarázni, hogy ha nem szereltél még motort. Ajánlom a V8Rapid csatornát.
2020. ápr. 2. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 A kérdező kommentje:

Ahham. Na mondjuk így most már ezt megértettem. Bennem csak az volt, hogy az elvégzett munka az csak a fel-le mozgásból számít. De akkor ezekszerint nagyon számít az is, mekkora erőhatással indul el lefele az a dugattyú és mekkora ellenállást kell leküzdenie mert ez terheli a többi alkatrészt.


Viszont egy kérdés marad továbbra is. Ezek szerint akkor miért is lenne baj, ha egyhelyben járatom a motort 3500-on órákig?

Mert csak azt hallom, hogy nem jó járatni egyhelyben mert az árt neki főleg gondolom így.

De ezekszerint a motornak ugyanaz csak kisebb a terhelés tehát még jobb is gondolom. Akkor mégis mit ártanék vele?

2020. ápr. 2. 13:08
 18/29 anonim ***** válasza:

Mert nem kap hűtést a motor. Nem erre van tervezve, hogy bőgesd egyhelyben 3500 fordulaton.

Egyébként nem mindegy, hogy 6ik sebességi fokozatban haladsz 2000res fordulaton, vagy 1es sebességi fokozatban. Utóbbi esetben alig van leterhelve a motor, míg 6osban le van terhelve rendesen, a gázpedált is jobban le kell nyomd, hogy tartsa a 2000ret. Sokkal több üzemanyagot kell befecskendezni, hogy bírja tartani ezt a fordulatot, és a hangja is teljesen más a motornak, mintha 1esben, vagy üresben bőgetnéd 2000 fordulaton.

2020. ápr. 2. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 A kérdező kommentje:
Miért nem kapna hűtést a motor? Nyilván nem annyit mint a menetszéllel de az üzemi hőfokot tartani tudja a ventillátorral is. Amit te mondasz az alapján pillanatok alatt gazdasági totálkáros lenne mindegyik autó a dugókban.
2020. ápr. 2. 14:31
 20/29 anonim ***** válasza:
48%

Kérdező! Csak óvatosan azzal az érveléssel ;)

Dugd ki a képed az oldalablakon 130-nál és tátsd ki a szád. Szerintem azonnal megérted mi a menetszél lényege.

A "lámpánál ácsorgás" példád pedig azért sántít ,mert a pirosban senki nem tartja 3500-as fordulaton a motort, hanem csak alapjáraton ketyeg.

2020. ápr. 2. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!