Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 140 lóerős 1297kg súlyú...

140 lóerős 1297kg súlyú benzinesre, érdemes minőségibb gumikat venni sportos vezetéshez, vagy felesleges?

Figyelt kérdés

Bmw esetében megfigyeltem hogy ott foglalkoznak a gumikkal is, egy 250 lóerő körüli vagy 300 felett lévő modellen már elég jó tulajdonságokkal bíró abroncsokat használnak, amikkel biztonsággal lehet egy-egy kanyarba nagyobb sebességgel bekúszni, a jobb tapadás miatt.

Mi a véleményed erről? A Hondámra megéri a jobb gumi, vagy nem tudnám kihasználni?


ápr. 8. 19:32
 1/6 anonim ***** válasza:

Én úgy gondolom, nincs az az autó, és nincs az a sebesség,

amivel ne lehetne feszegetni a határokat.

És itt jön a képbe a gumi is.

Alapesetben (úgy gondolom) a gumianyag keménysége (puhasága az) amelytől függ a lehetséges gyorsabb kanyarvétel, a nagyobb élvezet.

Nagy élményem az a 6 kör a Hungaroringen.

Gázzal gyönyörűen lehetett tartani sodródási határon persze kormánykorrekciókkal.

És 2 különféle, bár elsőkerekes autók voltak.

Az egyik kb. semleges volt, elöl-hátul egyformán sodródott kifele, a másik inkább hátul tette jobban ki a seggét.

Persze a puhább gumit hamarabb lehet elhasználni.

Valamit-valamiért.

ápr. 8. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Mindenre megéri.

A gyalogos nem úgy lép ki eléd, hogy mérlege, milyen erős az autód és milyen gumi van rajta.

ápr. 8. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Kanyarodni és fékezni is kell néha.
ápr. 8. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Attól függ, mi a jobb gumi... Egy sima prémium gumi elég, egy neves gyártótól. Ne a legolcsóbb kínai legyen nyilván, de nem kell megvenni a legdrágább Pirelli P Zerot, 140 ezer/db áron. Mert azt egy 140 lovas autóval, utcai körülmények közt (és itt talán az utcai körülmény a legfontosab) nem fogod kiautózni.


Nem fogod kiautózni egy ilyen autónál a különbséget a 120 ezres prémiumgyártós gumiszett, és a kimondottan versenyre / erősebb gépekre szánt tudomisén 470 ezres szintén prémium gumiszett között, ergo teljesen felesleges.


Amúgy nem csak a BMW-nél foglalkoznak ezzel, nagyjából mindenhol. 4-500 lóerős autókat nem fognak NoName gumikkal adni. Mindegyikre tesznek egy valamirevalót. Michelin, Pirelli, Bridgestone, stb stb... Hülyén is nézne ki egy Audi RS7 egy TomKet vagy Nokian gumival.


Nem tudom neked milyen autód van. De mérlegelj a kocsi értékéhez képest. Egy 800 ezret érő 20 éves BMW-re szerintem full felesleges egy 2-3-400 ezres gumiszett.


Vegyél rá egy prémiumot, aztán kész. Egy ilyen normál 17-es méretben 100-150 ezerért már elég jókat kapsz. De felesleges a legdrágább versenygumi.


Én Mercimen 4 évszakos Michelin van. 130 ezer volt a szett, 17-es méret. Az a kocsi több mint 140 lóerő. És nem is 800 ezret ér. De még erre is feleslegesnek tartom az ilyen nagyon drága többszázezres versenygumikat. Egy az, hogy nem vezetek úgy, hogy kelljen. Másrészt nem megyek pályára.


Döntsd el, hogy érdemes-e beruházni drága gumira. Ha engem kérdezel, 140 lovas autónál utcára nem. 450 lóerős Mustangra, amit pályára viszel, ott igen, de azt alapból azzal adják.

ápr. 9. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Mit értesz jobb gumi alatt? a 15 éves 101 lóerős autómra is megveszem a prémium gumit. A biztonságon sose spórolnék. Ha meg kell állni, a fizika nem tesz különbséget, hogy milyen márkajelzés van az autó orrán és hány éves, hány lóerős. Másrészt az ember egy gumit 6-8 évre vesz. Beruházáskor az a pár tízezer forint, amivel drágább a prémium gumiszett a no-namenél, éves szinte elenyésző költség.
ápr. 9. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Utolsó:


Azért vicces, hogy biztonságot emlegetsz, amin te állítólag nem spórolsz, de 8 (NYOLC) évre veszel gumit???

Mennyit mész te egy évben? 2000 km-t? Ne haragudj, de egy normál használat mellett a NYOLC év az brutál sok. Még ha a gumi nem is kopik, azért öregedik ám. 4-5 év után azért tanácsos rá-rá nézegetni...


Amúgy meg nem érted mit kérdezett a kérdező szerintem. Nem arról volt szó, hogy feltegyen-e prémium márkát. Hanem hogy érdemes-e megvenni a drága gumit sportos vezetéshez. Hát nekem ez a prémium kategóriák felső ársávját jelenti. Prémium és prémium között is van különbség árban.

Megnéztem egy 2010-es M3-as BMW gumiméretét. Lehet venni Hankook-ot 37 ezer/db-ért. Ez azért már prémium. De menjünk tovább, ha neked nem tetszik a Hankook.Lehet rá venni Pirellit 40 ezer/db-ért. Az már prémium.

Meg amúgy lehet rá venni Michelin Pilot Sport-ot 90 ezer/db-ért.


Érted? Szóval a kérdés szerintem arra irányult, hogy érdemes-e ezeket a prémium kategórián belül is drága, versenyre szánt gumikat venni.

Egy 140 lovas autóra nem. De utcán még egy M3-as BMW ből sem autózod ki a különbséget a 37 ezres Hankook, meg a 90 ezres Michelin között.

ápr. 10. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!