Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Okoznék bármi kárt az autóban...

Okoznék bármi kárt az autóban vagy tűzveszélyes lenne ha beszerelnék egy második akkumulátort?

Figyelt kérdés

Jelenleg egy 72Ah-s 670A-es akksi van bent. Ez is nagyobb mint a gyári ami 53Ah-s 470A-es volt, ez volt a legnagyobb amit be tudtam rakni barkácsolás nélkül, ami még befért a dobozba. Banner és még sose hagyott cserben.

Viszont nálam van elég sok fogyasztó a kocsiban. Szabadjelző, belül egy pár kütyü meg mérő meg egyéb hülyeség, összesen 8 szivargyújtó kimenet van, 3-3 elől és 2 hátúl, hátúlról megy a szabadjelző meg a hátsó fedélzeti kamera, előlről megy a telefontöltő, a hátsó elosztó, a mérőkütyük meg az első fedélzeti kamera.

Tehát eleve van bent több fogyasztó mint az átlag autóban.

2 probléma jelentkezik. Az egyik, hogy mostanában elkezdtem bekapcsolva hagyni mozgásérzékelősen a két fedélzeti kamerát viszont így pár nap állás alatt leszívja azért az akksit kb 12,5-ről 11,6-ra. Ha gyújtást adok akkor már csak 11,4 de még elindul pöccre a kocsi. Viszont nem akarom próbálgatni, hogy majd mikor nem fog elindulni és nem fogom beindítgatni pár percre és hidegen gyilkolni a motort a sok indítással meg egyhelyben járatással csak azért, hogy rátöltsek az akksira.

A másik, hogy laptopot szeretnék használni a kocsiban amihez szeretnék egy 1000-1500W-os invertert (tudom bőven sok hozzá de mi van ha mást is használnék a későbbiekben).

Viszont ez már aztán pláne le fogja szívni az akksit ha mondjuk pár óráig elvagyok.


Szóval az ötlet az lenne, hogy párhuzamosan bekötök egy második 72Ah-ás vagy akár 150Ah-ás akkumulátort. A második akksit beraknám a csomagtartóba és a tűzfalon meg utastéren keresztül elvezetnék oda egy ugyanolyan vastag kábelt, mint ami az akksira van kötve.

A kérdés a következő. Tehetek e bármiben kárt ezzel? Hiszen így lesz egy 12V-os 144Ah-s vagy 222Ah-ás akksim amit a generátor is többet tölt illetve az ECU is megzavarodhat, hogy most mi történt.

A másik, hogy egy ilyen akksival bár nagyon minimális laikus az elektronikai hozzáértésem, de az indítóáram is megnőne 1340A-re vagy 1430A-re a teherautó akksi esetében.

Ezzel tönkrevághatom a vezetékeket vagy az indítómotort? Mert jó hogy mondják, hogy nagyobb indítóáram csak jó meg könnyebben indul az autó, ez tény, de ez már azért több mint a duplája. És ha az amper is duplázódik, akkor nem akarom kigyújtani az autót vagy tönkretenni, megsütni valamit.


Működne ez a dolog így?



2020. ápr. 19. 20:24
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%

"Nem lenne tűzveszélyes a nagyobb amper a kábeleken keresztül? Vagy nem is venne fel az indítómotor 1400 ampert?"


De miért lenne nagyobb áram? Ha elindítanak egy erőművet, akkor a lakásodban fényesebben világítanak a lámpák? Ugye, hogy nem.

Ohm törvény megvan? R = U/I

Az indítómotor ellenállása (R) és a feszültség (U) változatlan, mitől változna meg az áramerősség?


Egyébként én úgy csinálnám meg, hogy minden fogyasztót a hátsó akkura kötnék és bekötnék valami kapcsolót, ami adott feszültség alatt leválasztja az indítóakkuról. Így ha valami leszopkodja az akkut, akkor sem maradok az út szélén.

2020. ápr. 19. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

Azért gyulladna ki szerintem de nem merem túl biztosan állítani azért, mert ha esetleg az indítómotor felvenné az 1400A-es indítóáramot, akkor azt lehet nem bírja el még az a vastag vezeték sem és felhevül, megolvasztja a rajta lévő műanyag szigetelést ami lángra kap és meggyújthat mást is pl a belső kárpitot vagy a többi vezetéket.

De aztán lehet hülyeséget mondok, ez van ha nem ért az ember annyira az elektronikához de azért szeretne szerelni és keresgél.

2020. ápr. 20. 00:09
 13/18 anonim ***** válasza:
100%
Továbbra is áll a kérdés: mi a szartól nőne meg az indítóáram 1400 amperre?
2020. ápr. 20. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:
Mert a jelenlegi akksi 670A-es és amit beraknék az meg 760A. Ez nem adódik össze a kapacitással együtt ha párhuzamosan vannak kötve?
2020. ápr. 20. 01:07
 15/18 anonim ***** válasza:
100%
Hát, nem. Erről írtam az előző válaszomban, de úgy látom write-only üzemmódban vagy...
2020. ápr. 20. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
100%

A teve meg felveszi egész Paks aramat nem ?


Ezeket majd általános iskolában fogod tanulni de addig legyen elég, baleset esetére mindkét végére a vezeteknek bizotsitekot tegyél be az atvezetoket meg párnazd ki mert kidorzsolodhet a razkodastol a szigetelés.

1 centi vastag rezkabelt lazán használhatsz bár szerintem túlzás de nem drága autóhifi boltban kapsz kb 200a-es biztivel egyetemben

2020. ápr. 20. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
81%

Jelentem pár éve megtörtént a tűz

Gyerkőc berakott a csomiba egy 2. Akksit, jól bekötötte "kettőfeles" mt kábellal. Nem is volt gond addig amíg első tekerésre beindult a kocsi. Csak aztán az történt, hogy a "fő" akku meggyengült, gyújtótrafó vacakolt, barátnő meg elkezdte tekerni, hátha beindul. Kettő fél beizzott, kocsi tesco parkolóban 10 perc múlva leégett.

A srác tudta, hogy nem szabad ilyenkor sokat tekertetni, csak hát ő melózott aznap :)

2020. ápr. 20. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
32%

Állítólag egész jó grill illatok terjengtek, mert a pár percel korábban vett 5 kg karaly és tarja is ott sült a csomagtartóban :D

Bár a nyílt tüzes sütögetést biztos máshogy képzelték.

2020. ápr. 20. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!