Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltónál lehet e ezt...

Automata váltónál lehet e ezt csinálni?

Figyelt kérdés

Ugye így vannak a betűk/számok sorrendben felülről lefelé: P,R,N,D,3,2,1


Azt tudom hogy menet közben nem szabad váltani P és D között sehol sem


De mi a helyzet a 3 és 1 közötti résszel?Lehet közöttük menet közben váltani?


Megjegyzésként még annyit írnék hogy amikor beakarjuk tenni 3-ba a váltót akkor fel kell hozzá húzni a váltón lévő kart (úgy mint a P vagy R-nél) és onnastól kezdve az 1-ig a kar fennt marad,nem megy vissza az eredeti helyére csak ha újra D vagy N-be tesszük


2020. ápr. 29. 16:44
 1/9 anonim ***** válasza:
1,2 és 3 közvetlenül váltható fokozatok.
2020. ápr. 29. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 D. Brasco ***** válasza:
Az automata valton az 1-2-3stb fixen hasznalhato fokozatok....azaz amikor ezekbe behuzod az adott fokozattol nem enged fentebb valtani......ez mondjuk hegyrol lefele hasznos amikor kell a motorfek,mert D-ben siman pakolgatna felfelé a fokozatok mert az erzi hogy gyorsul az auto es elbirja......aztan a labféket 2perc alatt elfőznéd....
2020. ápr. 29. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A 2000 előtti automatáknál vigyázni kell, ott még nincs reteszelve a visszaváltás(nem hülyebiztos) a húsz évnél fiatalabbaknál már elektronika engedi, vagy tiltja a váltást, nincs kar a váltógombon. A WagonR-en még volt, nem is volt szabad visszaváltani(nics is értelme, csak emelkedőn, vontatva)

A mostani automatám már nem csinál semmit, bármerre is rángatom a váltógombot menet közben. Ha erős emelkedőn vontatok, akkor enged visszaváltani 2-be vagy L-be.


Az a helyzet, hogy nincs értelme abrálni a váltókart, főleg, ha gurul. A P az R csak álló kerékkel váltható. A N (eutrál) az szervizállás, csak simán gurul, nincs kapcsolat a hajtásláncban.

2020. ápr. 29. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

P és D között nem hogy nem szabad váltani, de nem is nagyon tudsz. Menet közben 80-nál nem fogod te behúzni P-be úgy, hogy közbe még áthúzod az üresen, meg a rükvercen is, majd P-be. Kerregni fog az egész hóbelebanc.


A 3-2-1 az arra van, hogy amibe húzod, annál feljebb nem fog váltani az automata, akkor sem, ha gyilkolod 8000 fordulaton. Tehát ha teszemazt egy 6 sebességes automatáról beszélünk, te berakod "2"-be, akkor kettesnél feljebb nem fog váltani.


Ezek a fokozatokat általában céllal kapcsolják, amikor kell a fordulat, és nem akarjuk, hogy váltogasson az automata. Tudomisén terepen vagyunk, vontatni akarunk, erős emelkedő, lejtő ilyenek.


Viszont ezek a 321 "zárak" tényleg erre valók. Ha nem tudatosan akarod a lehető legjobban kihasználni ezeket a sebességeket és fordulatokat, akkor D-be menj. Majd az automata tudja.


Ezeket a fokozatokat vagy álló helyzetben, vagy lassan haladva kapcsold D ből, és csak akkor, ha tényleg kell. Nem tudom mi történne, ha 190-nél autópályán behúznád "3"-ba valszeg semmi jó. Nem véletlen kell felhúzni a váltót ezekhez a fokozatokhoz. Azért, hogy ne tudd véletlenül bepöccinteni 321-valamelyikébe.

Ez autónként eltérő, de nagy sebességnél semmiképp se próbálkozz ezekkel.


321-ből D-be szerintem bármikor vissza tudod húzni.

Ha felhúzod 3-ból kettőbe, akkor annyi fog történni, hogy az automata engedi egy sebességgel feljebb kacspolni a váltót. Ha visszahúzod 3 ból D-be, akkor meg vált tovább, ahogy az automata a legjobbnak gondolja.


Javaslom az autó használati utasítását egyébként... :)

2020. ápr. 29. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Elírtam.


*Ha felhúzod kettőből háromba

2020. ápr. 29. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Előre meneti fokozatokat lehet menet közben váltani, kérdés, mi értelme van, hiába váltod kézzel azt úgyis csak a programozott fordulatszám tartományban teszi meg az automatika, manuálisan váltogatva többnyire nem tudod gyorsabbá tenni a váltót.

Akkor miért is vannak a külön fokozatok?

Azért, mert bizonyos körülmények között le tudod vele korlátozni a váltót, hogy ne kapcsoljon az adott fokozat fölé (sáros, havas, jeges, csúszós úton, emelkedőn utánfutót húzva, stb, illetve, ha menet közben behúzod 1-be a váltót, igen intenzív motorfékezéssel reagál)

Előzéskor, intenzív gázadásra az automata is visszakapcsol, tehát ott sincs értelme kézzel vissza váltani, sőt a váltón szokott lenni egy Overdrive gomb is

2020. ápr. 29. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
D-1 között válthatsz, nem lesz baja.
2020. ápr. 29. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Én értem hogy mire való az 1,2,3 és több mint valószínű hogy soha nem is fogom használni őket,csak arra voltam kíváncsi hogy menet közben lehet e váltani köztük.De ha azt mondanák hogy igen még akkor se mernék menet közben váltani az 1 és 3 között,biztos ami biztos

2020. ápr. 29. 17:36
 9/9 anonim ***** válasza:
88%

A váltókar egy elektromos kapcsoló, azzal te nem direktben kapcsolod azonnal a sebességet, csak manuálisan utasítod az automatikát, mit csináljon.

Pl, ha nagy sebessegnél behúzod 1-be a váltókart, azzal nem azonnal 1-be kerül a fokozat, az automatika kapcsol oda, amit érzékelsz is, mert igen intenzív motorfékezéssel lassul az autó.

Gyakorlatban ritkán alkalmazzuk az átkapcsolást, de vannak esetek, amikor igen, baja nem lesz a váltónak, hisz te csaj egy utasítást adsz, amit az automatika biztonságosan fog végrehajtani, csak akkor kapcsol, amikor a fordulatszám a megfelelő tartományban van.

2020. ápr. 29. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!