Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes alvázvédelemre elvinni?

Érdemes alvázvédelemre elvinni?

Figyelt kérdés

Most venném meg az első autómat (32 évesen)


Ez egy Opel Astra enjoy autó. 1.2 - 1.5m ft között.


Nem nagyon engedhetem meg magamnak hogy 2-3 évente vegyek és ez nem igazán fog a jövőben sem változni vszeg. Ezt az autót kb 10 évre veszem.


Érdemes és egyáltalán lehetséges egy ilyen autót ami kb 2008 as évjáratú elvinni alvázvédelemre?

Kb mennyibe kerül?


Mennyire használ?



2020. jún. 22. 11:52
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Hogyne lenne lehetséges. És bizony megéri, a rozsda az autó legnagyobb ellensége, főleg ma - alig van jó karosszérialakatos, és aki van, az egyrészt hatalmas várólistával rendelkezik, másrészt annyit kér érte, amennyit nem sajnál.


100 ezerből biztosan megvan egy profi alváz- és üregvédelem.

Classic Vehicle Hungary nagyon profi, de ők azért nem olcsók, náluk lehet ez több is - viszont biztosan hibátlan lesz.


Sokat használ, de 4-5 évente azért illik ismét lekezelni a rozsdamentes állapot megtartása érdekében. Még így is lényegesen olcsóbb, mint egy rohadt autót kilakatolni, ráadásul az eladási értékét is jobban tartja.

2020. jún. 22. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
24%

Mindenképpen érdemes.

Ha spórolni akarsz akkor veszel alvázvédőt és megcsinálod magadnak. Legutóbb 1 flakon 2.000 forint volt mikor vettem. Abból veszel mondjuk kettőt, 3-4 rétegben felviszed, 2 év múlva megismétled. Nyilván ehhez kell egy akna vagy egy emelő. Viszont ha van ismerősöd aki kölcsönadja a garázsát (ha neked nincs aknád) akkor megoldható azért.

2020. jún. 22. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


Igen én is igy tudtam de nem igazán érek sajnos hozzá.


Nyilván igyekszem olyan autót venni ami nincs szét korhadva de azért egy OPEL am kb 2008-2009 es és nem volt lekezelve elötte azért biztos sokat látott már, igy is meg tudják csinálni hogy nem biztos hogy nagyon jó álapotban van az alváz?

2020. jún. 22. 12:22
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Olyat kell venni, amin maximum felületi rozsda van, de abból is minél kevesebb - 10 éves autónál azért még bőven lehet ilyet találni, 20 éves autónál sem ritka, ha vigyáztak rá. A hobbiautóm egy idén 24 éves BMW 3-as kabrió, híresen rohadós típus, mégsincs egy folt sem rajta, mert végig védve volt újkora óta. Szóval van ilyen is. :)


Ha van minimális rozsda, akkor azt előtte eltüntetik (felületi rozsdánál ez nem nagy dolog), és utána megy a védelem.


Egyébként teljes rozsdaboglyákat is ha kilakatolnak, akkor utána ugyanúgy le lehet őket védeni.

2020. jún. 22. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Igen, érdemes.

Ha van rá lehetőséged (van otthon akna), akkor magadnak csináld meg. A sok felületi rozsdát el kell távolítani, majd rozsda-átalakító alapozóval lefújni, végül jöhet az alvázvédő. Nem nehéz megcsinálni és így legalább tudod, hogy jó lesz.

2020. jún. 22. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Ja, és ha nem értesz hozzá, vigyél magaddal valakit, aki látott már rozsdás autót (lehetőleg sokat), és nézzetek alá. Mindenképpen. Ha pénzbe kerül hogy átnézzétek, akkor is. Mert ha rossz, az több pénzbe fog kerülni. :)

Én nem vagyok autószerelő, de sok régebbi autóm volt amiket bütyköltem hobbiból, volt köztük rohadt is, én is ki tudok taknyolni autót alul úgy, hogy laikus nem veszi észre a rozsdát, pedig ott van. Hozzáértő szempár legyen veled. :) (#1 és #3 vagyoK)

2020. jún. 22. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Egy alvázvédelem önmagában nem elég, fontosabb, hogy teljes körű üregvédelmet kapjon az autó. Ez pedig nem olcsó mutatvány és profi cég vagy lelkiismeretes ember kell hozzá. Ráadásul több napos munka, mert a becsületes elvégzéséhez eléggé szét kell szedni a járgányt.
2020. jún. 22. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Ha 2008-as, akkor ez csak H Astra lehet.

Ezeknek elég jó az alvázvédelme. A PVC az alján általában még 15 évesen is makulátlan, ha nem volt sérült. Lengőkarok, futóműalkatrészeken ha van felületi rozsda, az nem tragédia, mert egyszerűen lehet cserélni ha szükséges. A kaszni is már galvanizált. Ha valahol meg is indul nagyon lassan terjed tovább. Ennél a típusnál az első kerekeknél a hátsó dobbetétet érdemes pár évente kivenni és kitakarítani. Irdatlan mennyiségű föld, sós sár tud ott felhalmozodni ha nincs kitakarítva. És ott bizony meg tud indulni ettől a küszöb tetején és a sárvédőn a rohadás. Enjoy tehát ezen ha jól gondolom, nincs a küszöbnél az a hosszanti gumi tömítés. Ezt általában a Cosmokhoz adták előszeretettel, mint dupla hangszigetelés. De ez is egy szép gócpont tud lenni rozsda szempontjából, mert nem engedi kifolyni rendesen a vizet az ajtók alján.

22 éves koráig szeretnéd megtartani ezt az autót? Milyen állapotban van most? Van garázs, vagy utcán parkol. Mennyire muszáj olyan időszakban járnod, mikor tonnaszám szórják eszetlenül az utakra a sót? Van lehetőséged a sós időszak után lemos(at)ni az alvázat?

Szóval több tényezős ez a kérdés. Ha az enyém lenne ez az autó és lenne alkalmam rá, hogy vigyázzak rá és most még nem rozsdás, akkor nem vinném el külön.

2020. jún. 22. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Lehetséges, de csak akkor érdemes, ha nem a rozsdára fújják rá.

Ha így teszik, akkor 1-2 év alatt elkezdi ledobni a rozsdával együtt az alvázvédőt is.

2020. jún. 22. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!