Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Letilt a turbó, vagy meghibáso...

Letilt a turbó, vagy meghibásodás?

Figyelt kérdés
Van egy Opel Astra J 1.6 cdti, elmentem vele 150 km-t kipróbálni, minden rendben volt, a visszafelé úton félúton egyszer csak elment a turbó, motorellenőrző lámpa megjelent, onnantól szinte semmi erő, de hazatudtam jönni vele. Leállítottam, majd mikor később újraindítottam már megint működött a turbo, de a check engine megmaradt. Elfogom majd vinni szervízbe, addig nem is közlekedek vele, de valakinek van valami tippje miért lehet ez? Maga a turbónak lehet baja, vagy csak valami elektronika tiltja le? A vezérmű lánc már eléggé csörög, az lesz is cserélve rajta, nem tudom hogy van-e összefüggés a kettő között...

2020. jún. 27. 14:53
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
54%

“ Ugyan ilyen autóm van, de még nem tapasztaltam ilyen hibát. Miből gondolod, hogy a turbónak van baja? ”


3 kocsi turboja ment már ki alattam. Octavia, navara, sharan. Mind ezt a tünetet produkálta. Leállt, majd ujraindítással helyrejött.

2020. jún. 27. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:

úgy mondta a csávó, hogy ha szetben rendeli meg az opeltől a vezérműláncot és a hozzá valókat, akkor 160, de ha külön-külön ugyan azokat akkor így jön ki. A részecskeszűrőt meg kiírná, legalábbis én úgy láttam a neten hogy ha eltömítődik akkor kiírja, de ez nem írt ki semmit. A videón amit mutattál, igaz, hogy 2-3 ember dolgozott rajta, de nem tűnt 3 napnak, de megfordult már a fejemben nekem is, hogy a csávó nem számolt azzal, hogy ez ekkora munka, és csak úgy mondott egy árat.


Ha nem felejtem el, és már megjártam ezt a tortúrát, akkor írok ide, hogy mi lett végül.

2020. jún. 27. 22:27
 13/17 anonim ***** válasza:
54%

2-es vagyok:

Bármelyik, amelyik éppen van nekik készleten. Igaz akkor én egy tankba beletöltöttem az egészet, amit 80 literbe kellett volna, akkor kb. 40 liter dízel volt benne. Ezután elmentem egy körre a városban, hogy elkeveredjen rendesen. Másnap pedig egy hosszabb tempósabb útra, ahol jobban meghajtottam. Azóta mentem már 20.000km-t és semmi baja.

Az pedig, hogy nem tilthat le a turbó butaság, mert mégis le tilt, ha olyan értékeket produkál az autó, ami káros lenne.

Igen, amíg nem tölt a turbó, addig szinte semmi ereje nincsen. Meg kell tanulni használni az autót. 2500-3000 alatt nem is szabad elváltani, mert kapsz 1200-1300-as fordulatot, ami pedig hidegen káros is az autónak. Amikor meleg már a motor, és mész pályán nyugodtan, akkor sem érdemes ilyen alacsony fordulatra lemenni dízellel, mert nem érzi jól magát a motor. 2000-es fordulat az általában, amelyet tartva elég jól lehet haladni előzésekkel együtt.

2020. jún. 28. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:
akit érdekel még a dolog... elvittem végre szerelőhöz hogy csinálja meg, ő sem gondolta hogy ez ekkora meló lesz, már 1 hete (munka mellett) ezen dolgozik kb :D A készlet valóban 68 ezerbe került, de csak mert nem lett lánckerék rendelve a szettbe, mert az egy elég drága tétel lett volna, és a régi még teljesen jó állapotú. Emellett még olajcsere is volt, váltóolaj csere, meg még elég sok apró alkatrész, egr szelep tisztítás stb... végül kb 200 ezerbe fog kijönni azt mondta a szerelő, ez még mindig a fele a márkaszervízes ajánlatnak ahol lehet fele ennyi mindent se cseréltek volna le a kötelezőn kívül. Elég kár hogy ekkora meló ennek a kocsinak a szerelése, de legalább most egy jó darabig nem kell hozzányúlni
2020. aug. 15. 18:18
 15/17 anonim ***** válasza:
Hát igen, a márkaszervíz más árazással dolgozik... Régi G Astrán elszakadt múlt év végén az egyik hátsó fékbowden, márkaszervízben adtak egy kb 70.000 Ft-os árajánlatot análkül, hogy alánéztek volna, a Magyar Autóklubnál meg megoldották COFLE márkájú bowdenekkel (mindkettő hátsót cseréltettem akkor már ha az egyik elszakad) összesen munkadíjjal számlával 17,000 Ft-ból....
2020. aug. 15. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

* análkül=anélkül :)


Akkor ha tényleg kijön 200.000 Ft-ból akkor jól jársz. Ezért kell OPEL-t venni, a márkaszervízen kívül értenek hozzá mások is, egy pár éves Citroenhez vagy egyéb ritkább autóhoz nem biztos hogy hozzá mernek nyúlni a márkaszervízen kívül ha komolyabb gondja van...

2020. aug. 15. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:
de sajnos a gyári állófűtés nem működik valamiért, és azzal kénytelen leszek márkaszervizbe menni mert már 4 villamossági ült rajta és egyik sem jutott semmire vele :/
2020. aug. 15. 23:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!